Uchwała Nr XII/66/04 Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia 17 lutego 2004 roku w sprawie ustalenia opłaty za wodę i opłaty za odprowadzanie ścieków.
Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558; Nr 113; poz. 984; Nr 156 poz. 1271; Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717; Nr 162, poz. 1568; ), art. 4 ust. 1 pkt. 2 Ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 121, poz. 770, Nr 106, poz. 679 z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 2002 r. Nr 113, poz. 984 )
uchwala się ,co następuje:
§ 1. Ustala się opłatę za wodę pobieraną z wodociągu gminnego w wys. 1,37 złza 1 m³ ( w tym podatek VAT).
§ 2. Ustala się opłatę:
- za ścieki wprowadzane z nieruchomości do gminnych kolektorów ściekowych w wys.1,75 zł za 1m³ ( w tym podatek VAT),
§ 3. Traci moc Uchwała Nr IV/18/03 Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia 21 lutego 2003 r.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 marca 2004 r.
Przewodniczący Rady Gminy/-/ Bronisław Krywionek
Uzasadnienie do uchwały Nr XII/66/04 Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia 17 lutego 2004 roku dotyczącej planowanych kosztów zaopatrzenia w wodę i odbioru ścieków w 2004 roku.
WODA
Wyszczególnienie |
Wykonanie w 2003 r |
Plan na 2004 r. |
Dynamika wzrostu 2003/2004 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. Zakup wody z Toruńskich 267 160 279 414 104,6%
Wodociągów ( (2003 – 1,09 zł/m³,2004 – 1,14 zł/m³)
2. Koszty ubezpieczeń 4 785 4 785 100 %
3. Koszty zakupu materiałów 4 780 5 736 120 %
( wodomierze, zawory, nasuwki itp.)
4. Remonty i usługi 4 670 4 670 100 %
5. Koszty utrzymania referatu (20%) 1 000 1 000 100 %
6. Koszty utrzymania samochodu 1 996 2 196 110 %
i ciągnika (10%)
7. Koszty osobowe (20%) 37 716 37 716 100 %
( wynagrodzenia i pochodne)
8. Konserwacja programu 1 230 1 292 105 %
_____________________________________________________________________
Razem planowane koszty: 323 337 336 809 104 %
Przewidywane zużycie wody (m³): 245 100 245 100 100 %
Koszt jednostkowy (bez zysku): 1,32 1,37 104 %
KANALIZACJA
Wyszczególnienie |
Wykonanie 2003 r. |
Plan na 2004 r. |
Dynamika wzrostu 2003/2004 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. Koszty ubezpieczeń 4 785 4 785 100 %
2. Koszty zakupu materiałów i 40 330 48 396 120 %
napraw (Preparat: Pix, Flokulant,
wymiana oleju w pompach,
naprawa pomp)
3. Koszty utrzymania referatu 3 880 3 880 100 %
4. Koszty utrzymania samochodu 4 990 5 489 110 %
i ciągnika (25%)
5. Koszty innych wydatków
(wywóz nieczystości stałych, opłaty 16 000 19 200 120 %
za emisję zanieczyszczeń, łączność
koszt badania ścieków i osadów)
6. Koszty energii 86 740 104 088 120 %
7. Koszty osobowe (40%)
(wynagrodzenia i pochodne) 75 432 75 432 100 %
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Razem planowane koszty: 232 157 261 270 112,5 %
Przewidywana ilość ścieków (m³): 136 000 149 600 110 %
Koszt jednostkowy (bez zysku): 1,70 1,75 103,5 %
Przewodniczący Rady Gminy
/-/ Bronisław Krywionek