W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce 

ul. Toruńska 12
87-165 Cierpice

tel. (+48) 56 678 10 93
tel./fax (+48) 56 678 12 12
e-mail: sekretariat@wielkanieszawka.pl

NIP 956-18-57-702
REGON 000545030

Pytania i odpowiedzi cz.6 do przetargu nieograniczonego na Wykonanie obiektów Centrum Sportu i Rekreacji w Wielkiej Nieszawce

Wielka Nieszawka 2007-08-01

I-341/14/07

UCZESTNICY POSTĘPOWANIA

dotyczy: przetargu na Wykonanie obiektów Centrum Sportu i Rekreacji w Wielkiej Nieszawce”

Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych ( Dz.U. z 2004r. nr 19 poz. 177 z późn. zm.) Zamawiający udziela odpowiedzi na zapytania Wykonawców:

  1. Pytanie:

    “Na przekrojach w branży architektonicznej jako uwaga do rysunku jest napisane, że niecki stalowe należy obłożyć od strony podbasenia styrodurem gr. 8 cm. Ponieważ na żadnym rysunku ta izolacja nie jest zaznaczona proszę o wyjaśnienie co należy rozumieć przez ten zapis?”

    Odpowiedź:

    Zaprojektowano dodatkową izolację niecek styrodurem gr. 8 cm, którą należy wykonać od strony podbasenia.

  2. Pytanie:

Na rysunku nr “H5” (HOTEL – architektura) został opisany przekrój warstw o symbolu P2* (strop nad piwnicą). Nie wskazano dla tego przekroju rodzaju wykończenia spodu stropu (ostatnią warstwą jest wełna mineralna twarda gr. 12cm).

      • Proszę o uzupełnienie tego opisu i podanie wymaganych parametrów technicznych dla brakującej warstwy wykończeniowej.

Odpowiedź:

Warstwy P2* od góry :

-wykładzina dywanowa/płytki ceramiczne/plytki gres

-jastrych cementowy gr 65mm z zatopionymi rurami grzewczymi

-purmo rolljet epst 5,0 gr 38/35mm

-folia przeciwwilgociowa szczelna pe 0.2mm

-strop żelbetowy wg proj. branży konstrukcyjej

-wełna mineralna twarda gr 12 cm

-tynk gisowy maloway farbą emulsyjną.

3. Pytanie:

W opisie do opracowania “ANEKS DO PROJEKTU” wprowadzono następujące zapisy:

    • (punkt 1.6.5) – “Zrezygnowano z tapetowania pokoi hotelowych”.

      • Ze względu na brak alternatywnego wykończenia ścian pokoi hotelowych proszę o jego podanie.

    • (punkt 1.6.2) – “Zmienia się typ ogrodzenia zewnętrznego z prętowego, panelowego na ogrodzenie z siatki plastyfikowanej na słupkach stalowych wg rys. nr 1”.

      • Ze względu na brak detali lub innych rysunków szczegółowych dla ogrodzenia z siatki, h=220cm (wskazany rysunek nr 1 jest planszą Projektu Zamiennego o nazwie “Projekt Zagospodarowania terenu - nr 01”), proszę o ich udostępnienie oferentom.

             c. (punkt 1.6.15) – “Zmieniono system wykonania sufitów podwieszanych.   Zamieniono sufity podwieszane akustyczne (...) na sufity z płyt GK na ruszcie systemowym w następujących pomieszczeniach: (...)”.

  • Ze względu na brak wskazania rodzaju i kolorystyki farb do wymalowania w/w sufitów z płyt GK, proszę o podanie wymaganego w tym przetargu rodzaju wykończenia.

  • Sposób użytkowania wskazanych pomieszczeń przy w/w zamianie sufitów będzie różnorodny, a zatem, proszę wprowadzić podział (zgodny z funkcją i usytuowaniem danego pomieszczenia) na sufity z płyt GK np.wodoodpornych – akustycznych – ognioodpornych – wodo i ognioodpornych – itd. wraz ze wskazaniem konkretnych nr pomieszczeń.

    d. (punkt 1.6.10) – “Zrezygnowano z wyposażenia zagospodarowania terenu w elementy małej architektury: klomby, ławki, kosze na śmieci”.

      • Proszę o potwierdzenie, iż pozostałe elementy zawarte w P.W. “Projekt zagospodarowania terenu, zieleni i małej architektury” – takie jak:

- ogrodzenie murowe z okładziną kamienną wraz z bramami BR2 i BR3 (rys. nr 1)

- brama BR1 oraz brama przesuwna ze sterowaniem BP1 (rys. nr 2)

- szlaban parkingowy BP2 (rys. nr 03 oraz nr 01) – brak detali - proszę udostępnić

- ogrodzenie panelowe h=180cm zlokalizowane w obu kierunkach od bramy BP1 (rys. nr 03 oraz nr 2)

- ogrodzenie panelowe h=180cm zlokalizowane w obrębie zjeżdżalni zewnętrznej (rys. nr 03 oraz nr 2)

- ogrodzenie “słupek żeliwny i łańcuch” h=80cm zlokalizowane wzdłuż ulicy i parkingów (rys. nr 03 oraz nr 2)

- ogrodzenie mieszane – “przystanek autobusowy”(rys. nr 3)

- gazon kwiatowy (rys. nr 7)

- gazon kwiatowy narożny (rys. nr 8)

- tablica świetlna “wjazd” (rys. nr 9)

- reklama świetlna – litery – na ścianach budynku (rys. nr 10)

- dominata plastyczna (rys. nr 03) – brak detali - proszę udostępnić

- stojak na rowery (rys. nr 03) – brak detali - proszę udostępnić

- maszt flagowy (rys. nr 03) – brak detali - proszę udostępnić

- balustrada przeszklona typ “1” - zlokalizowana w pobliżu zjeżdżalni -(rys. nr 03) – brak detali - proszę udostępnić

wchodzą w zakres niniejszego przetargu.

Odpowiedź:

a. do wyceny należy przyjąć ściany malowane farbą emulsyjną- 2x

        1. do wyceny należy przyjąć typową siatkę stalową plastyfikowaną o łącznej wysokości 220 cm

        2. do wyceny należy przyjąć wg obmiarów z projektu wnętrz oraz aneksu :

  • płyty wodoodporne w pomieszczeniach “mokrych” takich jak: toalety prysznice
  • płyty g-kf w na piętrze w części hotelowej oraz basenowej
  • płyty ognio i wodoodporne na piętrze w części hotelowej oraz basenowej w pomieszczeniach “mokrych”
  • w pozostałych pomieszczeniach stosować tradycyjne płyty g-k

  • do wyceny należy przyjąc typowe wykończenie płyt g-k z malowaniem wykańczajacym farbą emulsyjną jasną

d. Zamawiający informuje, że z “Projektu zagospodarowania terenu, zieleni i małej architektury” objęte przedmiotem zamówienia są następujące elementy:

  • ogrodzenie murowe z okładziną kamienną wraz z bramami BR2 i BR3 (rys. nr 1)

  • brama BR1 oraz brama przesuwna ze sterowaniem BP1 (rys. nr 2)

  • szlaban parkingowy BP2 (rys. nr 03 oraz nr 01), do wyceny należy przyjąć typowy dł 6 m szlaban ze średniego przedziału cenowego

  • ogrodzenie panelowe h=180cm zlokalizowane w obu kierunkach od bramy BP1 (rys. nr 03 oraz nr 2)

  • ogrodzenie panelowe h=180cm zlokalizowane w obrębie zjeżdżalni zewnętrznej (rys. nr 03 oraz nr 2)

  • ogrodzenie “słupek żeliwny i łańcuch” h=80cm zlokalizowane wzdłuż ulicy i parkingów (rys. nr 03 oraz nr 2)

  • ogrodzenie mieszane – “przystanek autobusowy”(rys. nr 3)

  • tablica świetlna “wjazd” (rys. nr 9)

  • reklama świetlna – litery – na ścianach budynku (rys. nr 10)

  • stojak na rowery (rys. nr 03), do wyceny należy przyjąć stojak rowerowy firmy Komserwis model Kemi 08235

  • maszt flagowy (rys. nr 03), do wyceny należy przyjąć produkt z średniego przedziału cen za maszt aluminiowy wysokości 8 m

  • balustrada przeszklona typ “1” - zlokalizowana w pobliżu zjeżdżalni -(rys. nr 03), informacje odnośnie balustrady nr 1 zawarto w projekcie wnętrz na rysunku AW18.

  1. Pytanie:

Na rysunkach zestawczych drzwi oraz systemowych fasad wewnętrznych (architektura) nie podano parametrów technicznych odnoszących się do warunków ochrony przeciwpożarowej.

      • Proszę o wskazanie skrzydeł drzwiowych, na których należy zamontować samozamykacze oraz wskazanie drzwi i ścianek systemowych o odporności ogniowej EI 30 lub EI 60.

Odpowiedź:

Wszystkie informacje dotyczące stosowania stolarek o odpowiedniej ognioodporności zawarto na rysunkach rzutów poszczególnych kondygnacji oraz w zestawieniu stolarki drzwiowej oraz fasad wewnętrznych. W zestawieniu znajduje się również informacja o stosowaniu samozamykaczy. Rodzaje ścian pokazano na rzutach.

  1. Pytanie:

STRZELNICA

Do opisu technicznego został załączony spis rysunków. Zgodnie z tym zestawieniem, w udostępnionej dokumentacji technicznej brakuje następujących rysunków:

  • Rysunek nr 4 “Kulochwyt stalowy

  • Rysunek nr 11 Okładziny ścian

  • Rysunek nr 16 Zestawienie stali profilowej nr, 6, nr 7 i nr 8””

Proszę o uzupełnienie brakujących rysunków.

Odpowiedź:

Rysunek nr 4 – kulochwyt -załącznik w wersji elektronicznej na stronie internetowej pod odpowiedzią.

Okładziny ścian – ujęte są na rys. nr 10 , rys. nr 11 to zestawienie stali profilowej nr. 3, nr. 4 i nr 5.

Rysunek nr 16- rys. nr 6, nr. 11 i nr 16 zawarte są w jednym pliku pn. Wielka Nieszawka – zestawienie stali profilowej.

6.  Pytanie:

Dot. instalacji wentylacji: Czy można zamienić przewody i kształtki ze stali nierdzewnej prod. Lindab na stal ocynk malowana proszkowo?

Odpowiedź:

Projektant nie wyraża zgody na proponowaną przez oferenta zamianę przewodów i kształtek ze stali nierdzewnej na stal ocynkowaną malowaną proszkowo. Stal nierdzewna jest tutaj optymalnym rozwiązaniem. Zaproponowane przez oferenta rozwiązanie jest tańsze, ale też mniej trwałe zważywszy dużą ilość chloru w pomieszczeniach basenowych.

  1. Pytanie:

W związku z udzieloną przez Zamawiającego odpowiedzią na pytanie nr 1 w piśmie I-341/14/07 z dn. 26 lipca 2007r. proszę o określenie zakresu wyposażenia, jakie należy ująć w ofercie.

Odpowiedź:

Dla uściślenia zakresu wyposażenia obiektu należącego do przedmiotu zamówienia podajemy:

  1. “Zestawienie wyposażenia restauracji i barów” str. 8-10 opisu technicznego projektu “Technologia restauracji i barów” – wyłączone w całości

  2. “Zestawienie wyposażenia” str. 14-27 opisu technicznego projektu “Architektura wnętrz” – załączona tabela w wersji elektronicznej na stronie internetowej pod odpowiedzią z wykreślonym wyposażeniem wyłączonym z oferty

  3. “Zestawienie wyposażenia wnętrz” opisu technicznego projektu “Architektura wnętrz części basenowej” – załączona tabela w wersji elektronicznej na stronie internetowej pod odpowiedzią z wykreślonym wyposażeniem wyłączonym z oferty.

Pozostałe wyposażenie dotyczące hali basenowej wymienione w innych częściach projektu wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia.

8.    Pytanie:

Ze względu na konieczność ujęcia w ofercie wyposażenia kręgielni proszę o przedłużenie terminu składania ofert.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na przedłużenie terminu składania ofert.

9.   Pytanie:

SIWZ -umowa

  1. Zamawiający wyłączył z zakresu przetargu wyposażenie obiektu (str. 4,5 SIWZ), w którym znajdują się również , elementy warunkujące uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu - jak siedziska i pochwyty w sanitariatach dla niepełnosprawnych, poręcze schodów. Jednocześnie w treści SIWZ ani w projekcie umowy Zamawiający nie zagwarantował montażu tych elementów i nie określił terminu w jakim to nastąpi .

Dlatego wnioskujemy o zmianę następujących zapisów umowy:

§ 8 ust.10 – prosimy o zastąpienie zapisu następująco : ”Za datę wykonania przedmiotu umowy przyjmuje się datę podpisania protokołu jego odbioru przez Zamawiającego – czynność ta jest traktowana jako odbiór końcowy przedmiotu umowy”

§ 10 ust.3 – prosimy o zmianę zapisu poprzez wykreślenie od słów”...oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie i zaświadczenia o homologacji basenu pływackiego ...”.

Wykonawca nadmienia, że pozwolenie na użytkowanie obiektu uzyskuje Inwestor i wypłata wynagrodzenia umownego nie powinna być uzależniona od działań osoby trzeciej, na która wykonawca nie ma wpływu.

a także prosimy o dopisanie w § 8 wzoru umowy ust.4a słowa: “ uzasadnionego (...)” i ust.9 słowa “nieuzasadniona” (...)”

  1. § 10 ust.1 – prosimy o zmianę zapisu dotyczącą wartości faktur przejściowych z 70% na 90% . Wysoka wartość inwestycji zapewnia Zamawiającemu odpowiednie środki finansowe (proponowane 10% wynagrodzenia + 8 % zabezpieczenia należytego wykonania umowy) na poczet zaspokojenia roszczeń w przypadku wad przedmiotu umowy. Zatrzymanie 30% wartości zamówienia do odbioru końcowego spowoduje konieczność zwiększenia ceny o koszt sfinansowania kredytu na realizację inwestycji.

  2. W związku z faktem, iż obiekt zlokalizowany jest na działce, na której znajduje się stanowisko archeologiczne, realizacja inwestycji winna być poprzedzona archeologicznym badaniem wykopaliskowym.

    Wobec powyższego, kto ponosi koszty związane z:

    1. Nadzorem archeologa przy prowadzeniu badań wykopaliskowych
    2. Właściwymi badaniami wykopaliskowymi
    3. Opóźnieniem robót na wskutek, ich czasowego wstrzymania przez archeologa w trakcie realizowania zamierzonej inwestycji na okres dłuższy niż 1 tydzień np. 2-12 tygodni, w przypadku natrafienia na “obiekt archeologiczny” – (koszt związany z naliczaniem kar umownych na wykonawcę, za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,1 % wynagrodzenia brutto, ustalonego w umowie za każdy dzień opóźnienia).

Odpowiedź:

Wyłączenia z zakresu przedmiotu zamówienia zostały uściślone w odp. na pytanie 7.

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 8 ust. 10 umowy i § 10ust. 3 umowy , ponieważ jego zamiarem jest aby Wykonawca był uprawniony do wystawienia faktury dopiero po udzieleniu pozwolenia na użytkowanie przez organ nadzoru budowlanego oraz po uzyskaniu homologacji basenu. Czynności z tym związane będą dokonane przez Zamawiającego po dostarczeniu przez Wykonawcę kompletu wymaganych dokumentów.

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 8 ust. 4 umowy, ponieważ oczywistym jest, że odmawiając gotowości do odbioru inspektor nadzoru musi wskazać przyczynę tej odmowy.

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 8 ust. 9. W przypadku gdyby Zamawiający nadużył prawa Wykonawca może dochodzić swoich uprawnień powołując się na treść art. 5 kodeksu cywilnego.

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 10 ust.1 umowy.

Nadzór archeologiczny nad robotami ziemnymi prowadzonymi przez Wykonawcę zostanie zlecony i opłacony przez Zamawiającego.

Ponieważ obecnie nie można przewidzieć czy na terenie budowy ujawnione zostaną inne obiekty archeologiczne ani czy pojawi się konieczność przedłużenia terminu realizacji umowy zamawiający proponuje pozostawić te kwestię otwartą. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa wyżej, istnieje możliwość zmiany umowy na podstawie art. 144 Prawa zamówień publicznych.

  1. Pytanie:

    W udostępnionym projekcie brakuje opisu technicznego do projektu do projektu drogowego. Proszę o udostępnienie brakującego projektu.

    Odpowiedź:

    Opis techniczny w załączeniu w wersji elektronicznej na stronie internetowej pod odpowiedzią.

  2. Pytanie:

Czy był wykonany projekt robót ziemnych. jeśli tak to proszę o udostępnienie.

Odpowiedź:

Nie był wykonywany projekt robót ziemnych. Wg projektanta należy wykonać wg projektu robót drogowych.

  1. Pytanie:

    Czy reklamy podświetlane ( napisy) na elewacji oraz maszty flagowe i tablica podświetlana “Wjazd” wchodzą w zakres oferty.

    Odpowiedź: patrz odp. na pytanie 3.d

  2. Pytanie:

Czy stojaki na rowery wchodzą w zakres oferty?

Odpowiedź: j.w.

Załączniki:

Kulochwyt rys.4

Wyposażenie basen

Wyposażenie hotel

Opis do proj.drogowego

 

Wójt Gminy

(-) Kazimierz Kaczmarek

 

Załączniki

Powiadom znajomego