Uchwała nr III/9/2010
Uchwała nr III/9/2010
Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia 29 grudnia 2010 roku
w sprawie: uchwalenia budżetu gminy Wielka Nieszawka na rok 2011
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 pkt 9, lit.i,
pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) oraz art. 211, 212, 214, 215,
222, 235 - 257, 239, 258, 264 ust.
3 ustawy z dnia 27sierpnia 2009 r. o
finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2011 rok w wysokości 15.000.000,00 zł,
z tego:
- dochody bieżące w kwocie - 14.990.000,00 zł
- dochody majątkowe w kwocie - 10.000,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2.1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2011 rok w wysokości 19.000.000,00 zł,
z tego:
- wydatki bieżące w wysokości - 12.230.000,00 zł
- wydatki majątkowe w wysokości - 6.770.000,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Określa się zadania inwestycyjne na 2011 rok zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 3.1. Deficyt budżetu w kwocie 4.000.000,00 zł zostanie sfinansowany przychodami
pochodzącymi z nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych.
2. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów w wysokości 4.000.000,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 4. Określa się plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej i zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikami
nr 5 i 5a.
§ 5. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu JST:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych - 100.000,00 zł,
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych - 380.000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 6. Określa się plan przychodów i wydatków rachunku dochodów własnych jednostek
budżetowych:
1) przychody – 120.000,00 zł;
2) wydatki – 100.000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 7. Określa się wpływy w kwocie 1.600.000,00 zł związane
z gromadzeniem środków
z opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki w kwocie 1.600.000,00 zł.
z opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki w kwocie 1.600.000,00 zł.
§ 8. Gmina nie ma zawartych ani nie planuje w 2011 roku zawierać umów o partnerstwie
publiczno-prywatnym.
§ 9. Upoważnia się Wójta do:
1) dokonywania zmian w budżecie polegających na przesunięciach w planie wydatków
między rozdziałami i paragrafami w ramach działu, w zakresie wydatków bieżących.
2) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych
bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 10.1. Ustala się dochody w kwocie 70.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż
napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 60.000,00 zł na realizację zadań
określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 10.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym
programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 11. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 140.000,00 zł
2) celową (zarządzanie kryzysowe) w wysokości - 40.000,00 zł
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 roku i podlega publikacji
w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz
na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
(-) Ireneusz Śmiechowski
_____________________________________________
(-) Ireneusz Śmiechowski
z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558 Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214, poz. 1806 z 2003 r. Nr 80, poz. 717,Nr 162, poz. 1568 z 2004 r. Nr 116, poz. 1203, Nr 214, oraz z 2005 r. Nr 172, poz. 1441i 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181 poz. 1337 i 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218 z 2008 Nr 180, poz.1111 i Nr 223 poz.1458, z 2009 r. Nr 52, poz.420 i 157 poz.1241 oraz 2010 Nr 28 poz.142 i 146)
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
Załącznik nr 4
Załącznik nr 5
Załącznik nr 5a
Załącznik nr 6
Załącznik nr 7
Załącznik zobowiązania
U Z A S A D N I E N I E
PRZYJĘTYCH WIELKOŚCI DOCHODÓW
ORAZ KIERUNKÓW I WYSOKOŚCI WYDATKÓW
PRZYJĘTYCH WIELKOŚCI DOCHODÓW
ORAZ KIERUNKÓW I WYSOKOŚCI WYDATKÓW
Projekt budżetu Gminy Wielka Nieszawka na 2011 r. opracowany został zgodnie z
wymogami przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r.
Nr 157. poz. 1240)
Strona dochodowa projektu zawiera wpływy
z wszystkich możliwych źródeł, wynikających z przepisów prawa, w tym
przede wszystkim z ustawy z dnia 13 listopada 2003 roku o dochodach jednostek
samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2008 roku Nr 88 poz. 539 ze zmianami).
Wysokość dochodów własnych gminy oszacowano
biorąc za podstawę przewidywane wykonanie w 2010 roku oraz przyjęte na rok 2011
stawki podatków i opłat lokalnych, analizę wpływów
zarówno w latach poprzednich jak i w roku bieżącym z uwzględnieniem wskaźnika wzrostu
w stosunku do 2010 r. zgodnie z zasadami wyznaczania limitów wydatków do opracowania budżetu państwa na 2011 rok przedłożonymi przez Ministerstwo Finansów.
Natomiast wysokość dotacji i subwencji przyjęto:
- na podstawie decyzji z Krajowego Biura
Wyborczego na prowadzenie i aktualizację stałego
zarówno w latach poprzednich jak i w roku bieżącym z uwzględnieniem wskaźnika wzrostu
w stosunku do 2010 r. zgodnie z zasadami wyznaczania limitów wydatków do opracowania budżetu państwa na 2011 rok przedłożonymi przez Ministerstwo Finansów.
Natomiast wysokość dotacji i subwencji przyjęto:
rejestru wyborców,
- na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko – Pomorskiego o wstępnych wielkościach dotacji
celowych przeznaczonych na realizację zadań zleconych , własnych , powierzonych.
- na podstawie decyzji Ministra Finansów o wstępnych rocznych kwotach poszczególnych
części subwencji i wstępnej planowanej na 2011 rok kwocie dochodu z tytułu udziału
we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, stanowiących dochód
budżetu państwa.
Kierunki i wysokości wydatków przyjętych w
projekcie budżetu na 2011 rok opracowano na podstawie planów finansowych
opracowanych przez Kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz analizy
kosztów w latach ubiegłych i skorygowanych stosownie do możliwości dochodów
budżetowych gminy.
Natomiast zadania inwestycyjne przyjęto zgodnie z wieloletnim programem inwestycyjnym
przyjętym przez Radę Gminy.
DOCHODY:
Natomiast zadania inwestycyjne przyjęto zgodnie z wieloletnim programem inwestycyjnym
przyjętym przez Radę Gminy.
Prognoza dochodów budżetu gminy na 2011 r.
opiera się na prognozowanym wykonaniu budżetu w 2010 r. jak również poziomie
dotychczasowych tegorocznych wpływów budżetowych.
Po stronie dochodów projekt został zamknięty kwotą 15.000.000,00 zł.
Na dochody składają się : dotacje, subwencja, dochody ze sprzedaży wody, z podatków
i opłat lokalnych, udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa (dochodowy od osób fizycznych i prawnych), opłata skarbowa i od czynności cywilnoprawnych oraz wpływy z usług, dochody z odsetek na rachunkach bankowych, wpłaty z tytułu partycypacji w kosztach budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, dochody z najmu, dzierżawy oraz dotacje celowe na zadania zlecone.
Po stronie dochodów projekt został zamknięty kwotą 15.000.000,00 zł.
Na dochody składają się : dotacje, subwencja, dochody ze sprzedaży wody, z podatków
i opłat lokalnych, udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa (dochodowy od osób fizycznych i prawnych), opłata skarbowa i od czynności cywilnoprawnych oraz wpływy z usług, dochody z odsetek na rachunkach bankowych, wpłaty z tytułu partycypacji w kosztach budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, dochody z najmu, dzierżawy oraz dotacje celowe na zadania zlecone.
Infrastruktura wodociągowa i sanitacji wsi – wpływy ze sprzedaży wyrobów
i
składników majątkowych – opłaty za sprzedaną wodę i przyjęte ścieki od mieszkańców
gminy oraz wpływy z tytułu partycypacji w kosztach budowy sieci wodociągowej
i kanalizacyjnej zgodnie z zawartymi umowami.
składników majątkowych – opłaty za sprzedaną wodę i przyjęte ścieki od mieszkańców
gminy oraz wpływy z tytułu partycypacji w kosztach budowy sieci wodociągowej
i kanalizacyjnej zgodnie z zawartymi umowami.
Gospodarka mieszkaniowa:
- dochody z najmu i dzierżawy m.in. za wynajem pomieszczeń dla telekomunikacji, apteki.
- wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych,
- wpływy z innych opłat stanowią dochody, które planuje się uzyskać z jednorazowej
opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku ze zmianą miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego.
Działalność usługowa – dotacja celowa na
zadania powierzone gminom w zakresie
cmentarnictwa wojennego.
Administracja publiczna - dotacja celowa na
zadania zlecone wprowadzona
na podstawie informacji z Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy.
na podstawie informacji z Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy.
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek
nie posiadających osobowości prawnej
- podatki i opłaty lokalne tj. podatek rolny, leśny, od nieruchomości i transportowy,
których wpływy zostały określone na podstawie analizy dochodów w latach ubiegłych,
- wpływy z opłaty skarbowej określono na podstawie realizacji w latach ubiegłych,
- podatek od czynności cywilnoprawnych – przekazywany za pośrednictwem Urzędu
Skarbowego a wysokość ustalona na podstawie realizacji w latach poprzednich,
- podatki od spadków i darowizn – przekazywane za pośrednictwem Urzędu Skarbowego
a wysokość ustalona na podstawie analizy wykonania w latach ubiegłych,
- wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu określono na podstawie wydanych
decyzji na prowadzenie punktów ze sprzedażą napojów alkoholowych,
- udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa – od osób fizycznych
w projekcie budżetu przyjęto na podstawie informacji przesłanej z Ministerstwa Finansów
oraz od osób prawnych przyjęte do planu na podstawie wykonania w latach ubiegłych,
- odsetki od nieterminowych wpłat podatków i opłat lokalnych,
Różne rozliczenia
- wpływ subwencji oświatowej oraz uzupełniającej dla gmin, które zostały przyjęte
na podstawie informacji przesłanej z Ministerstwa Finansów,
- odsetki z rachunków bankowych.
Opieka społeczna – dotacje celowe na zadania zlecone i własne – środki zostały włączone na podstawie informacji uzyskanej z Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy
W powyższej dotacji zostały uwzględnione środki na wypłatę świadczeń rodzinnych
wraz z dodatkami, funduszu alimentacyjnego oraz na wypłaty zasiłków stałych, okresowych
i opłatę składki ZUS od niektórych świadczeń pobieranych z pomocy społecznej oraz na dofinansowanie programu „dożywianie” i na dofinansowanie działalności ośrodka pomocy społecznej.
WYDATKI:
Projekt budżetu tj. plan wydatków wynosi 19.000.000,00 i jest to budżet niezrównoważony
czyli dochody planowane są niższe od planowanych wydatków.
Niedobór (różnica między dochodami i wydatkami) w wysokości 4.000.000,00 zł
planuje się pokryć nadwyżkami z lat ubiegłych.
Rolnictwo i łowiectwo – infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi – zostały
zaplanowane środki na zakup wody z Toruńskich Wodociągów oraz energii do
zasilania przepompowni i oczyszczalni ścieków.
Ponadto w związku z zawartą umową z Urzędem Marszałkowskim na dofinansowanie budowy uwzględniono 850.000,00 zł na rozbudowę sieci wodociągowo-kanalizacyjnej.
Zarezerwowane zostały również środki finansowanie na rzecz izby rolniczej, co wynika
z przepisu art. 35 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o izbach rolniczych oraz na zwalczanie
chorób zakaźnych.
Transport i łączność – w planie uwzględniono środki na utrzymanie
dróg w stanie zapewniającym bezpieczeństwo ich użytkownikom oraz na zimowe utrzymanie
(odśnieżanie, posypywanie piaskiem).
Z uwagi na zniszczenia po okresie zimowym zabezpiecza się również środki
na bieżące naprawy i remonty dróg oraz nawierzchni asfaltowych.
Gospodarka mieszkaniowa – uwzględniono środki na wyceny oraz operaty szacunkowe w celu ustalenia opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości.
Zabezpieczono również środki na wypłatę odszkodowań dla Spółdzielni Mieszkaniowej i PKP
za zajmowanie mieszkań po eksmisji w związku z niedostarczeniem przez Gminę
mieszkań socjalnych.
Działalność usługowa – zostały uwzględniono środki w wysokości 2.000,00 zł
na zadania powierzone związane z utrzymaniem cmentarzy wojennych.
Ponadto w powyższym dziale uwzględniono środki na prace związane ze zmianami
w planie zagospodarowania przestrzennego zgodnie z zawartą umową.
Administracja publiczna, są uwzględnione środki na zadania zlecone i własne.
W rozdziale urzędy wojewódzkie plan wydatków jest równy otrzymanym dotacjom.
Natomiast w rozdziale rady gmin uwzględniono środki na diety i działalność bieżącą rady
oraz jej komisji a wysokość środków została zaplanowana na podstawie analizy wykorzystania środków w roku bieżącym i latach poprzednich.
Urzędy gmin – zaplanowano środki na prawidłowe funkcjonowanie urzędu i podległych jednostek organizacyjnych.
W planie uwzględniono wydatki na wynagrodzenia i pochodne oraz zabezpieczono środki na wypłatę nagród jubileuszowych pracowników z długoletnim stażem.
Ponadto zabezpieczono środki na papier, przesyłki listowe, energię elektryczną, środki czystości oraz opłaty za dostawę energii cieplnej i usługi telefoniczne.
W wydatkach uwzględnione są również środki na opiekę autorską oraz aktualizację
programów komputerowych wykorzystywanych do pracy w urzędzie.
Paragraf nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń obejmuje wypłaty pieniężne oraz wartość świadczeń w naturze wynikające z przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Proponuje się przeznaczyć również środki na szkolenia i delegacje dla pracowników w związku z częstymi zmianami przepisów.
Ponadto zostały zabezpieczone środki na wpłatę do PEFRON.
W pozostałej działalności zaplanowano środki na opłaty i prowizje bankowe związane
z prowadzeniem rachunków oraz programu komputerowego do obsługi operacji
bankowych, na utrzymanie funkcjonującego Gminnego Centrum Informacji
i na składki na rzecz członkostwa w organizacjach.
Ponadto proponuje się przeznaczyć środki na wydatki związane z promocją gminy
w wysokości 12.000,00 zł. oraz na organizację festynów gminnych.
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej – dotacja na aktualizację
rejestru wyborców a plan wydatków określono w wysokości planowanych dochodów.
Bezpieczeństwo publiczne – proponuje się zabezpieczyć środki na zakup paliwa
dla Policji.
Wydatki związane z poborem podatków, to środki przeznaczone na wypłatę
inkasa sołeckiego oraz inne wydatki związane z poborem podatków tj. opłaty sądowe,
za wpis do hipoteki, druki.
Różne rozliczenia – zgodnie z ustawą o finansach publicznych zaplanowano ogólną
rezerwę budżetową na pokrycie nieprzewidzianych wydatków.
Zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym została utworzona rezerwa celowa na
realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości do 1%
bieżących wydatków budżetu jst, pomniejszonych o wydatki inwestycyjne, wydatki
na wynagrodzenia i pochodne.
Ponadto zaplanowano środki na wynagrodzenia i pochodne zatrudnionych pracowników
na podstawie umowy z Urzędem Pracy, który w części refunduje poniesione wydatki.
Oświata i wychowanie – uwzględniono środki na prawidłowe funkcjonowanie placówek oświatowych tj. zakup oleju opałowego, gazu, środki czystości, prasa, przesyłki listowe, usługi telefoniczne, wywóz nieczystości oraz energia elektryczna i woda.
Ponadto zostały zabezpieczone środki na świadczenia wynikające z karty nauczyciela tj.
na ZFŚS, dodatki wiejski i mieszkaniowe oraz na szkolenia nauczycieli w wysokości 1%
wynagrodzenia nauczycieli ze Szkół Podstawowych i Gimnazjum.
W pozycji wynagrodzenia osobowe pracowników uwzględniono środki na wszystkie zajęcia, które były dotychczas uwzględnione w arkuszu organizacyjnym oraz na nagrody jubileuszowe dla nauczycieli z długim stażem pracy oraz na przewidywany wzrost wynagrodzeń.
Ponadto planuje się zabezpieczyć środki na kontynuację zadania inwestycyjnego pn.
rozbudowa szkoły w Małej Nieszawce
W w/wym. dziale (rozdz. 80113) uwzględniono środki na dowóz uczniów do szkół tj. koszty związane z utrzymaniem autobusu szkolnego, wynagrodzenia i pochodne oraz nagrody
jubileuszowej dla zatrudnionych kierowcy i opiekunki dla dowożonych dzieci oraz
ubezpieczenie i przeglądy pojazdu.
Ponadto uwzględniono środki na wypłaty ryczałtów za dowożenie dzieci do szkół przez rodziców swoimi środkami transportu.
W związku ze zwiększeniem się ilości dowożonych dzieci do Gimnazjum i braku możliwości
dowozu wszystkich dzieci autobusem szkolnym zostały zarezerwowane środki na zakup
biletów miesięcznych na autobus.
Stołówki szkolne – zostały uwzględnione środki na utrzymanie stołówki oraz zatrudnionych tam pracowników.
W związku z otwarciem i rozbudową obiektu z przeznaczeniem na przedszkole niepubliczne zaplanowano środki na dotację zgodnie z obowiązującymi przepisami w wysokości 380.000 zł.
Ochrona zdrowia – rozdział przeciwdziałanie alkoholizmowi został utworzony zgodnie
z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zgodnie z którą, dochody uzyskane z tytułu opłaty za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu winny być wykorzystane na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnego programu przeciwdziałania narkomanii.
Ponadto proponuje się zabezpieczyć środki na zakup usług związanych z profilaktyką
zdrowotną.
W dziale opieka społeczna część zadań jest zleconych a część własnych.
Otrzymujemy środki na zasiłki stałe, okresowe oraz świadczenia rodzinne z dodatkami,
składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne od zasiłków z pomocy społecznej oraz na wypłatę funduszu alimentacyjnego.
Ponadto z budżetu państwa jest w części finansowane utrzymanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, które jest zadaniem własnym gminy.
Uwzględnione tu zostały środki na wynagrodzenia i pochodne zatrudnionych pracowników.
Ponadto zaplanowano środki na wydatki rzeczowe tj. materiały biurowe, koszty przesyłu zasiłków itp.
Zgodnie z ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego- dodatki
mieszkaniowe nie są już dofinansowane z budżetu państwa i stąd w budżecie proponuje
się przyjąć środki na powyższy cel w pełnej przewidywanej wypłacie.
Proponuje się przeznaczyć 260.000,00 zł ze środków gminy na zasiłki celowe oraz na pomoc finansową związaną z dożywianiem dzieci w szkołach (zadanie własne)
Ponadto zabezpieczone zostały środki w wysokości 56.000,00 zł na zakup usług opiekuńczych
(zapłata za pobyt w DPS).
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – rozdział oświetlenie ulic, placów
i dróg, to plan wydatków związanych z oświetleniem dróg oraz wydatki związane
z konserwacją oświetlenia ulicznego.
Pozostała działalność, to koszty utrzymania komórki organizacyjnej w urzędzie, która zajmuje się całą gospodarką komunalną.
W planie uwzględniono wydatki na wynagrodzenia i pochodne oraz zabezpieczono środki na wypłatę nagród jubileuszowych.
Zabezpieczono również środki na prawidłową eksploatację urządzeń komunalnych, wydatki związane z konserwacją oraz na naprawy sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i oczyszczalni ścieków w przypadku awarii.
Koszty eksploatacji sieci systematycznie wzrastają z uwagi na, z jednej strony starzenie się sieci a z drugiej oddawanie nowych odcinków do eksploatacji.
Na podstawie analizy wydatków w roku bieżącym i latach poprzednich proponuje się
środki na powyższy cel nieco zwiększyć.
Ponadto uwzględniono środki związane z ewidencją i egzekucją zakupu i sprzedaży wody
oraz odprowadzania ścieków tj. artykuły papiernicze, nadzór informatyczny.
W dziale tym uwzględniono również środki na ubezpieczenie majątku komunalnego gminy,
na dokonanie opłaty dla WFOŚiGW tyt. opłaty za zanieczyszczanie środowiska gminy.
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – uwzględniono tu plan wydatków związanych z utrzymaniem Domu Kultury (świetlicy) i są to niezbędne środki na zakup gazu, środków czystości, opłatę energii oraz na wydatki związane z organizacją zajęć kulturalnych.
Ponadto zabezpieczono środki na wynagrodzenia i pochodne dla zatrudnionych tam pracowników.
Biblioteki - zabezpieczono na ten cel dotację podmiotową na rzecz instytucji kultury
w wysokości 100.000,00 zł.
Kultura fizyczna i sport - zaplanowano środki na drobne upominki i nagrody dla uczestników sportowych imprez gminnych oraz na imprezy sportowe.
W związku z otwarciem boiska „Orlik 2012” zabezpieczono środki związane z utrzymaniem
w/wym. obiektu tj. zatrudnienie trenera środowiskowego, koszty oświetlenia, ogrzewania
i bieżącej eksploatacji.
Ponadto zabezpieczono środki na kontynuację inwestycji pn. CSiR w Wielkiej Nieszawce
zgodnie z zawartą umową.
W związku z przewidywanym terminem zakończenia budowy CSiR na koniec lutego 2011 rok
proponuje się zabezpieczyć środki na zatrudnienie pracownika odpowiedzialnego za przygotowanie obiektu do eksploatacji.
INWESTYCJE:
Na zadania inwestycyjne planuje się przeznaczyć w 2010 r. środki w wysokości 6.770.000,00
przeznaczając na powyższe 4.000.000,00 zł nadwyżki z lat ubiegłych.
Zgodnie z wieloletnim programem inwestycyjnym oraz uchwałami w sprawie zaciągnięcia
zobowiązań w zakresie inwestycji gminnych w 2011 planuje się:
1) rozbudowy gminnej sieci wodociągowo- kanalizacyjnej,
2) kontynuację budowy Centrum Sportu i Rekreacji w Wielkiej Nieszawce.
Zakres i finansowanie zadań inwestycyjnych określa załącznik nr 3 do przedłożonego
projektu budżetu gminy na 2011 rok.
Przewodniczący Rady Gminy
(-) Ireneusz Śmiechowski
(-) Ireneusz Śmiechowski