W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce 

ul. Toruńska 12
87-165 Cierpice

tel. (+48) 56 678 10 93
tel./fax (+48) 56 678 12 12
e-mail: sekretariat@wielkanieszawka.pl

NIP 956-18-57-702
REGON 000545030

Uchwała Nr XXXIV/167/2010

Uchwała Nr XXXIV/167/2010

Rady Gminy Wielka Nieszawka  z dnia 28 stycznia 2010 roku

 

w sprawie: wyboru formy organizacyjnej Centrum Sportu i Rekreacji w Wielkiej Nieszawce.

      Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591, z późn. zm. ) uchwala się, co następuje:

§1. Dokonać wyboru formy organizacyjno-prawnej, w jakiej będzie prowadzone Centrum Sportu i Rekreacji w Wielkiej Nieszawce wskazując na prowadzenie tej działalności przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością utworzoną przez Gminę.

§ 2. Zobowiązać wójta do podjęcia stosownych działań w celu utworzenia spółki, o której mowa w § 1.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy

(-) Bronisław Krywionek

 

Uzasadnienie do uchwały Nr XXXIV/167/2010 Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia

28 stycznia 2010 roku.

 

Zgodnie z treścią § 2 ust. 2 umowy nr 71/09 na wykonanie obiektów Centrum Sportu i Rekreacji w Wielkiej Nieszawce inwestycja ma być zakończona do 26 lutego 2011 r.

Jednakże forma organizacyjno-prawna, w jakiej będzie prowadzone przedsięwzięcie powinna być wybrana znacznie wcześniej. Wynika to chociażby z potrzeby udziału osób, które będą kierować Centrum w wyposażeniu obiektu. Osoby te powinny poznać specyfikę obiektu już na etapie oddawania go do użytku (czy nawet budowy). Wybór zaproponowanej w uchwale formy organizacyjno-prawnej skutkowałby tym, że prowadzącym Centrum, w tym sprzedającym usługi w ramach Centrum byłaby spółka z ograniczoną odpowiedzialnością utworzona przez Gminę. Spółka z o.o. ma status osoby prawnej, co oznacza, że spółka utworzona w celu prowadzenia Centrum nie działaby w strukturze urzędu gminy. Gmina byłaby bezpośrednio odpowiedzialna za wyniki działalności Centrum.

Podmiot tworzący spółkę z o.o. wnosi do spółki udziały – w pieniądzu lub rzeczowe (aport). Wysokość kapitału zakładowego spółki z o.o. nie może być niższa niż 5 000 zł. Organami spółki są: zgromadzenie wspólników, zarząd oraz rada nadzorcza.

Zdaniem wnioskodawcy do spółki, o której mowa wyżej nie byłaby wniesiona nieruchomość wraz zabudowaniami. Obiekty Centrum byłoby oddane spółce do korzystania i pobierania pożytków na podstawie cywilnoprawnej umowy dzierżawy. Umowa taka podlegałaby opodatkowaniu VAT, ci pozwoliłoby na odzyskanie VAT-u zapłaconego wykonawcy.

Przy wyborze tej formy organizacyjnej organy gminy nie miałyby bezpośredniego wpływu na działalność Centrum. Gmina wykonywałaby uprawnienia wspólnika wskazana w kodeksie handlowy lub umowie spółki. Gmina jako wspólnik kontrolowałaby spółkę za pomocą rady nadzorczej, której powołanie w spółkach utworzonych przez gminy jest obligatoryjne. Uprawnienia zgromadzenia wykonywałby wójt.

Przewodniczący Rady Gminy

(-) Bronisław Krywionek

 

 

 

Powiadom znajomego