W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce 

ul. Toruńska 12
87-165 Cierpice

tel. (+48) 56 678 10 93
tel./fax (+48) 56 678 12 12
e-mail: sekretariat@wielkanieszawka.pl

NIP 956-18-57-702
REGON 000545030

Uchwała nr XXXVII/190/2018

UCHWAŁA NR XXXVII/190/2018
RADY GMINY WIELKA NIESZAWKA z dnia 31 stycznia 2018 r.

 
 
w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych, dla których Gmina Wielka Nieszawka jest organem rejestrującym oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania
 

Na postawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 i 2232) oraz  art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017r. o finansowaniu zadań oświatowych ( Dz. U. z 2017 r. poz. 2203) uchwala się co następuje:
 
Rozdział 1.
Tryb udzielania dotacji

§ 1. Wniosek o udzielenie dotacji dla przedszkoli niepublicznych, dla których  Gmina Wielka Nieszawka jest organem rejestrującym, powinien zawierać następujące dane:
1) oznaczenie osoby prowadzącej, jej miejsce zamieszkania lub siedziby, numer telefonu, adres e-mail;
2) miejsce prowadzenia przedszkola, numer telefonu, adres e-mail;
3) nazwę i numer rachunku bankowego dotowanego przedszkola;
4) planowaną liczbę uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych z podziałem na rodzaje
niepełnosprawności;
5) planowaną liczbę dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka, jeżeli takie zadanie przedszkole planuje realizować;
6) planowaną liczbę uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, jeżeli takie zadanie przedszkole planuje realizować.
§ 2. 1. Osoba prowadząca przedszkole składa do Wójta Gminy Wielka Nieszawka, w terminie do dnia dziesiątego każdego miesiąca informację o faktycznej liczbie uczniów w przedszkolu na podstawie wpisu do dziennika zajęć, według stanu na pierwszy dzień miesiąca.
2. Miesięczna informacja, o której mowa w ust. 1 powinna zawierać następujące dane:
1) nazwa i adres przedszkola;
2) faktyczną liczbę uczniów;
3) faktyczną liczbę uczniów w przedszkolu z terenu innych gmin;
4) faktyczną liczbę uczniów niepełnosprawnych, z podziałem na niepełnosprawności;
5) faktyczną liczbę dzieci objętych wczesnym wspomaganiem;
6) faktyczną liczbę uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
 
Rozdział 2.
Termin i sposób rozliczania wykorzystania dotacji

§ 3. 1. Osoba prowadząca przedszkole, która otrzymała dotację, jest zobowiązana przekazać Wójtowi Gminy Wielka Nieszawka pisemne rozliczenie dotacji rocznej – do 20 stycznia następnego roku.
2. Rozliczenie dotacji winno zawierać następujące dane:
1) nazwa i adres osoby prowadzącej;
2) dane z adresem siedziby i numerem telefonu przedszkola;
3) kwota otrzymanej dotacji;
4) kwota wykorzystanej dotacji;
5) kwota niewykorzystanej dotacji;
6) informacja o wydatkach poniesionych z dotacji.
3. Dotacja w części niewykorzystanej do końca roku budżetowego, wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem oraz dotacja pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlega zwrotowi wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, w terminach i na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.
§ 4. W przypadku gdy jednostka dotowana kończy swoją działalność w trakcie trwania roku budżetowego, osoba prowadząca przekazuje Wójtowi Gminy Wielka Nieszawka rozliczenie udzielonej dotacji, sporządzone zgodnie z § 3 ust 2 w terminie 30 dni od dnia przekazania ostatniej części dotacji, nie później jednak niż w dniu likwidacji.
 
Rozdział 3.
Tryb przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji


§ 5. 1. Organowi dotującemu przysługuje prawo kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji.
2. Postępowanie kontrolne prowadzą osoby upoważnione przez Wójta Gminy Wielka Nieszawka, zwane dalej „kontrolującymi” w następującym zakresie:
1) prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji, w tym w szczególności:
a) poniesienia wydatków ze środków pochodzących z dotacji, zgodnie z jej przeznaczeniem określonym w art. 35 ust. 1-4 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych,
b) potwierdzenia poniesionych wydatków na podstawie dokumentów finansowych uwzględnionych w ewidencji rachunkowej.
3. Dokumentem upoważniającym do przeprowadzenia kontroli jest imienne upoważnienie do kontroli wydane przez Wójta Gminy Wielka Nieszawka.
4. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 3, po zakończeniu kontroli dołącza się do akt kontroli.
5. O zamiarze przeprowadzenia kontroli kontrolujący zawiadamia kontrolowany podmiot i osobę prowadzącą przedszkole, zwane dalej „kontrolowanym” telefonicznie, pisemnie lub droga elektroniczną – nie później niż na 3 dni robocze przed terminem rozpoczęcia kontroli.
6. Czynności kontrolne przeprowadza się w siedzibie podmiotu kontrolowanego.
7. Na dokumentach finansowych potwierdzających wydatki, które zostały sfinansowane ze środków dotacji, dotowana jednostka zobowiązana jest zamieścić opis: „Wydatek sfinansowany z dotacji otrzymanej z budżetu Gminy Wielka Nieszawka, w kwocie ……….. zł (słownie ………… zł). Dotyczy ……………………… (nazwa dotowanej jednostki) oraz pieczęć i podpis osoby prowadzącej dotowaną jednostkę.
§ 6. 1. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół kontroli.
2. Odmowa podpisania protokołu przez kontrolowanego nie wstrzymuje wydania wniosków pokontrolnych oraz dochodzenia zwrotu dotacji w trybie określonym w odrębnych przepisach.
3. Kontrolowany ma prawo zgłoszenia zastrzeżeń do treści protokołu, kontrolujący jest zobowiązany dokonać ich analizy i w miarę potrzeby, podjąć dodatkowe czynności kontrolne, a w wypadku stwierdzenia zasadności zastrzeżeń – zmienić lub uzupełnić odpowiednią część protokołu kontroli.
4. W razie nieuwzględnienia zastrzeżeń do treści protokołu w całości lub części, kontrolujący przekazuje na piśmie swoje stanowisko zgłaszającemu zastrzeżenia. Zgłaszający zastrzeżenia podpisuje protokół w terminie 7 dni od dnia otrzymania stanowiska kontrolującego.
§ 7. 1. W terminie 14 dni od dnia podpisania lub odmowy podpisania protokołu kontroli przez
kontrolowanego, kontrolujący sporządza wystąpienie pokontrolne kierowane do kontrolowanego oraz jego osoby prowadzącej, zawierające ocenę kontrolowanej działalności, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości, zalecenia pokontrolne.
2. Wystąpienia pokontrolnego nie kieruje się, jeżeli Wójt Gminy Wielka Nieszawka uwzględni wyjaśnienia, o których mowa w § 7 ust. 3.
3. Kontrolowany, do którego zostało skierowane wystąpienie pokontrolne jest zobowiązany, w terminie określonym w wystąpieniu pokontrolnym, zawiadomić Wójta Gminy Wielka Nieszawka o sposobie realizacji zaleceń pokontrolnych i wykorzystania uwag zawartych w wystąpieniu pokontrolnym.
 
Rozdział 4.
Postanowienia końcowe

 
§ 8. Traci moc uchwała Nr XX/96/2008 Rady Gminy w Wielkiej Nieszawce z dnia 25 czerwca 2008 roku w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych prowadzonych na terenie Gminy Wielka Nieszawka przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych.
§ 9. Wykonanie uchwały powierza Wójtowi Gminy Wielka Nieszawka.
§ 10. Uchwała wchodzi w życie po 14 dniach od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.


Przewodniczący Rady Gminy
(-) Ireneusz Śmiechowski

Powiadom znajomego