Uchwała nr XXIV/114/2012
UCHWAŁA NR XXIV/114/2012
Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia 14 grudnia 2012 rok
Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia 14 grudnia 2012 rok
w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
Na podstawie art. 226, 227, 229 i 230 ustawy o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. Nr 157, poz.1240z 2010 Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz.1020,
Nr 238,poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 z 2011 r. Dz.U. Nr 185, poz.1092; Nr 201, poz. 1183; Nr 234, poz. 1386; Nr 240, poz. 1429; Nr 291, poz. 1707)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr III/10/2010 Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia 29 grudnia 2010 roku
w sprawie wieloletniej prognozy finansowej zmienionej zarządzeniami Wójta Gminy
Wielka Nieszawka Nr 21/VI/2011 z dnia 07 kwietnia 2011 r. i Nr 17/2012 z dnia
16 kwietnia 2012 r. wprowadza się następujące zmiany:
- załącznik otrzymuje brzmienie jak w załączniku do niniejszej uchwały,
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
(-) Ireneusz Śmiechowski
(-) Ireneusz Śmiechowski
OBJAŚNIENIA
Zgodnie z
wymogami ustawy o finansach publicznych przedkłada się projekt uchwały w
sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
Wieloletnia prognoza finansowa obejmuje okres roku budżetowego oraz co najmniej trzech kolejnych lat.
Założenia makroekonomiczne zostały przyjęte przez rząd wraz z ustawą budżetową i zgodnie
z zaleceniami Gmina w okresie do 2016 r. posłużyła się oficjalną prognozą zatwierdzoną przez Radę Ministrów.
Ponadto do przygotowania prognozy posłużono się analizą wykonania budżetów w ostatnim
okresie z uwzględnieniem realiów Gminy i możliwością pozyskania dodatkowych środków.
Ujęte w WPF przyjęte wartości po stronie dochodów zmniejszają się w 2012 roku w stosunku do 2011 z uwagi na brak planowanych środków zewnętrznych.
Na nieznaczny wzrost dochodów w 2013 roku i latach następnych oprócz zwyżki podatków wpływ będą miały dochody z wynajmu mienia gminy oraz wzrostem odbiorców
wody i ścieków.
Wieloletnia prognoza finansowa przyjmowana jest bardzo ostrożnie bowiem podstawowe parametry budżetu tj. dochody i wydatki są prognozowane na podstawie wielu danych, które mają wpływ na ich wielkość. Wielkości przyjmowane w WPF w znacznym stopniu zależą od czynników obiektywnych. Nie tylko sytuacja gospodarcza kraju, czyli wskaźniki makroekonomiczne, mają bezpośrednie przełożenie na finanse samorządów, lecz także zmiany w zasadach finansowania zadań publicznych.
Po stronie wydatków w WPF nieznacznie planuje się podwyższać środki na wynagrodzenia
związane z przewidywanym wzrostem najniższego wynagrodzenia.
W okresie objętym prognozą nie planuje się zaciągać zobowiązań w postaci pożyczek czy kredytów.
Na
inwestycje planuje się wygospodarować środki z budżetu odpowiednio w latach:
Wieloletnia prognoza finansowa obejmuje okres roku budżetowego oraz co najmniej trzech kolejnych lat.
Założenia makroekonomiczne zostały przyjęte przez rząd wraz z ustawą budżetową i zgodnie
z zaleceniami Gmina w okresie do 2016 r. posłużyła się oficjalną prognozą zatwierdzoną przez Radę Ministrów.
Ponadto do przygotowania prognozy posłużono się analizą wykonania budżetów w ostatnim
okresie z uwzględnieniem realiów Gminy i możliwością pozyskania dodatkowych środków.
Ujęte w WPF przyjęte wartości po stronie dochodów zmniejszają się w 2012 roku w stosunku do 2011 z uwagi na brak planowanych środków zewnętrznych.
Na nieznaczny wzrost dochodów w 2013 roku i latach następnych oprócz zwyżki podatków wpływ będą miały dochody z wynajmu mienia gminy oraz wzrostem odbiorców
wody i ścieków.
Wieloletnia prognoza finansowa przyjmowana jest bardzo ostrożnie bowiem podstawowe parametry budżetu tj. dochody i wydatki są prognozowane na podstawie wielu danych, które mają wpływ na ich wielkość. Wielkości przyjmowane w WPF w znacznym stopniu zależą od czynników obiektywnych. Nie tylko sytuacja gospodarcza kraju, czyli wskaźniki makroekonomiczne, mają bezpośrednie przełożenie na finanse samorządów, lecz także zmiany w zasadach finansowania zadań publicznych.
Po stronie wydatków w WPF nieznacznie planuje się podwyższać środki na wynagrodzenia
związane z przewidywanym wzrostem najniższego wynagrodzenia.
W okresie objętym prognozą nie planuje się zaciągać zobowiązań w postaci pożyczek czy kredytów.
- 2012 - 6.869.000,00
- 2013 - 3.615.000,00
- 2014 - 3.050.000,00
- 2015 - 3.600.000,00
- 2016 - 4.150.000,00
Realizowane inwestycje to: inwestycje drogowe (asfaltowanie dróg i chodniki) oraz rozbudowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej i wykonanie oświetlenia ulicznego.
Przewodniczący Rady Gminy
(-) Ireneusz Śmiechowski
(-) Ireneusz Śmiechowski