W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce 

ul. Toruńska 12
87-165 Cierpice

tel. (+48) 56 678 10 93
tel./fax (+48) 56 678 12 12
e-mail: sekretariat@wielkanieszawka.pl

NIP 956-18-57-702
REGON 000545030

Uchwała nr XL/193/2010


Uchwała Nr XL/193/2010
Rady Gminy  Wielka Nieszawka z dnia 6 września 2010 roku

w sprawie: trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
 
Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U z 2009 r.  Nr 157, poz. 1240)
 
Rada Gminy w Wielkiej Nieszawce uchwala, co następuje:

§ 1
1. Przygotowanie projektu uchwały budżetowej, a także inicjatywa w sprawie zmian tej uchwały, należą do wyłącznej kompetencji Wójta Gminy.
2. Wójt Gminy w terminie do dnia 30 sierpnia roku poprzedzającego rok budżetowy określi zakres i szczegółowość materiałów planistycznych niezbędnych do opracowania projektu budżetu gminy przez Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych i Kierowników referatów Urzędu Gminy z uwzględnieniem § 2 ust. 2 i 3.
3. Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych i Kierownicy referatów Urzędu Gminy opracowują i przedkładają Skarbnikowi Gminy materiały, o których mowa w ust. 2 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
4. Radni i komisje stałe Rady mogą zgłaszać do Wójta Gminy wnioski do projektu budżetu  w terminie do dnia 20 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
5. Skarbnik Gminy  prowadzi ewidencję wszystkich złożonych wniosków do projektu budżetu, które przedstawia Radzie Gminy, za pośrednictwem Przewodniczącego Rady, wraz z materiałami, o których mowa w § 3 ust. 2.
6. Ewidencja wniosków o, których mowa w ust. 5 powinna zawierać co najmniej:
a) liczbę porządkową,
b) datę zgłoszenia wniosku,
c) wnioskodawcę,
d) treść wniosku,
e) szacunkową wartość wniosku.

§ 2

1. Skarbnik Gminy, w oparciu o przedłożone materiały i wnioski, a także prognozowane kwoty dochodów własnych, dotacji celowych na realizację zadań własnych oraz zadań z zakresu administracji rządowej i subwencji ogólnej z budżetu państwa opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu uchwały budżetowej.
2. Prognozowane dochody budżetu gminy wyszczególnia się w układzie działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej w podziale na:
a) dochody bieżące,
b) dochody majątkowe.
3. Wydatki budżetu miasta wyszczególnia się w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w szczegółowości określonej w ustawie o finansach publicznych,
b) wydatków majątkowych, w szczegółowości określonej w ustawie o finansach publicznych.
                                                        
 
§ 3

1. Wójt Gminy, na podstawie materiałów opracowanych przez Skarbnika Gminy przygotowuje projekt uchwały budżetowej, spełniający wymogi określone w o finansach publicznych.
2. Projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi, o których mowa w § 6 Wójt Gminy przedkłada Radzie Gminy, za pośrednictwem Przewodniczącego Rady oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej - celem zaopiniowania, do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
3. Wójt Gminy umożliwia zapoznanie się z projektem uchwały budżetowej mieszkańcom i wszystkim podmiotom działającym na terenie gminy poprzez zamieszczenie projektu uchwały budżetowej na stronie bip Gminy  oraz na tablicy ogłoszeń.

§ 4

1. Przewodniczący Rady Gminy  w terminie 5 dni od dnia otrzymania projektu uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi, o których mowa w § 6 przekazuje go do zaopiniowania stałym komisjom Rady.
2. Radni na posiedzeniach stałych Komisji Rady dokonują analizy i oceny projektu budżetu gminy, a sformułowane wnioski na piśmie wraz z uzasadnieniem przekazują Komisji Rewizyjnej w terminie 3 dni od daty spotkania roboczego.
3. Radni i stałe komisje Rady proponując wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu zobowiązani są wskazać źródło jego sfinansowania, na każdym etapie opiniowania projektu uchwały budżetowej.
4. Stałe komisje Rady, bez zgody Wójta Gminy, nie mogą wnioskować wprowadzania w projekcie uchwały budżetowej zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu gminy.
5. Komisja Rewizyjna  po zapoznaniu się z opiniami i wnioskami stałych komisji Rady formułuje na piśmie wnioski, które przedstawia Wójtowi Gminy w terminie 5 dni od daty spotkania roboczego określonego w ust 1.
6. Wójt Gminy, po zapoznaniu się z wnioskami Komisji Rewizyjnej, dokonuje zmian, które zdaniem Wójta  są uzasadnione, do projektu uchwały budżetowej. Informację w tej sprawie przedstawia Radnym w terminie 5 dni od dnia otrzymania wniosków.
7. Ostateczną wersję projektu uchwały budżetowej, uwzględniającą zmiany, o których mowa w ust. 6 wprowadzone na podstawie wniosków Komisji Rewizyjnej oraz zaleceń wynikających z opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej Wójt Gminy przedkłada Przewodniczącemu Rady Gminy i wszystkim Radnym, najpóźniej na 5 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej.
8. Przewodniczący Rady Gminy zwołuje sesję Rady w terminie umożliwiającym uchwalenie budżetu gminy do końca roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 5


1. W przypadku nie uchwalenia budżetu do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy, organ stanowiący jednostki, w szczególnie uzasadnionych przypadkach musi podjąć - nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego.
2. Do czasu uchwalenia budżetu, nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego, podstawę gospodarki finansowej stanowi projekt uchwały budżetowej przekazany Radzie Gminy.
   
 
§ 6

Uzasadnienie i materiały informacyjne, które Wójt Gminy przedkłada wraz z projektem uchwały budżetowej obejmują:
1. Proponowane dochody budżetu gminy, w tym:
a) omówienie dochodów wg poszczególnych źródeł powstawania, z podaniem wskaźników przyjętych do prognozowania kwoty dochodów budżetu gminy,
b) tabela porównawcza planowanych dochodów budżetu gminy oraz wykonanych na 30 września roku poprzedniego wg poszczególnych źródeł powstawania.
2. Planowane wydatki budżetu gminy, w tym:
a) omówienie wydatków zaplanowanych w poszczególnych działach i rozdziałach klasyfikacji budżetowej, z podziałem na wydatki bieżące i wydatki majątkowe,
b) tabela porównawcza planowanych wydatków budżetu gminy  oraz wykonanie wydatków na 30 września roku poprzedniego wg działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej w układzie:
• wydatki ogółem,
• wydatki bieżące
• wydatki majątkowe.
c) tabela zadań inwestycyjnych, ze wskazaniem w szczególności:
• nazwy inwestycji,
• roku rozpoczęcia i zakończenia inwestycji,
• planowanych kosztów zadania,
• nakładów do poniesienia w roku budżetowym.
3. Omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu budżetowego oraz rozchodów związanych ze spłatami rat kredytów i pożyczek.

§ 7

Traci moc Uchwała Nr XIII/17/95 z dnia 2 czerwca 1995 roku i Uchwała Nr XVIII/91/00 z dnia 29 czerwca 2000 roku Rady Gminy w Wielkiej Nieszawce  w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy Wielka Nieszawka rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
                                                                  § 8

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

                                                                 § 9
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
                                                                                        Przewodniczący Rady Gminy
(-) Bronisław Krywionek
 
 
 
 
Uzasadnienie

Zgodnie z art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1240), która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2010r., uchwała organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej określa w szczególności:
1) wymaganą szczegółowość projektu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
2) terminy obowiązujące w toku prac nad projektem uchwały budżetowej jednostki samorządu terytorialnego,
3) wymogi dotyczące uzasadnienia i materiały informacyjne, które Wójt przedłoży organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego wraz z projektem uchwały budżetowej.
Z uwagi na to, że uchwała Nr XIII/17/95 (z późn.zm.) Rady Gminy w  z dnia 2 czerwca 1995 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy Wielka Nieszawka oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu nie spełnia w pełni ww. wymogów należało dostosować zapisy uchwały do obowiązujących przepisów.
W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały jest zasadne.                                                                     
 
Przewodniczący Rady Gminy
(-) Bronisław Krywionek

Powiadom znajomego