W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce 

ul. Toruńska 12
87-165 Cierpice

tel. (+48) 56 678 10 93
tel./fax (+48) 56 678 12 12
e-mail: sekretariat@wielkanieszawka.pl

NIP 956-18-57-702
REGON 000545030

Protokół nr II/2018 z sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka, która odbyła się w dn. 28 listopada 2018 r.

Protokół nr II/2018
z sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka, która odbyła się w dniu 28 listopada 2018 roku
w godz. 15:00 do 17:15 w Gminnym Centrum Kultury w Małej Nieszawce.

Obecni wg list obecności stanowiących załączniki nr 1 i nr 2 do protokołu.

Proponowany porządek obrad:
1.  Otwarcie posiedzenia:
     a) stwierdzenie quorum,
     b) przedstawienie porządku obrad.
2.  Przyjęcie protokołu z I sesji, która odbyła się w dniu 17 listopada 2018 roku.
3.  Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
     a) powołania Komisji Rewizyjnej (druk nr 1),
      - powołanie przewodniczącego Komisji Rewizyjnej,
      - powołanie członków Komisji Rewizyjnej,
     b) powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji (druk nr 2),
      - powołanie przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji,
      - powołanie członków Komisji Skarg, Wniosków i Petycji,
     c) powołania Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska
         i Inwestycji (druk nr 3),
     d) powołania Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu (druk nr 4),
     e) powołania Komisji Statutowo-Regulaminowej (druk nr 5),
   f) ustalenia wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego oraz dodatku specjalnego przysługujących wójtowi gminy (druk nr 6).
 
Przerwa
 
4.  Informacja Przewodniczącego Rady Gminy z realizacji podjętych uchwał.
5.  Interpelacje i wolne wnioski.
6.  Zakończenie sesji.
 
Ad. 1
a)
II sesję Rady Gminy Wielka Nieszawka
otworzył Przewodniczący Rady Gminy Wielka Nieszawka Pan Arkadiusz Wyrzykowski. Na wstępie powitał Pana Wójta Krzysztofa Czarneckiego, Panią Skarbnik Mirosławę Mierzwińską, Panią Radcę Prawną Beatę Romanowską, Panią Zastępcę Wójta Iwonę Głowacką, wszystkich zebranych radnych, Panią Sołtys oraz przybyłych gości.
Przewodniczący stwierdził, że w momencie otwarcia obrad na stan 14 radnych obecnych jest 14, co oznacza, że jest quorum i Rada jest władna do podejmowania uchwał, stanowisk i opinii.
b)
Następnie Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie uwag do porządku posiedzenia, który radni otrzymali z materiałami na sesję.
Radni nie wnieśli uwag do porządku obrad.
Przewodniczący poddał pod głosowanie porządek obrad II sesji Rady Gminy. Za jego przyjęciem głosowało 14 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Gminy przyjęła porządek obrad II sesji jednogłośnie.
Ad. 2
Przewodniczący Rady
poinformował, że do biura Rady Gminy wpłynęła jedna uwaga do treści protokołu z I sesji, która została uwzględniona. W związku z tym poddał pod głosowanie przyjęcie protokołu z I sesji rady gminy, która odbyła się w dniu 17 listopada 2018 r. Za jego przyjęciem głosowało 14 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania protokół z I sesji został przyjęty przez Radę Gminy jednogłośnie.
Ad. 3
a)
Przewodniczący Rady
‒ poinformował, że zgodnie z § 24 pkt 1 Statutu Gminy Wielka Nieszawka, Rada Gminy ze swojego grona powołuje stałe komisje.
Komisja Rewizyjna jest wewnętrznym organem Rady, realizującym jej funkcję kontrolną. W skład Komisji wchodzą przedstawiciele wszystkich klubów radnych, jednak nie mniej niż 4 radnych, w tym przewodniczący komisji, zastępca przewodniczącego oraz co najmniej 2 członków. Zgodnie § 11 pkt 1 Regulaminu Rady Gminy Wielka Nieszawka, stanowiącego zał. nr 5 do uchwały nr XLIV/226/2018 Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia 14 września 2018 r. przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybiera Rada Gminy. Po wyborze przewodniczącego Rada wybiera pozostałych 3 członków, z których Komisja wybierze zastępcę przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
Radny Marcin Sobiech – zaproponował na przewodniczącego komisji radnego Mieczysława Kociuckiego.
Przewodniczący Rady Arkadiusz Wyrzykowski – zapytał, czy radny Mieczysław Kociucki wyraża zgodę na kandydowanie.
Radny Mieczysław Kociucki – wyraził zgodę.
Przewodniczący Rady Arkadiusz Wyrzykowski – zapytał, czy są inne kandydatury.
W związku z tym, że dalszych zgłoszeń nie było, przewodniczący Rady zamknął listę i poddał pod głosowanie przyjęcie kandydatury radnego Mieczysława Kociuckiego, informując, że musi on otrzymać zwykłą większość głosów „za” w głosowaniu jawnym. Za kandydaturą radnego Mieczysława Kociuckiego na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej głosowało 14 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było. Przewodniczący stwierdził, że przewodniczącym Komisji Rewizyjnej został radny Mieczysław Kociucki.
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów na członków Komisji Rewizyjnej.
Radny Marcin Sobiech – zgłosił na członków komisji radnych: Katarzynę Streich, Jadwigę Szczygielską, Ireneusza Śmiechowskiego.
Przewodniczący Rady Arkadiusz Wyrzykowski – zapytał, czy radna Katarzyna Streich wyraża zgodę na kandydowanie.
Radna Katarzyna Streich – wyraziła zgodę.
Przewodniczący Rady Arkadiusz Wyrzykowski – zapytał, czy radna Jadwiga Szczygielska wyraża zgodę na kandydowanie.
Radna Jadwiga Szczygielska – wyraziła zgodę.
Przewodniczący Rady Arkadiusz Wyrzykowski – zapytał, czy radny Ireneusz Śmiechowski wyraża zgodę na kandydowanie.
Radny Ireneusz Śmiechowski – wyraził zgodę.
W związku z tym, że dalszych zgłoszeń nie było, przewodniczący Rady zamknął listę kandydatów i poinformował, że głosowanie odbędzie się kolejno na każdego kandydata, który powinien uzyskać zwykłą większość głosów „za” w głosowaniu jawnym. Następnie poddał pod głosowanie skład Komisji Rewizyjnej. Za przyjęciem kandydatury radnej Katarzyny Streich na członka komisji głosowało 14 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było.
Za przyjęciem kandydatury radnej Jadwigi Szczygielskiej na członka komisji głosowało 14 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było.
Za przyjęciem kandydatury radnego Ireneusza Śmiechowskiego głosowało 13 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radny Ireneusz Śmiechowski.
W wyniku głosowania Rada Gminy Wielka Nieszawka podjęła uchwałę Nr II/3/2018 z dn. 28 listopada 2018 r. w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, w której skład weszli radni: Mieczysław Kociucki – przewodniczący komisji, członkowie: Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Ireneusz Śmiechowski – uchwała stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
b)
Przewodniczący Rady Gminy Arkadiusz Wyrzykowski
– poinformował, że Komisja Skarg, Wniosków i Petycji jest wewnętrznym organem Rady, działającym na podstawie ustawy o samorządzie gminnym oraz statutu. W skład Komisji wchodzą przedstawiciele wszystkich klubów radnych, jednak nie mniej niż 4 radnych, w tym przewodniczący komisji, zastępca przewodniczącego oraz co najmniej 2 członków. Zgodnie § 11 pkt 1 Regulaminu Rady Gminy Wielka Nieszawka, stanowiącego zał. nr 5 do uchwały nr XLIV/226/2018 Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia 14 września 2018 r. przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji wybiera Rada Gminy. Po wyborze przewodniczącego Rada wybiera pozostałych 3 członków, z których Komisja wybierze zastępcę przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Radna Jadwiga Szczygielska – zgłosiła kandydaturę radnej Wioletty Szymańskiej.
Przewodniczący Rady Arkadiusz Wyrzykowski – zapytał, czy radna Wioletta Szymańska wyraża zgodę na kandydowanie.
Radna Wioletta Szymańska – wyraziła zgodę.
W związku z tym, że dalszych zgłoszeń nie było, przewodniczący Rady zamknął listę i poddał pod głosowanie przyjęcie kandydatury radnej Wioletty Szymańskiej, informując, że musi ona otrzymać zwykłą większość głosów „za” w głosowaniu jawnym. Za kandydaturą radnej Wioletty Szymańskiej na przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji głosowało 13 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radna Wioletta Szymańska. Przewodniczący Rady stwierdził, że przewodniczącym Komisji Skarg, Wniosków i Petycji została radna Wioletta Szymańska.
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów na członków Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Radny Rafał Szulc – zgłosił radnych: Marcina Sobiecha, Aleksandrę Rębacz i Rafała Szulca.
Przewodniczący Rady Arkadiusz Wyrzykowski – zapytał, czy radny Marcin Sobiech wyraża zgodę na kandydowanie.
Radny Marcin Sobiech – wyraził zgodę.
Przewodniczący Rady Arkadiusz Wyrzykowski – zapytał, czy radna Aleksandra Rębacz wyraża zgodę na kandydowanie.
Radna Aleksandra Rębacz – wyraziła zgodę.
Przewodniczący Rady Arkadiusz Wyrzykowski – zapytał, czy radny Rafał Szulc wyraża zgodę na kandydowanie.
Radny Rafał Szulc – wyraził zgodę.
W związku z tym, że dalszych zgłoszeń nie było, przewodniczący Rady zamknął listę kandydatów i poinformował, że głosowanie odbędzie się kolejno na każdego kandydata, który powinien uzyskać zwykłą większość głosów „za” w głosowaniu jawnym. Następnie poddał pod głosowanie skład Komisji Skarg, Wniosków i Petycji. Za przyjęciem kandydatury radnego Marcina Sobiecha na członka komisji głosowało 14 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było.
Za przyjęciem kandydatury radnej Aleksandry Rębacz na członka komisji głosowało 13 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radna Aleksandra Rębacz.
Za przyjęciem kandydatury radnego Rafała Szulca głosowało 13 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radny Rafał Szulc.
W wyniku głosowania Rada Gminy Wielka Nieszawka podjęła uchwałę Nr II/4/2018 z dn. 28 listopada 2018 r. w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, w której skład weszli radni: Wioletta Szymańska – przewodniczący komisji, członkowie: Marcin Sobiech, Aleksandra Rębacz, Rafał Szulc – uchwała stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
c)
Przewodniczący Rady
poinformował, że zgodnie z § 25 pkt 3 Statutu Gminy w skład Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji wchodzi przewodniczący (którego spośród siebie wybiera Komisja) i 4 członków. Następnie poprosił o zgłaszanie kandydatów do składu powyższej Komisji.
Radny Rafał Szulc – zgłosił kandydaturę radnej Jadwigi Szczygielskiej.
Radna Aleksandra Rębacz – zgłosiła kandydaturę radnej Ewy Tarkowskiej.
Radna Wioletta Szymańska – zgłosiła kandydaturę radnego Ryszarda Kryszewskiego.
Radna Aleksandra Rębacz – zgłosiła kandydaturę radnej Katarzyny Streich.
Radny Rafał Szulc – zgłosił kandydaturę radnego Arkadiusza Wyrzykowskiego.
Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie.
W związku z tym, że dalszych zgłoszeń nie było, przewodniczący Rady zamknął listę kandydatów i poinformował, że głosowanie odbędzie się kolejno na każdego kandydata, który powinien uzyskać zwykłą większość głosów „za” w głosowaniu jawnym. Następnie poddał pod głosowanie skład Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji Za przyjęciem kandydatury radnej Jadwigi Szczygielskiej na członka komisji głosowało 14 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było.
Za przyjęciem kandydatury radnej Katarzyny Streich na członka komisji głosowało 13 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radna Katarzyna Streich.
Za przyjęciem kandydatury radnego Ryszarda Kryszewskiego głosowało 13 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radny Ryszard Kryszewski.
Za przyjęciem kandydatury radnej Ewy Tarkowskiej głosowało 13 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radna Ewa Tarkowska.
Za przyjęciem kandydatury radnego Arkadiusza Wyrzykowskiego głosowało 13 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radny Arkadiusz Wyrzykowski.
W wyniku głosowania Rada Gminy Wielka Nieszawka podjęła uchwałę Nr II/5/2018 z dn. 28 listopada 2018 r. w sprawie powołania Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji, w której skład weszli radni: Jadwiga Szczygielska, Katarzyna Streich, Ryszard Kryszewski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski – uchwała stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
d)
Przewodniczący Rady
poinformował, że zgodnie z § 25 pkt 4 Statutu Gminy w skład Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu wchodzi przewodniczący (którego spośród siebie wybiera Komisja) i 3 członków. Następnie poprosił o zgłaszanie kandydatów do składu powyższej Komisji.
Radna Dorota Krychowiak – zgłosiła kandydaturę radnej Aliny Sobeckiej.
Radna Wioletta Szymańska – zgłosiła kandydaturę radnej Anieli Greli.
Radna Katarzyna Streich – zgłosiła kandydaturę radnej Doroty Krychowiak.
Radny Rafał Szulc – zgłosił kandydaturę radnego Mieczysława Kociuckiego.
Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie.
W związku z tym, że dalszych zgłoszeń nie było, przewodniczący Rady zamknął listę kandydatów i poinformował, że głosowanie odbędzie się kolejno na każdego kandydata, który powinien uzyskać zwykłą większość głosów „za” w głosowaniu jawnym. Następnie poddał pod głosowanie skład Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu. Za przyjęciem kandydatury radnej Aliny Sobeckiej na członka komisji głosowało 13 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radna Alina Sobecka.
Za przyjęciem kandydatury radnej Anieli Greli na członka komisji głosowało 13 radnych: Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radna Aniela Grela.
Za przyjęciem kandydatury radnej Doroty Krychowiak głosowało 13 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radna Dorota Krychowiak.
Za przyjęciem kandydatury radnego Mieczysława Kociuckiego głosowało 14 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było.
W wyniku głosowania Rada Gminy Wielka Nieszawka podjęła uchwałę Nr II/6/2018 z dn. 28 listopada 2018 r. w sprawie powołania Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu, w której skład weszli radni: Alina Sobecka, Aniela Grela, Dorota Krychowiak, Mieczysław Kociucki – uchwała stanowi załącznik nr 6 do protokołu.
e)
Przewodniczący Rady
poinformował, że zgodnie z § 29 pkt 5 Statutu Gminy w skład Komisji Statutowo-Regulaminowej wchodzi przewodniczący (którego spośród siebie wybiera Komisja) i 2 członków. Następnie poprosił o zgłaszanie kandydatów do składu powyższej Komisji.
Radna Katarzyna Streich – zgłosiła kandydaturę radnej Aleksandry Rębacz.
Radna Dorota Krychowiak – zgłosiła kandydaturę radnego Rafała Szulca.
Radna Jadwiga Szczygielska – zgłosiła kandydaturę Wioletty Szymańskiej.
Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie.
W związku z tym, że dalszych zgłoszeń nie było, przewodniczący Rady zamknął listę kandydatów i poinformował, że głosowanie odbędzie się kolejno na każdego kandydata, który powinien uzyskać zwykłą większość głosów „za” w głosowaniu jawnym. Następnie poddał pod głosowanie skład Komisji Statutowo-Regulaminowej. Za przyjęciem kandydatury radnej Aleksandry Rębacz na członka komisji głosowało 13 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radna Aleksandra Rębacz.
Za przyjęciem kandydatury radnego Rafała Szulca głosowało 13 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radny Rafał Szulc.
Za przyjęciem kandydatury radnej Wioletty Szymańskiej na członka komisji głosowało 13 radnych: Aniela Grela, Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radna Wioletta Szymańska.
W wyniku głosowania Rada Gminy Wielka Nieszawka podjęła uchwałę Nr II/7/2018 z dn. 28 listopada 2018 r. w sprawie powołania Komisji Statutowo-Regulaminowej, w której skład weszli radni: Aleksandra Rębacz, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska – uchwała stanowi załącznik nr 7 do protokołu.
Przewodniczący Rady – zaproponował zmianę porządku obrad poprzez wprowadzenie 15-minutowej przerwy w obradach, podczas której wybrane Komisje odbędą pierwsze posiedzenia i wybiorą przewodniczących Komisji, a Komisja Rewizyjna oraz Komisja Skarg, Wniosków i Petycji zastępcę przewodniczącego Komisji. Następnie podał pod głosowanie zmianę porządku obrad.  
Za jej przyjęciem głosowało 14 radnych: Aniela Grela, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Gminy przyjęła zmianę do porządku obrad II sesji jednogłośnie.
 
Przewodniczący Rady ogłosił 15-minutową przerwę w obradach.
 
Po przerwie Przewodniczący wznowił obrady i poprosił przewodniczących komisji o odczytanie protokołów z pierwszych posiedzeń.
Przewodniczący Komisji Mieczysław Kociucki – odczytał protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej. Zastępcą przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybrana została jednogłośnie radna Katarzyna Streich – ksero protokołu z posiedzenia Komisji stanowi zał. nr 8 do protokołu.
Przewodnicząca Komisji Wioletta Szymańska – odczytała protokół z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji. Zastępcą przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji wybrany został jednogłośnie radny Marcin Sobiech – ksero protokołu z posiedzenia Komisji stanowi zał. nr 9 do protokołu.
Przewodnicząca Komisji Jadwiga Szczygielska – odczytała protokół z posiedzenia Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji. Przewodniczącym Komisji wybrana została jednogłośnie radna Jadwiga Szczygielska – ksero protokołu z posiedzenia Komisji stanowi zał. nr 10 do protokołu.
Przewodnicząca Komisji Alina Sobecka – odczytała protokół z posiedzenia Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu. Przewodniczącym Komisji wybrana została 3 głosami „za” (1 osoba wstrzymała się od głosu: radna Aniela Grela) radna Alina Sobecka – ksero protokołu z posiedzenia Komisji stanowi zał. nr 11 do protokołu.
Przewodnicząca Komisji Aleksandra Rębacz – odczytała protokół z posiedzenia Komisji Statutowo-Regulaminowej. Przewodniczącą Komisji wybrana została jednogłośnie radna Aleksandra Rębacz – ksero protokołu z posiedzenia Komisji stanowi zał. nr 12 do protokołu.
Przewodniczący Rady podziękował Komisjom za przedstawienie protokołów z pierwszych posiedzeń Komisji. Poinformował, że w posiedzeniach Komisji mogą uczestniczyć radni niebędący jej członkami. Mogą oni zabierać głos w dyskusji i składać wnioski bez prawa udziału w głosowaniu. W posiedzeniach mogą również uczestniczyć mieszkańcy, bez prawa udziału w głosowaniu.
f)
Przewodniczący
poinformował, że na druku nr 6 przedstawiono projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego oraz dodatku specjalnego przysługujących wójtowi gminy. Następnie odczytał projekt uchwały, wprowadzając autopoprawki: w pkt 1 wynagrodzenie zasadnicze w kwocie 4500 zł (brutto), w pkt 2 dodatek funkcyjny w kwocie 1700 zł (brutto), w pkt 3 dodatek specjalny w wysokości 35% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radna Wioletta Szymańska – przedstawiła stanowisko klubu radnych „Wspólne Gniazdo”. Biorąc pod uwagę, że p. Wójt Krzysztof Czarnecki dopiero rozpoczyna swoją pracę na tym stanowisku, i zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami „za dobrą pracę, należy się dobra płaca”, klub proponuje ustalić początkowe wynagrodzenie wójta w wysokości: wynagrodzenie zasadnicze 4000 zł, dodatek funkcyjny 1900 zł, dodatek specjalny w wysokości 25% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Ustalenie wynagrodzenia na proponowanym poziomie daje łączną kwotę 7375 zł brutto, i ta kwota umożliwi w przyszłości dokonanie podwyżki, która będzie wyrazem uznania dla pracy i osiągnięć p. wójta.
Radna Aleksandra Rębacz – jako przewodnicząca klubu radnych „Nasza Przyszłość” przedstawiła stanowisko klubu, który proponuje ustalić wynagrodzenie wójta w wysokości: wynagrodzenie zasadnicze 4500 zł, dodatek funkcyjny 1700 zł, dodatek specjalny w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Ustalenie wynagrodzenia na proponowanym poziomie daje łączną kwotę 7440 zł brutto. 
Radny Marcin Sobiech – jako przewodniczący klubu radnych „Jesteśmy dla Was” przedstawił stanowisko klubu, który proponuje ustalić wynagrodzenie wójta w wysokości: wynagrodzenie zasadnicze 4500 zł, dodatek funkcyjny 1700 zł, dodatek specjalny w wysokości 35% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Ustalenie wynagrodzenia na proponowanym poziomie daje łączną kwotę 8370 zł brutto. 
Przewodniczący Rady poinformował, że są dwie możliwości: albo radni przegłosowują każdą z propozycji, albo zostanie ogłoszona przerwa w celu ustalenia wspólnego stanowiska. Następnie poddał pod głosowanie propozycję przegłosowania zgłoszonych propozycji. Za jej przyjęciem głosowało 14 radnych: Aniela Grela, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania propozycja została przyjęta.
W związku z tym poddał pod głosowanie trzy zgłoszone propozycje wynagrodzenia wójta. Propozycja klubu radnych „Wspólne Gniazdo” – za przyjęciem propozycji głosowało 4 radnych: Aniela Grela, Ryszard Kryszewski, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, przeciwko głosowało 6 radnych: Mieczysław Kociucki, Marcin Sobiech, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, 4 radnych wstrzymało się od głosów: Dorota Krychowiak, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Katarzyna Streich. Przewodniczący stwierdził, że wniosek nie przeszedł.
Propozycja klubu radnych „Nasza przyszłość” – za przyjęciem propozycji głosowało 4 radnych: Dorota Krychowiak, Aleksandra Rębacz, Katarzyna Streich, Ewa Tarkowska, przeciwko głosowało 4 radnych: Mieczysław Kociucki, Marcin Sobiech, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, 6 radnych wstrzymało się od głosu: Aniela Grela, Ryszard Kryszewski, Alina Sobecka, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Arkadiusz Wyrzykowski.  
Przewodniczący stwierdził, że wniosek nie przeszedł.
Propozycja klubu radnych „Jesteśmy dla Was” – za przyjęciem propozycji głosowało 6 radnych: Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Jadwiga Szczygielska, Arkadiusz Wyrzykowski, przeciwko głosowało 5 radnych: Aniela Grela, Ryszard Kryszewski, Katarzyna Streich, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, 2 radnych wstrzymało się od głosu: Aleksandra Rębacz, Ewa Tarkowska.
Przewodniczący stwierdził, że wniosek nie przeszedł.

Przewodniczący ogłosił 5 min. przerwy w celu ustalenia wspólnego stanowiska.
 
Po przerwie Przewodniczący wznowił obrady i poddał pod głosowanie wspólnie wypracowaną propozycję wynagrodzenia wójta: wynagrodzenie zasadnicze 4500 zł, dodatek funkcyjny 1700 zł, dodatek specjalny w wysokości 25% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Za jej przyjęciem głosowało 13 radnych: Mieczysław Kociucki, Dorota Krychowiak, Ryszard Kryszewski, Aleksandra Rębacz, Alina Sobecka, Marcin Sobiech, Katarzyna Streich, Jadwiga Szczygielska, Rafał Szulc, Wioletta Szymańska, Ireneusz Śmiechowski, Ewa Tarkowska, Arkadiusz Wyrzykowski, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu: radna Aniela Grela.
W wyniku głosowania Rada Gminy Wielka Nieszawka podjęła uchwałę Nr II/8/2018 z dn. 28 listopada 2018 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego oraz dodatku specjalnego przysługujących wójtowi gminy – uchwała stanowi załącznik nr 13 do protokołu.      
 
Przewodniczący ogłosił 5 min. przerwy w obradach.
Po przerwie Przewodniczący wznowił obrady.

 
Ad. 4
Przewodniczący Rady
złożył informację z realizacji podjętych uchwał na I sesji, która odbyła się w dniu 17 listopada 2018 roku.      
Ad. 5
Radny Ireneusz Śmiechowski
– poprosił wójta, aby zajął się sprawą spóźniających się autobusów i odwoływanych kursów przez przewoźnika Arriva. Od kilku miesięcy jest to duże utrudnienie dla młodzieży dojeżdżającej do szkoły i dla mieszkańców dojeżdżających do pracy.
Radna Aniela Grela – poprosiła o zastanowienie się nad godzinami pracy Urzędu Gminy. Zostały dokonane zmiany, ale przydałby się jeden dzień, kiedy Urząd czynny by był do godz. 17.  
Radny Ryszard Kryszewski – poinformował o spotkaniu wójta z sołtysami, na którym zostało zgłoszonych kilka spraw, i które są już w realizacji.   
Rada Jadwiga Szczygielska – poprosiła w imieniu mieszkańców Brzozy o przywiezienie piasku z solą, aby w razie niepogody można było posypać dwie górki zjazdowe na ul. Ciechocińską z jednej i z drugiej strony (przy barze). Byłoby do rozwiązanie, do czasu przyjazdu gminnego sprzętu do odśnieżania.
Sołtys sołectwa Mała Nieszawka Brygida Czapiewska – poruszyła następujące kwestie:
- zasady transportu z terenu gminy do Torunia ustalone w ubiegłym roku z Arrivą, przestaną obowiązywać pod koniec tego roku. Warto prowadzić rozmowy w jak najszybszym trybie, żeby ustalić godziny kursów, kiedy jest największa ilość dojeżdżających osób. Można pomyśleć o drugim przewoźniku, MZK, jako konkurencji Arrivy,
- jaki jest zakres realizacji inwestycji BiT City i czy powstaną przystanki kolejowe przy szkole w Cierpicach i w Małej Nieszawce,
- co z oczyszczaniem kanału, woda zaczyna zamarzać w niektórych miejscach, nie ma w ogóle przepływu,
- mieszkańcy pytają o możliwość pracy w Urzędzie Gminy, czy będzie ogłoszenie ofert,
- czy były p. wójt miał dokonane obniżenie wynagrodzenia, w związku z rozporządzeniem Rady Ministrów o wynagradzaniu pracowników samorządowych z dn. 15 maja 2018 r. z mocą obowiązującą od 1 lipca. Wiąże się to z wypłatą 6-krotności wynagrodzenia w związku z przejściem na emeryturę.
Mieszkanka Małej Nieszawki Irena Czaplicka – potwierdziła, że mieszkańcy są bardzo niezadowoleni ze świadczonych usług przez przewoźnika Arriva. Jest to przewoźnik, który się nie sprawdził, dlatego mieszkańcy optują za MZK. Bilety Arrivy są bardzo drogie, z Małej Nieszawki na basen w Wielkiej Nieszawce i z powrotem kosztują 8 zł, nie mówiąc już o cenach biletów na Kąkol. Aby zachęcić mieszkańców Torunia do przyjazdu na basen i do muzeum, trzeba mieć dobre i tańsze połączenia, a to może zapewnić MZK, które oferuje bilety ulgowe dla młodzieży. Nie należy prowadzić żadnych rozmów z Arrivą, gdyż weźmie pieniądze, a i tak jakość usług się nie poprawi.
Sołtys sołectwa Mała Nieszawka Brygida Czapiewska – powiedziała, że Urząd Gminy nie dopłacał do przewozów Arrivy. Mieszkańcy pytają o Kartę Seniora.
Mieszkaniec Wielkiej Nieszawki Krzysztof Jastrzębski – wyraził zadowolenie, że sesje odbywają się ponownie w godzinach popołudniowych, ale najlepsza byłaby godz. 16. Można by pomyśleć o nagrywaniu obrad rady, dostępnym dla tych mieszkańców, którzy nie mają możliwości uczestniczenia w sesji. Od której godziny otwarty jest Urząd Gminy dla petentów, gdyż widuje regularnie o godz. 7:50 jednego z pracowników Urzędu Gminy nie na stanowisku pracy.    
Radny Mieczysław Kociucki – poinformował o prośbie mieszkańców o umieszczenie pośredniego przystanku autobusowego między szkołą w Małej Nieszawce a ul. Zagrodową.
Wójt Krzysztof Czarnecki – odpowiadając na poruszone kwestie, odpowiedział, że:
- jeśli chodzi o Arrivę, to kilka osób również mówiło mu o problemie ze spóźniającymi się lub nieprzyjeżdżającymi autobusami, o problemie drogich biletów, postara się umówić na spotkanie z prezesem MZK, aby dowiedzieć się, na jakich warunkach mogłoby obsługiwać gminę,
- wprowadził zarządzenie zmieniające godziny funkcjonowania Urzędu Gminy, we wtorek pracownicy przychodzą do pracy na godz. 7, a nie na 8, i pracują do godz. 16, a w piątki do godz. 14 tak, aby urzędnicy mieli możliwość załatwić swoje sprawy w urzędzie lub banku. Jeżeli będzie taka potrzeba, to propozycja pracy do godz. 17 zostanie rozważona,
- jeżeli chodzi o odśnieżanie Brzozy, piach i sól zostały już zakupione, więc poprosi kierownika referatu technicznego, aby zajął się tym tematem,
- gmina nie ma żadnej umowy z Arrivą, przewoźnik jeździ na zasadzie komercyjnej,
- jeżeli chodzi o BiT City, w pierwotnej wersji zakładano budowę przystanku przy ul. Rzemieślniczej w Małej Nieszawce i przy szkole w Cierpicach, ale ostatecznie przystanek powstał na Kąkolu i niewiele osób z niego korzysta. Zostanie skierowane pismo do Urzędu Marszałkowskiego z zapytaniem, czy istnieje możliwość budowy dodatkowych przystanków,
- jeżeli chodzi o wykoszenie kanału, na razie rozpoczęło się koszenie wału przeciwpowodziowego od strony toruńskiej, kanał nie należy do gminy, więc wystosuje pismo w tej sprawie,
- jeżeli chodzi o konkursy na stanowiska pracy, w Urzędzie Gminy brakuje osób, szczególnie w inwestycjach, gdzie jest obecnie jedna osoba, a spraw inwestycyjnych jest wiele i jest wiele projektów niezakończonych. Potrzebna będzie jeszcze jedna osoba do inwestycji i jedna osoba ds. geodezyjnych. Zostanie rozpisany konkurs. Brak też osób w referacie technicznym. Zatrudnianie będzie odbywać się sukcesywnie po 2-3 osoby, te, które najbardziej w tej chwili są potrzebne,
- jeżeli chodzi o Kartę Seniora, samorządy wprowadzają różnego rodzaju karty. Warto zastanowić się nie tylko nad kartą dla seniora, ale nad kartą mieszkańca „nieszawiaka”, która dawałaby prawo do zniżek w obiektach na terenie gminy,
- jeżeli chodzi o monitoring obrad sesji rady gminy, jest ustawowy obowiązek transmisji obrad za pomocą systemu audio-wizualnego. Obecnie prowadzone jest rozpoznanie rynku i zbieranie ofert, być może system nie zostanie zakupiony, ale wynajęty w kontekście budowy nowego Urzędu Gminy. Jest to też kwestia ceny, 
- jeżeli chodzi o godz. otwarcia Urzędu Gminy dla mieszkańców, Urząd jest otwarty codziennie od godz. 7, jedna z osób ma indywidualny czas pracy i zaczyna pracę o godz. 8,
- jeżeli chodzi o dodatkowy przystanek autobusowy w Małej Nieszawce, trzeba podjąć rozmowy z Zarządem Dróg Wojewódzkich w tej sprawie.
Dodał, że jest bardzo wiele problemów zgłaszanych przez mieszkańców. Część problemów już rozwiązano: zasypano dziury na ul. Nad Potokiem na Dybowie, od drogi nr 10 do ul. Wiślanej w Wielkiej Nieszawce. Na ul. Żwirowej w Cierpicach wysypano 2 samochody gruzu, droga jest już przejezdna. Dyrektor przedszkola wnioskowała o 8 tys. zł na drzwi, które umożliwiałyby przejście z przedszkola do sali sensorycznej, do której dzieci obecnie, żeby przejść, muszą się ubierać i wychodzić na zewnątrz. Pieniądze na drzwi zostaną wyasygnowane. Zgłaszano też problem bobrów, które tworzą tamy, powodując rozlewanie się wody na pola i przez to niszczenie upraw. Gmina czeka na decyzję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, która umożliwi rozbiórkę tam. Został ogłoszony przetarg na oświetlenie ul. Piaskowej w Małej Nieszawce, które jest zadaniem z budżetu sołeckiego. Refundacja części kosztów zakupu pieca przez mieszkańców w ramach programu Ecopiec nastąpi w grudniu, po otrzymaniu środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska. Będzie to kwota 4 tys. zł (w tym 2 tys. zł z budżetu gminy). Zostanie powołana komisja, która dokona oględzin w terenie, aby jak najszybciej wypłacić mieszkańcom pieniądze. Jest dużo niezałatwionych spraw, które sukcesywne są rozwiązywane. Jeżeli chodzi o lustra z budżetu sołeckiego Cierpic, są zamówione, 3 z funduszu i 1 z budżetu gminy.                   
Sołtys sołectwa Mała Nieszawka Brygida Czapiewska – zaprosiła chętnych dn. 9 grudnia na kolejną akcję krwiodawstwa w Sali Elema w Małej Nieszawce. Zwróciła uwagę, że flaga przy Urzędzie Gminy jest podarta.      
Mieszkaniec Wielkiej Nieszawki Krzysztof Jastrzębski – powiedział, że zgłaszał poprzedniemu wójtowi problem zapadnięcia ścieżki rowerowej na wysokości ul. Prostej i Przemysłowej. Ma nadzieję, że planowana na terenie gminy ścieżka rowerowa powstanie.
Wójt Krzysztof Czarnecki – poinformował, że nowa flaga zostanie zawieszona. Zostanie zorganizowane spotkanie z najbardziej zainteresowanymi mieszkańcami w sprawie ścieżki rowerowej, która będzie przechodzić przez ich posesje.
Przewodniczący Rady – zawiadomił o wspólnym strojeniu choinki w dn. 15 grudnia przy CSiR „Olender” oraz o konkursie szopek bożonarodzeniowych, zgłoszenia prac do 11 grudnia. Zaznaczył, że nowy wójt będzie zarabiał o ok. 40 tys. zł mniej od poprzedniego wójta, a będzie miał taką samą odpowiedzialność. Podziękował radnym za sprawne głosowanie nad składami komisji i pensją wójta oraz za pozytywne podejście do zachodzących zmian.  
Wójt Krzysztof Czarnecki – zaproponował zasadę spotkań ze wszystkimi radnymi przed sesją w celu prowadzenia rozmów i dyskusji.    
Przewodniczący Rady – poprosił radnych o zapoznanie się z projektem budżetu gminy na 2019 rok i poinformował o spotkaniu opłatkowym w dn. 17 grudnia o godz. 16 w CSiR „Olender”, na które po raz pierwszy zostali zaproszeni też pracownicy Urzędu Gminy.       
Ad. 6
Przewodniczący Rady Gminy Arkadiusz Wyrzykowski
podziękował zebranym za wzięcie udziału w II sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka i zamknął obrady.
 
 
 
Protokołowała:                                                                    Przewodniczący Rady Gminy          
                                                 
(-) Ewa Wróblewska-Kucharska                                                     (-) Arkadiusz Wyrzykowski


Powiadom znajomego