Zawiadomienie o XX sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka
ZAWIADOMIENIE
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( jednolity tekst Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, z 2002 Dz.U. r. Nr 23, poz 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz 1055, Nr 116,poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759, 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457 oraz 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337) z w o ł u j ę XX sesję Rady Gminy Wielka Nieszawka, która odbędzie się w dniu 25 czerwca 2008 roku o godz. 15ºº w Ośrodku Kultury w Małej Nieszawce.
Porządek posiedzenia :
1. Otwarcie posiedzenia:
- stwierdzenie quorum
- przedstawienie porządku obrad.
2. Przyjęcie protokołu z XIX sesji, która odbyła się w dniu 23 kwietnia 2008 roku.
3. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie :
a) zmiany budżetu gminy na 2008 rok - (druk nr 1),
b) trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych prowadzonych na terenie Gminy Wielka Nieszawka przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych ( druk nr 2),
c) zatwierdzenia zmiany statutu Gminnego Ośrodka Zdrowia w Wielkiej Nieszawce - ( druk nr 3),
d) wyrażenia zgody na podjęcie zobowiązania finansowego w formie weksla in blanco dotyczącego zadania inwestycyjnego pn. “Centrum Sportu i Rekreacji w Wielkiej Nieszawce” - (druk nr 4),
e) ustalenia wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego oraz dodatku specjalnego przysługujących wójtowi gminy - (druk nr 5).
PRZERWA
4. Rozpatrzenie skarg na działalność wójta gminy:
a) skarga p. Smolińskiej i p. Kowalskiej,
b) skarga mieszkańców ul. Bydgoskiej
5. Informacja z działalności Komisji między sesjami – referują przewodniczący Komisji..
6. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy z realizacji podjętych uchwał – referuje Przewodniczący Rady.
7. Interpelacje i wolne wnioski.
8. Zakończenie sesji.
Przewodniczacy
Rady Gminy
(-) Bronisław Krywionek
PROJEKT - ( Druk nr 1)
UCHWAŁA NR ..
Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia ..................................
w sprawie:
zmiany budżetu gminy Wielka Nieszawka na rok 2008.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 i 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568; z 2004 r. Nr 116 poz. 1203, Nr 214; z 2005 r. Nr 172 poz. 1441; z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337; z 2007 r. Nr 48 poz. 327, nr 138 poz. 974 i Nr 173 poz. 1218) oraz art. 165 i art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249 poz. 2104, Nr 169 poz. 1420; z 2006 r. Nr 45 poz. 319, Nr 104 poz. 708, Nr 170 poz. 1217 i poz. 1218, Nr 187 poz. 1381, Nr 249 poz. 1832; z 2007 r. Nr 88 poz. 587, nr 115 poz. 791 oraz Nr 140 poz. 984)
uchwala co następuje:
§ 1.
W uchwale Nr XVI/62/2007 Rady Gminy w Wielkiej Nieszawce z dnia 18 grudnia 2007 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2008 rok zmienionej uchwałami Nr XVIII/71/2008 z dnia 14 marca 2008 rok i Nr XIX/90/2008 z dnia 23 kwietnia 2008 rok oraz Zarządzeniem Nr 24/V/08 Wójta Gminy z dnia 19.05.2008 rok
wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 sumę dochodów w wysokości "11.436.945,00" zastępuje się sumą "11.866.245,00" zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
2) w § 2 pkt 1 sumę wydatków w wysokości “12.410.552,00” zastępuje się sumą “13.719.852,00” zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
a) kwotę deficytu w wysokości "973.607,00" zastępuje się kwotą w wysokości "1.853.607,00"
b) kwotę przychodów w wysokości "973.607,00" zastępuje się kwotą "1.853.607,00" zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.
4) załącznik nr 3a – zadania inwestycyjne w 2008 roku – otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt Gminy
(-) mgr inż. Kazimierz Kaczmarek
UZASADNIENIE
UCHWAŁY ZMIENIAJĄCEJ BUDŻET GMINY NA 2008 ROK.
Potrzeba dokonania zmian budżetu wynika ze zmiany kwot dotacji na zadania własne z przeznaczeniem na realizację programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania".
Ponadto do dochodów została właczona rekompensata utraconych dochodów z PFRON tytułem podatku w zakładach pracy chronionej.
Proponuje się również podwyższyć dochody z odsetek na rachunkach bankowych w związku ze wzrostem oprocentowania lokat oraz z podatku transportowego od jednostek.
Po stronie wydatków proponuje się podwyższyć środki na zadania inwestycyjne w dziale "drogi gminne"na budowę ul. Krętej, ponieważ mamy otrzymać środki w wys.77.000,00 zł z TerenowegoFunduszu Ochrony Gruntów Rolnych ale na zasadzie refundacji wydatków.
Proponuje się również zwiększyć wydatki na budowę parkingu z chodnikiem przy Ośrodku Kultury o 480.000,00 zł
Po otrzymaniu dokumentacji oraz kosztorysu inwestorskiego zostały wyliczone koszty budowy boiska w ramach programu Orlik 2012 i wkład własny gminy należy podwyższyć o kwotę 550.000,00 zł.
Ponadto proponuje się podwyższyć wydatki na wynagrodzenia w związku z nie planowanymi kosztami związanymi z wypłatą odprawy emerytalnej (skorzystanie z uprawnienia przejścia na wcześniejszą emeryturę), odprawy rentowej oraz dokonaniem regulacji płac w związku z rozporządzeniem w spr.wynagradzania pracowników samorządowych.
W związku z możliwością doprowadzenia gazu do szkoły i ośrodka kultury należy zabezpieczyć środki na powyższy cel.
Proponuje się również podwyższyć środki na usługi geodezyjne i wyceny nieruchomości w wyniku zmian planu do ustalenia opłaty "planistycznej".
Uwzględniono również środki na opiekę nad dziećmi w wysokości 35.000,00 zł
Nie włączono do wydatków dotacji na zadania własne z przeznaczeniem dofinansowania realizacji programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" ponieważ środki na powyższy cel zostały uwzględnione już w przyjętym budżecie na 2008 rok.
Zwiększone wydatki proponuje się pokryć wyższymi dochodami oraz nadwyżkami z lat ubiegłych.
Po dokonaniu powyższych zmian budżet po stronie dochodów zwiększy się o kwotę 429.300,00 zł a po stronie wydatków o 1.309.300,00 zł.
Niedobór budżetu w wysokości 880.000,00 zł proponuje się pokryć nadwyżkami z lat ubiegłych.
Wójt Gminy
(-) mgr inż. Kazimierz Kaczmarek
PROJEKT - ( Druk nr 2)
Uchwała Nr .............................
Rady Gminy w Wielkiej Nieszawce z dnia .............................
w sprawie:
trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych prowadzonych na terenie Gminy Wielka Nieszawka przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych.
Na podstawie art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781, z 2005 r., Nr 17, poz.141, Nr 94, poz.788, Nr 122, poz.1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz.1532 i Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz.791, Nr 120, poz. 818, Nr 180, poz.1280 i Nr 181 poz.1292) oraz art. 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214, poz. 1806 z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 z 2004 r. Nr 116, poz. 1203, Nr 214, oraz z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181 poz. 1337 i 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218 )
Rada Gminy w Wielkiej Nieszawce
uchwala, co następuje:
§ 1.
Ustala się tryb udzielania i rozliczania dotacji przekazywanych z budżetu Gminy dla prowadzonych na terenie gminy nie należących do sektora finansów publicznych niepublicznych przedszkoli, w tym z oddziałami integracyjnymi.
§ 2.
Niepubliczne przedszkola, o których mowa w § 1 otrzymują z budżetu Gminy Wielka Nieszawka dotację ustaloną wg następujących zasad:
1) kwota dotacji na każdego ucznia odpowiadać będzie 75 procentom ustalonych
w budżecie gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolu publicznym
w przeliczeniu na jedno dziecko z zastrzeżeniem pkt 2
2) na ucznia niepełnosprawnego kwota dotacji odpowiadać będzie wysokości nie niższej
niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej.
3) jeżeli do przedszkola niepublicznego uczęszcza uczeń niebędący mieszkańcem
Gminy Wielka Nieszawka, koszty dotacji pokrywa gmina, której mieszkańcem
jest ten uczeń.
§ 3.
Przyjmuje się następujące ustalenia ramowe wiążące w zakresie trybu udzielania i rozliczania dotacji :
1) dotacji udziela się pod warunkiem, że w terminie nie później niż do dnia 30 września
roku poprzedzającego rok otrzymania dotacji podmiot prowadzący (lub zamierzający prowadzić) przedszkole przedłoży do Urzędu Gminy Wielka Nieszawka wniosek zawierający informację o planowanej liczbie uczniów zg z zał. do niniejszej uchwały,
2) wniosek, o którym mowa w pkt.1, powinien zawierać:
a/ datę i numer zaświadczenia o wpisie do ewidencji prowadzonej przez gminę,
b/ określenie planowanej liczby dzieci uczęszczających do przedszkola,
c/ wskazanie nazwy banku i numer rachunku bankowego, na który ma być
przekazywana dotacja,
3) dotacja wypłacana będzie w dwunastu miesięcznych ratach, przekazywanych do
15 dnia każdego miesiąca,
4) w okresie 15 dni po upływie kwartału podmiot dotowany zobowiązany jest przedłożyć
Urzędowi Gminy Wielka Nieszawka na stanowisko Skarbnika Gminy informację o liczbie dzieci wraz z oświadczeniem o aktualności uprawnienia do otrzymania dotacji,
5) wysokość wypłaconej dotacji w stosunku do liczby dzieci dotowanego podmiotu
korygowana będzie raz na kwartał z uwzględnieniem danych z pkt 4,
6) kwota nadpłaconej dotacji w kwartale zaliczana będzie na poczet dotacji udzielanej na
miesiąc, w którym przedkładana jest informacja,
7) brak informacji z pkt 4, bądź informacja o ustaniu prawa do dotacji, stanowi podstawę
do wstrzymania wypłaty kolejnych rat dotacji. Złożenie zaległej informacji
sprawozdawczej jest podstawą do przekazania zaległych rat dotacji na rzecz
uprawnionego przedszkola,
8) ostatecznego rozliczenia udzielonych dotacji za okres roczny Urząd Gminy
w Wielkiej Nieszawce – Skarbnik Gminy dokonuje w oparciu o dane z informacji
z pkt 4 w terminie do 31 stycznia roku następnego,
9) w ramach rozliczenia z pkt 8, w terminie do dnia 31 stycznia podmiotowi
uprawnionemu przekazuje się wyrównanie kwoty dotacji należnej za rok poprzedni,
10) w przypadku likwidacji przedszkola i występującej nadpłaty dotacji podmiot
prowadzący przedszkole zobowiązany jest w terminie do dnia 31 stycznia do zwrotu
na rachunek budżetu gminy kwoty dotacji nadpłaconej za rok poprzedni,
§ 4.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 5.
Uchwała w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.
Wójt Gminy
(-) mgr inż. Kazimierz Kaczmarek
Załącznik do uchwały Nr ………………
Rady Gminy Wielka Nieszawka
z dnia …………………………
Informacja o liczbie dzieci wraz z oświadczeniem o aktualności uprawnień do otrzymania dotacji z budżetu Gminy Wielka Nieszawka.
Nazwa i adres przedszkola :
Typ i rodzaj przedszkola :
Liczba dzieci na ostatni dzień każdego miesiąca w …….. kwartale |
Liczba dzieci planowana w każdym następnym miesiącu kwartału |
Liczba miesiąc rok ………………………… …………………………
|
Liczba miesiąc rok ……………………….. ……………………….. |
Świadom odpowiedzialności za podawanie nieprawdy z Kodeksu Karnego, poświadczam aktualność prawa przedszkola do otrzymania dotacji i aktualność związanych z tym danych
z przedłożonego w dniu ……………….. wniosku o udzielenie dotacji.
Nazwisko i imię Nazwisko i imię
sporządzającego zestawienie Kierownika placówki
nr telefonu
…………………………….. …………………………….
pieczątka i podpis pieczątka i podpis
Wójt Gminy
(-) mgr inż. Kazimierz Kaczmarek
Uzasadnienie:
W związku z rozpoczęciem działalności przedszkola niepublicznego zgodnie z art.90 ust. 4 organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji.
Osoba prowadząca niepubliczne przedszkole podaje organowi właściwemu do udzielana dotacji planowaną liczbę uczniów nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji.
Wobec powyższego przedkłada się załączony projekt uchwały.
Wójt Gminy
(-) mgr inż. Kazimierz Kaczmarek
PROJEKT - (druk nr 3)
UCHWAŁA Nr .........../2008
Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia ...........................
w sprawie zatwierdzenia zmiany statutu Gminnego Ośrodka Zdrowia w Wielkiej Nieszawce.
Na podstawie art. 18, ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz 1568, z 2004 r. Nr 116, poz. 1203 i z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 175, poz 1457, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218 ) oraz art. 39 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89 i Nr 123 , poz. 849) uchwala się, co następuje:
§ 1.
Zatwierdza się następujące zmiany w statucie Gminnego Ośrodka Zdrowia w Wielkiej Nieszawce, uchwalone przez Radę Społeczną Gminnego Ośrodka Zdrowia w Wielkiej Nieszawce uchwałą Nr 12/2008 w dniu 15 maja 2008 roku:
1) w § 6 ust. 1:
a) pkt. 2 otrzymuje brzmienie:
“2) Poradni dziecięcej,”
b) po pkt. 5 dodaje się pkt. 6 i 7 w brzmieniu:
“6) Gabinetu medycyny szkolnej,
7) Gabinetu położnej środowiskowo-rodzinnej.”
2) w § 9:
a) pkt. 2 otrzymuje brzmienie:
“2) Poradnia dziecięca”,
b) po pkt. 5 dodaje się pkt. 6 i 7 w brzmieniu:
“6) Gabinet medycyny szkolnej,
7) Gabinet położnej środowiskowo-rodzinnej.”
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt Gminy
(-) mgr inż. Kazimierz Kaczmarek
Uzasadnienie do uchwały Nr .............. Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia ........................
Kierownik GOZ wystąpił do Rady Społecznej GOZ z wnioskiem o wprowadzenie zmian w statucie Gminnego Ośrodka Zdrowia w Wielkiej Nieszawce. Zgodnie z ustawą o zakładach opieki zdrowotnej udzielanie świadczeń z zakresu medycyny szkolnej ,opieki położnej środowiskowej powinno odbywać się w oparciu o wyodrębnioną w strukturze placówki służby zdrowia komórkę organizacyjną. Prowadzenie takiej działalności bez uprzedniego wpisu w/w komórek do księgi rejestrowej zakładu stanowi naruszenie przepisów wspomnianej ustawy.
W dniu 15 maja 2008 roku Rada Społeczna GOZ podjęła uchwałę Nr 12/2008 w sprawie zmiany statutu . Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zmiany statutu GOZ zgodnie z ustawą przedkłada się Radzie Gminy.
Wójt Gminy
(-) mgr inż. Kazimierz Kaczmarek
PROJEKT - ( DRUK NR 4)
Uchwała nr ............../.............../2008
Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia .....................
w sprawie: wyrażenia zgody na podjęcie zobowiązania finansowego w formie weksla in blanco dotyczącego zadania inwestycyjnego pn. “Centrum Sportu i Rekreacji w Wielkiej Nieszawce”
Na podstawie art. 18 ust. 1, ust. 2 pkt 9 lit.e, art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, i Nr 116, poz.1203, Dz.U. z 2005 r., nr 172, poz. 1441, nr 175, poz. 1457, Dz.U. z 2006 r., nr 17, poz. 128, nr 181, poz. 1337, Dz.U.z 2007 r, nr 48, poz. 327, nr 138, poz. 974, nr 173, poz. 1218)
uchwala się, co następuje:
§ 1.
Wyraża się zgodę na zawarcie przez Wójta umowy o dofinansowanie przedsięwzięcia p.n. “Centrum Sportu i Rekreacji w Wielkiej Nieszawce” do kwoty 700.000,00 zł ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej i dla zabezpieczenia roszczeń dotyczących zwrotu tych środków, na zasadach określonych w umowie, na wystawienie weksla “in blanco” Gminy Wielka Nieszawka i podpisanie deklaracji do weksla do tej kwoty.
§2
. Realizacja zobowiązania, w przypadkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Sportu z dnia 10 lipca 2006r. w sprawie dofinansowania zadań ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej ( Dz.U. z 2006r., Nr 134, poz. 944, ze zm.) następowała będzie ze środków pochodzących nadwyżki budżetowej z lat poprzednich.
§3
. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt Gminy
(-) mgr inż. Kazimierz Kaczmarek
UZASADNIENIE
Zgodnie z zasadami ubiegania się o dofinansowanie w Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej gmina ma możliwość ubiegania się o pozyskanie dofinansowania w kwocie 700.000,00 zł na dofinansowanie zadania inwestycyjnego p.n. “Centrum Sportu i Rekreacji w Wielkiej Nieszawce”
Jednym z dokumentów, jakie należy dołączyć do “Wniosku do Ministerstwa Sportu i Turystyki o dofiansowanie modernizacji, remontów i inwestycji obiektów sportowych” o dofinansowanie jest uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy oraz podjęcie zobowiązania finansowego w formie weksla in blanco dotyczących zadania inwestycyjnego.
Treść uchwały jest zgodna ze wzorem podanym w “Zasadach wypełniania wniosku o dofinansowanie modernizacji, remontów i inwestycji obiektów sportowych”.
Wójt Gminy
(-) mgr inż. Kazimierz Kaczmarek
“Projekt” - (druk nr 5)
UCHWAŁA NR ....../......../2008
Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia .................. 2008 roku
w sprawie: zmiany uchwały dotyczącej ustalenia
wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego oraz dodatku specjalnego przysługujących wójtowi gminy.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, i Nr 116, poz.1203, Dz.U. z 2005 r., nr 172, poz. 1441, nr 175, poz. 1457, Dz.U. z 2006 r., nr 17, poz. 128, nr 181, poz. 1337, Dz.U.z 2007 r, nr 48, poz. 327, nr 138, poz. 974, nr 173, poz. 1218), w związku z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 22 kwietnia 2008 r zmieniającym rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz.U. z 2008 r. nr 73, poz.431)
uchwala się, co następuje:
§1.
W uchwale nr VI/18/2007 Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia 29 stycznia 2007 roku w sprawie ustalenia wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego oraz dodatku specjalnego przysługujących wójtowi gminy wprowadza się następujące zmiany:
1) §1 punkt 1 otrzymuje brzmienie:
“1) wynagrodzenie zasadnicze w kwocie 4.800 zł miesięcznie - od dnia 1 lipca 2008 r.’
2) §1 punkt 2 otrzymuje brzmienie:
“2) dodatek funkcyjny w kwocie 1.600 zł miesięcznie - od dnia 1 stycznia 2008 r.”
§2.
Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Gminy.
§3
. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UZASADNIENIE
W oparciu o art.18 ust.2 pkt.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym do wyłącznej właściwości Rady Gminy należy ustalanie wysokości wynagrodzenia wójta. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 22 kwietnia 2008 r zmieniającym rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich zmianie uległy stawki wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatku funkcyjnego przysługujących wójtom, burmistrzom i prezydentom. W związku z faktem, że stawki składników wynagrodzeń uległy zwiększeniu zachodzi potrzeba podjęcia uchwały w tej sprawie.