Ogłoszenie konkursu w instytucji kultury na stanowisko dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Małej Nieszawce
Wersja strony w formacie XMLStanowisko | Ogłoszenie konkursu w instytucji kultury na stanowisko dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Małej Nieszawce |
---|---|
Miejsce pracy | Gminna Biblioteka Publiczna w Małej Nieszawce |
Termin składania ofert | |
Miejsce składania ofert | Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce |
Status | w trakcie rozstrzygania |
Zarządzenie Nr 75/2024
Wójta Gminy Wielka Nieszawka
z dnia 16 października 2024 roku
w sprawie ogłoszenia konkursu w instytucji kultury na stanowisko dyrektora
Gminnej Biblioteki Publicznej w Małej Nieszawce
Na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 87), art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609, z późn. zm.) zarządzam co następuje:
§ 1
Ogłasza się konkurs w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Małej Nieszawce.
§ 2
1. W celu przeprowadzenia czynności naboru na stanowisko, o którym mowa w § 1, ustala się komisję w składzie:
1) Klaudia Brusikowska – Zastępca Wójta – przewodniczący komisji,
2) Monika Szczerkowska – Skarbnik Gminy – członek komisji,
3) Ewa Wróblewska-Kucharska – Inspektor ds. Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji Inspektor – członek komisji.
2. Komisja działa do czasu wyboru kandydata zaakceptowanego przez Wójta Gminy Wielka Nieszawka, chyba że Wójt Gminy podejmie wcześniej decyzję o jej rozwiązaniu.
§ 3
Regulamin konkursu na stanowisko dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Małej Nieszawce stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 4
Treść ogłoszenia o konkursie na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Małej Nieszawce stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 5
Ogłoszenie o konkursie zostanie zamieszczone na tablicy ogłoszeń i stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wielka Nieszawka.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 75/2024
Wójta Gminy Wielka Nieszawka z dnia 16 października 2024 r.
Regulamin konkursu na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Małej Nieszawce
§1
Regulamin określa zasady przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Małej Nieszawce, zwanego dalej „Dyrektorem” oraz zasady pracy Komisji konkursowej, zwanej dalej „komisją”.
§2
1. Konkurs na stanowisko dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Małej Nieszawce ogłasza Wójt Gminy Wielka Nieszawka.
2. Konkurs jest otwarty i konkurencyjny.
3. Konkurs ogłasza się poprzez zamieszczenie ogłoszenia:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Wielka Nieszawka,
2) na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Wielka Nieszawka.
4. Termin składania dokumentów aplikacyjnych określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w BIP oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy w Wielkiej Nieszawce.
5. Kandydat na dyrektora powinien spełniać wymagania zawarte w ogłoszeniu o konkursie.
§3
Konkurs na stanowisko dyrektora przeprowadza komisja powołana przez Wójta Gminy Małej Nieszawce odrębnym zarządzeniem.
§4
1. Komisja rozpatrzy złożone oferty oraz przeprowadzi postępowanie konkursowe w ciągu 10 dni roboczych od upływu terminu składania ofert.
2. Do zadań komisji należy:
1) Analiza i ocena złożonych ofert pod kątem spełniania wymagań formalnych,
2) Przeprowadzenie postępowania konkursowego,
3) Sporządzenie protokołu z posiedzeń komisji,
4) Przekazanie organizatorowi wyników konkursu wraz z jego dokumentacją,
5) Sporządzenie informacji o wyniku konkursu.
3. Posiedzenie komisji odbywa się, jeżeli bierze w nim udział co najmniej 1/2 członków.
§5
Konkurs przeprowadza się w dwóch etapach.
§6
1. W pierwszym etapie komisja sprawdza, czy oferty zostały złożone w terminie i zawierają dokumenty wskazane w ogłoszeniu o konkursie oraz czy z dokumentów wynika spełnienie wymagań określonych w konkursie.
2. Przeprowadzenie konkursu przez komisję następuje w trakcie co najmniej dwóch jej posiedzeń.
3. Przewodniczący zawiadamia członków komisji za pośrednictwem poczty email lub telefonicznie o terminie i miejscu posiedzenia komisji oraz kandydatów o terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego.
4. Po analizie złożonych ofert komisja podejmuje decyzję o dopuszczeniu lub odmowie dopuszczenia kandydata do kolejnego etapu konkursu.
5. Odmowa dopuszczenia kandydata do kolejnego etapu konkursu następuje, jeżeli:
1) oferta została złożona po terminie określonym w ogłoszeniu,
2) oferta nie zawiera wszystkich wymaganych dokumentów wskazanych w ogłoszeniu o konkursie,
3) ze zgłoszenia wynika, że kandydat nie posiada wymaganych kwalifikacji lub stażu pracy, wskazanych w ogłoszeniu o konkursie.
§7
1. W drugim etapie postepowania komisja przeprowadza postępowanie konkursowe poprzez przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami, podczas których kandydaci prezentują swój autorski program działania oraz odpowiadają na pytania komisji.
2. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest sprawdzenie predyspozycji, umiejętności i przydatności kandydatów na stanowisko dyrektora.
3. Każdy z członków komisji ma prawo do zadawania pytań.
4. Po zakończeniu drugiego etapu komisja, w wyniku głosowania, wyłania kandydata na stanowisko dyrektora. Każdy z członków komisji dysponuje jednym głosem.
5. Konkurs wyłania kandydata na dyrektora, jeżeli jeden z kandydatów otrzyma większość głosów obecnych członków komisji (dotyczy również przypadku, gdy do konkursu zgłosił się jeden kandydat).
§8
1. Z każdego posiedzenia komisji sporządzane są protokoły, które podpisują obecni na posiedzeniach członkowie komisji.
2. Członków komisji obowiązuje zachowanie tajemnicy służbowej dotyczącej pracy komisji.
3. Przewodniczący komisji po zakończeniu postępowania konkursowego przekazuje protokoły wraz z dokumentacją Wójtowi Gminy Wielka Nieszawka. Ostateczną decyzję o zatrudnieniu kandydata na stanowisko dyrektora podejmuje Wójt Gminy.
§9
Wójt może podjąć decyzję o unieważnieniu konkursu bez podania przyczyny.
§10
1. Po zatwierdzeniu wyniku konkursu komisja sporządza informację o wynikach konkursu, którą podpisuje Wójt Gminy Wielka Nieszawka.
2. Informację upowszechnia się niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Wielka Nieszawka,
2) tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Wielka Nieszawka,
a komisja kończy swoją pracę.
Załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 75/2024
Wójta Gminy Wielka Nieszawka z dnia 16 października 2024r.
Wójt Gminy Wielka Nieszawka ogłasza konkurs w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Małej Nieszawce.
§1
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia:
1. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie;
2) kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
3) co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej trzyletni staż pracy w instytucji kultury lub jednostce organizacyjnej działającej w obszarze kultury, edukacji;
4) znajomość przepisów prawnych dotyczących funkcjonowania instytucji kultury, w tym ustawy o bibliotekach, ustawy o finansach publicznych, ustawy prawo zamówień publicznych, a także regulacji dotyczących przepisów prawa pracy;
5) znajomość zasad działania bibliotek;
6) przedstawienie autorskiego programu działania Gminnej Biblioteki Publicznej w Małej Nieszawce;
7) stan zdrowia pozwalający na podjęcie pracy na stanowisku kierowniczym bez przeciwskazań;
8) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
2. Wymagania dodatkowe:
1) wykształcenie wyższe magisterskie lub policealne o kierunkach: bibliotekarstwo, kulturoznawstwo, filologia polska, historia, pedagogika, zarządzanie zasobami ludzkimi oraz pokrewne;
2) predyspozycje do organizowania i prowadzenia przedsięwzięć promocyjnych związanych z działalnością kulturalną;
3) dyspozycyjność, komunikatywność, kreatywność, rzetelność, kultura osobista;
4) cieszy się nieposzlakowaną opinią;
5) umiejętność obsługi urządzeń biurowych, komputera i programów komputerowych;
6) posiada prawo jazdy kat. B.
§2
Warunki pracy na stanowisku:
1. miejsce wykonywania pracy: Gminna Biblioteka Publiczna w Małej Nieszawce, ul. Leśna 1, 87-103 Toruń 5;
2. stosunek pracy na podstawie powołania na czas określony - 5 lat;
3. wymiar czasu pracy - pełen etat;
4. przewidywany termin zatrudnienia – 28 październik 2024 r.
§3
Zakres obowiązków na stanowisku:
1. Realizacja celów i zadań Biblioteki
2. Współpraca z innymi bibliotekami, instytucjami publicznymi, organizacjami pozarządowymi w zakresie rozwoju i zaspokajania czytelniczych, edukacyjnych i kulturalnych potrzeb mieszkańców Gminy Wielka Nieszawka
3. Koordynacja organizacji zajęć o charakterze warsztatowym, edukacyjnym w zależności od zapotrzebowania środowiska lokalnego, w tym w świetlicach wiejskich.
4. Organizacja oraz nadzór nad działalnością ośrodków, w których są gromadzone i udostępniane (w formie wystaw i ekspozycji) mieszkańcom gminy dobra kultury regionu.
5. Koordynacja przedsięwzięć, które służyłyby popularyzacji nauki, sztuki oraz upowszechnianiu dorobku kulturowego gminy.
6. Nadzorowanie zakresu i doboru kupowanych zbiorów bibliotecznych i ich selekcji.
7. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy Wielka Nieszawka
2. Kierowanie bieżącą działalnością kultury i zarządzanie Biblioteką oraz reprezentowanie jej na zewnątrz.
3. Organizowanie, kierowanie oraz nadzór nad działalnością merytoryczną Biblioteki.
4. Ustanawianie i odwoływanie pełnomocników.
5. Wydawanie zarządzeń, instrukcji i poleceń służbowych.
6. Prowadzenie efektywnej gospodarki mieniem i środkami finansowymi.
7. Opracowywanie planów i sprawozdań z działalności, projektów planowanych dochodów i wydatków, wniosków finansowych.
8. Poszukiwanie i pozyskiwanie innych źródeł finansowania działalności statutowej.
§4
Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
1. uzasadnienie przystąpienia do konkursu - list motywacyjny;
2. pisemny autorski program działania Gminnej Biblioteki Publicznej w Małej Nieszawce na okres 5 lat; w zakresie : organizacji przedsięwzięć kulturalnych, promocyjnych, sportowych Koordynacji działań dla dzieci, młodzieży, seniorów o charakterze warsztatowym, edukacyjnym itp. Organizacji wystaw i ekspozycji historycznych dóbr kultury gminy oraz realizacji projektów grantowych;
3. życiorys (CV) z opisem dotychczasowej pracy zawodowej;
4. oryginał kwestionariusza osobowego;
5. pisemne oświadczenie o posiadanym obywatelstwie;
6. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia,
7. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy: świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia;
8. własnoręcznie podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na określonym stanowisku
9. oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
10. oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
11. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31, ust. 1, pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104);
12. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
13. własnoręcznie podpisane wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji wg wzoru stanowiącego załącznik do niniejszego ogłoszenia
14. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych
§ 5
1. Oferty na konkurs należy składać w zamkniętych kopertach, z podaniem imieniem i nazwiskiem, adresem zwrotnym, numerem telefonu kontaktowego i z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Małej Nieszawce” w biurze podawczym Urzędu Gminy Wielka Nieszawka, ul. Toruńska 12, w terminie do 28 października 2024 r. do godziny 15.00 lub wysłać na adres: Urząd Gminy Wielka Nieszawka, ul. Toruńska 12, Wielka Nieszawka, 87-165 Cierpice. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu przesyłki do tut. Urzędu.
2. Nie dopuszcza się składania ofert w formie elektronicznej.
§ 6
1. Wszelkie dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata winny być własnoręcznie podpisane, a każda strona parafowana.
2. Konkurs przeprowadzi komisja powołana przez Wójta Gminy Wielka Nieszawka.
3. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach : pierwszy - sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów oraz drugi - rozmowa kwalifikacyjna i wybór kandydata.
4. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie w formie listu poleconego za zwrotnym potwierdzeniem odbioru bądź telefonicznie.
5. Zastrzega się możliwość odwołania lub unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
6. List motywacyjny, życiorys CV, kwestionariusz osobowy, oświadczenia oraz wszystkie dokumenty wytworzone przez kandydata muszą być własnoręcznie podpisane.
Wójt Gminy Wielka Nieszawka
(-) Katarzyna Streich