Protokół z sesji nr XXIX/2017 Rady Gminy Wielka Nieszawka, która odbyła się w dn. 26 kwietnia 2017 roku
Protokół
nr XXIX/2017
z sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka, która
odbyła się w dniu 26 kwietnia 2017 roku
w godz. od
9:00 do 10:05 w Ośrodku Kultury w Małej Nieszawce
Obecni wg list obecności stanowiących załączniki nr 1 i nr 2 do protokołu.
Proponowany porządek obrad:
1.
Otwarcie posiedzenia:
a) stwierdzenie quorum,
b)
przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie
protokołu z XXVIII sesji, która odbyła się w dniu 29 marca 2017
roku.
3. Rozpatrzenie
projektów uchwał w sprawie:
a) przystąpienia
do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
gminy Wielka Nieszawka (Mała Nieszawka dz. nr 460/3, 460/4, 460/9)
(druk nr 1),
b)
nadania nazwy ulicy na terenie gminy Wielka Nieszawka wieś Cierpice
(dz. nr 69/40) (druk nr 2).
4. Stanowisko
w sprawie utrzymania na dotychczasowym poziomie opłat za dostawę
wody i odprowadzanie ścieków (druk nr 3).
5.
Sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Gminy Wielka
Nieszawka z organizacjami pozarządowymi za rok 2016 (druk nr 4).
6. Ocena
zasobów pomocy społecznej za rok 2016 dla gminy Wielka Nieszawka
(druk nr 5).
Przerwa
7. Informacja
z działalności Komisji między sesjami – referują przewodniczący
Komisji.
8. Informacja
Przewodniczącego Rady Gminy z realizacji podjętych uchwał.
9. Interpelacje
i wolne wnioski.
10.
Zakończenie sesji.
Ad.
1
a)
XXIX sesję Rady Gminy Wielka Nieszawka otworzył
Przewodniczący Rady Gminy Ireneusz Śmiechowski. Na wstępie
powitał Pana Wójta, Zastępcę Wójta, Panią Sekretarz, Panią
Skarbnik, Panią Radczynię, Panią Kierownik GOPS, Panie i Panów
Radnych, Sołtysów.
Przewodniczący
stwierdził, że w momencie otwarcia obrad na stan 15 radnych
obecnych jest 13 (nieobecni radni: Rafał Kujawa i Agnieszka
Wrzesińska), co oznacza, że jest quorum i Rada jest władna do
podejmowania uchwał, stanowisk i opinii.
b)
Następnie Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie uwag
do porządku posiedzenia, który radni otrzymali z materiałami na
sesję.
Radni
nie wnieśli uwag do porządku obrad.
Przewodniczący
poddał pod głosowanie porządek obrad XXIX sesji Rady Gminy. Za
jego przyjęciem głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych nie
było, głosów wstrzymujących się nie było. Przewodniczący
stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Gminy przyjęła porządek
obrad XXIX sesji jednogłośnie.
Ad.
2
Przewodniczący Rady
poinformował, że do biura Rady Gminy wpłynęła korekta co do
treści protokołu z XXVIII sesji, która odbyła się w dniu 29
marca 2017 r., i została ona naniesiona. W związku z tym poddał
pod głosowanie przyjęcie protokołu z XXVIII sesji w przedstawionej
treści. Za jego przyjęciem głosowało 13 radnych, głosów
przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było.
Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania protokół z
XXVIII sesji został przyjęty przez Radę Gminy jednogłośnie.
Ad.
3
a)
Przewodniczący
Rady Wójta Gminy o wprowadzenie w temat (druk nr
1).
Wójt
Kazimierz Kaczmarek – poinformował, że na druk nr
przedstawiono projekt uchwały w sprawie przystąpienia do
sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy
Wielka Nieszawka, wieś Mała Nieszawka dz. nr 460/3, 460/4, 460/9.
Jest to teren przy ul. Bydgoskiej, gdzie aktualnie znajduje się
hurtownia napojów. Właściciel tej nieruchomości złożył wniosek
o zmianę przeznaczenia tego terenu z usług na produkcję. Powstanie
tam mały browar, po uzyskaniu pozytywnej opinii RDOŚ i Toruńskich
Wodociągów. Wójt wniósł o przyjęcie uchwały w przedstawione j
formie i treści.
Przewodniczący
Rady poprosił przewodniczącą Komisji Zagospodarowania
Przestrzennego, Ochrony Środowiska i inwestycji o opinię w tej
sprawie.
Przewodnicząca
Komisji Małgorzata Wieczerzak-Małysz – poinformowała,
że komisja na posiedzeniu w dn. 24 kwietnia pozytywnie zaopiniowała
projekt uchwały.
Przewodniczący
Rady otworzył dyskusję.
Radny
Krzysztof Czarnecki – zapytał, dlaczego uzasadnienie projektu
uchwały jest takie ogólnikowe, nie napisano o jaką produkcję
chodzi, a jego zdaniem taki zapis powinien się tam znaleźć.
Wójt
Kazimierz Kaczmarek – opowiedział, że chodzi o przystąpienie
do sporządzenia mpzp, w związku z wnioskiem właściciela
nieruchomości o zmianę przeznaczenia terenu z usług na produkcję.
I tak to zostało zapisane w uzasadnieniu.
Radny Mieczysław
Kociucki – zapytał, czy w związku ze zmianą przeznaczenia
terenu z hurtowni napojów na produkcję, są przeznaczone miejsca
postojowe dla samochodów, bo będzie to uciążliwość dla
mieszkańców. Jaki jest statut ul. Bydgoskiej, czy jest to droga
wojewódzka, i czy na końcu tej ślepej drogi nie powinno być pętli
do nawracania, bo takiego miejsca tam nie ma.
Radca
prawny Beata Romanowska – wyjaśniła radnym, że ta uchwała
jest tylko uchwałą wywołującą prace nad przystąpieniem do
zmiany mpzp. W procedurze sporządzania planu jest przewidziane
wyłożenie planu i możliwość zgłaszania uwag przez mieszkańców.
Wszyscy ci, którzy mają jakieś uwagi czy inną koncepcję, jak
najbardziej mogą aktywnie uczestniczyć w tej procedurze.
(Doszedł
radny Rafał Kujawa, na sesji obecnych jest 14 radnych)
Wójt
Kazimierz Kaczmarek – opowiadając na pytanie radnego
Kociuckiego, poinformował, że w wyniku zmiany przebiegu drogi nr 10
powstał zamknięty, odcięty odcinek, który został przekazany
gminie jako droga gminna. Nie ma możliwości wybudowania tam pętli.
Na końcu drogi znajduje się hurtowania, stoi tam dużo pojazdów i
nie da się tego zmienić. Radzie powinno zależeć, żeby ta
działalność kwitła, bo są z tego podatki. Jeżeli właścicielowi
uda się uruchomić browar, to przez 200 dni, bo tyle zajmuje proces
produkcji piwa, samochody będą pojawiać się rzadziej. Obecnie
stoją tam codziennie samochody przywożące napoje z całej Polski i
samochody odbierające te napoje. Hurtownia ma być przeniesiona do
nowego obiektu w Toruniu, a na jej miejscu ma powstać browar, który
będzie też pewną wartością dodaną gminy, jej wizytówką.
Radny
Krzysztof Czarnecki – zapytał, jak będzie rozwiązana kwestia
odbioru ścieków z tej produkcji.
Wójt
Kazimierz Kaczmarek – opowiedział, że będzie to podobna
technologia jak w przetwórni rybnej. Ścieki z produkcji są
wywożone cysternami do oczyszczalni chemicznej w Toruniu. Takie
zapis w miejscowym planie zagospodarowania tego terenu narzuci
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska. Większość produktów
ubocznych, oprócz ścieków, można zagospodarować na cele
rolnicze.
Przewodniczący
Rady zamknął dyskusję i wniósł pod głosowanie uchwałę nr
XXIX/143/2017 Rady Gminy Wielka Nieszawka z dn. 26 marca 2017
r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego gminy Wielka Nieszawka (Mała
Nieszawka dz. nr 460/3; 460/4; 460/9) w brzmieniu jak na druku 1–
stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Za
jej przyjęciem głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych nie
było, głosów wstrzymujących się nie było. Przewodniczący
stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Gminy przyjęła uchwałę
jednogłośnie.
b)
Przewodniczący
Rady poprosił Wójta o wprowadzenie w temat (druk nr 2).
Wójt
Kazimierz Kaczmarek – poinformował, że projekt uchwały
dotyczy nadania nazwy ulicy na terenie gminy Wielka Nieszawka we wsi
Cierpice dz. nr 69/40. W związku z postępującą zabudową działek
w Cierpicach w terenach przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową
konieczne jest ustalenie adresów poszczególnych posesji.
Zaproponowana przez przyszłych mieszkańców nazwa ulicy „Krótka”
nie została rozpatrzona, ponieważ taka nazwa została już nadana
ulicy na terenie sołectwa Cierpice. Rada Sołecka sołectwa Cierpice
zaproponowała nazwę ulicy: Wspólna. Zgodnie z art. 8 ust. 1a
ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych właściciel
terenu wyraził pisemną zgodę na nadanie nazwy ulicy.
Przewodniczący
Rady poprosił przewodniczącą Komisji Zagospodarowania
Przestrzennego, Ochrony Środowiska i inwestycji o opinię w tej
sprawie.
Przewodnicząca
Komisji Małgorzata Wieczerzak-Małysz – poinformowała,
że komisja na posiedzeniu w dn. 24 kwietnia pozytywnie zaopiniowała
projekt uchwały.
Przewodniczący
Rady otworzył dyskusję.
Radni
nie zabrali głosu w dyskusji.
Przewodniczący
Rady zamknął dyskusję i wniósł pod głosowanie uchwałę nr
XXIX/144/2017 Rady Gminy Wielka Nieszawka z dn. 26 kwietnia
2017 r. w sprawie nadania nazwy ulicy na terenie gminy Wielka
Nieszawka wieś Cierpice (dz. nr 69/40) w brzmieniu jak na druku 2 –
stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
Za
jej przyjęciem głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych nie
było, głosów wstrzymujących się nie było. Przewodniczący
stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Gminy przyjęła uchwałę
jednogłośnie.
Ad.
4
Przewodniczący
Rady poprosił Wójta o wprowadzenie w temat (druk nr 3).
Wójt
Kazimierz Kaczmarek – poinformował, że projekt stanowiska na
druku nr 3 dotyczy utrzymania na dotychczasowym, korzystnym dla
mieszkańców poziomie opłat za dostawę wody i odprowadzanie
ścieków. W 2016 roku z uwagi między innymi na łagodną zimę
wystąpiło mniej awarii na gminnej sieci wod-kan, co nie spowodowało
znacznego podwyższenia kosztów utrzymania sieci. Nie wzrosły
również koszty energii elektrycznej. Jednocześnie ceny zakupu
wody w Toruńskich Wodociągach Sp. z o.o. pozostały na
dotychczasowym poziomie. Wobec powyższego proponuje się utrzymanie
na dotychczasowym poziomie opłat za dostawę wody (2,58 zł/m³) i
odprowadzanie ścieków z nieruchomości do kolektorów gminnych
(4,28 zł/m³) oraz dostarczane do gminnej oczyszczalni ścieków (6
zł/m³).
Przewodniczący
Rady poprosił przewodniczącą Komisji Zagospodarowania
Przestrzennego, Ochrony Środowiska i inwestycji o opinię w tej
sprawie.
Przewodnicząca
Komisji Małgorzata Wieczerzak-Małysz – poinformowała,
że komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawione stanowisko.
Przewodniczący
Rady otworzył dyskusję.
Radni
nie zabrali głosu w dyskusji.
Przewodniczący
Rady zamknął dyskusję i wniósł pod głosowanie Stanowisko
Rady Gminy Wielka Nieszawka z dn. 26 kwietnia 2017 r. w sprawie
utrzymania na dotychczasowym poziomie opłat za dostawę wody i
odprowadzanie ścieków w brzmieniu jak na druku 3 – stanowi
załącznik nr 5 do protokołu.
Za
jego przyjęciem głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych nie
było, głosów wstrzymujących się nie było. Przewodniczący
stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Gminy przyjęła
stanowisko jednogłośnie.
Wójt Kazimierz Kaczmarek – poinformował, że na druku nr 4 przedstawiono sprawozdanie z realizacji programu współpracy gminy Wielka Nieszawka z organizacjami pozarządowymi w 2016 r. Program został przyjęty Uchwałą nr XXIII/119/2016 Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia 23 listopada 2016 r. i jest zgodny z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. Zgodnie z ustawą organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego do 3 maja każdego roku składa sprawozdanie z realizacji współpracy za rok poprzedni radzie gminy. Program współpracy z organizacjami pozarządowymi był nakierowany głównie na działania z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej (dofinansowanie w łącznej kwocie 56 697 zł), działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych (dofinansowanie w łącznej kwocie 12 214 zł), kultury, sztuki, turystyki i krajoznawstwa (dofinansowanie w łącznej kwocie 17 236 zł). Dofinansowanie z zakresu kultury i turystyki skierowane było do seniorów, w tym chóru „Wspomnienie” i chóru „Leśna Kraina”.
Przewodniczący Rady poprosił członka Komisji Statutowo-Regulaminowej o opinię w tej sprawie.
Członek Komisji Małgorzata Kopańska-Mizeria – poinformowała, że na posiedzeniu w dn. 24 kwietnia komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawione stanowisko.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radny Mieczysław Kociucki – poprosił o wyjaśnienie, jak rozkładały się koszty określone pod pozycją wynagrodzenie za prowadzenie zajęć sportowych, w tym obsługa boiska „Orlik”, drużyny kolarskiej i siłowni.
Radna Aniela Grela – zapytała, czy nie można by rozpisać konkursu na zadania publiczne. Byłoby to z punktu realizacji tych zadań praktyczne, bo grupy ubiegające się o dofinansowanie stworzyłyby preliminarz zamierzonych działań. Po lekturze sprawozdania, stwierdziła, że dofinansowanie było przeznaczone na bliżej nieokreślone wyjazdy. Wyznaczenie celów w rozpisanych konkursach, jakie gmina chce realizować, spowodowałoby precyzyjniejsze określenie sposobu ich realizacji przez podmioty ubiegające się o dofinansowanie.
Wójt Kazimierz Kaczmarek – odpowiadając na pytanie radnego Kociuckiego, poinformował, że wynagrodzenia wynikały z umów z trenerami zatrudnionymi na „Orliku”, trenerem siłowni w Cierpicach oraz z trenerem SKS „Iskra”. Obecnie drużyna kolarska funkcjonuje już w innej formule finansowania. Jeżeli chodzi o sugestie radnej Greli, to jest otwarty na propozycje radnych i zachęca ich do działania. Organizacje same nie składają żadnych propozycji, bo nie bardzo wiedzą, co chcą robić, i co się mieści w działalności statutowej gminy. Obecna formuła pozwala na dofinansowanie działań, które w przypadku ogłoszenia konkursu na konkretne działanie byłyby niemożliwe do zrealizowania. Jeżeli radni będą mieli pomysł na inne rozwiązanie, to nie widzi przeszkód, aby je wdrożyć.
Sołtys sołectwa Mała Nieszawka Brygida Czapiewska – zapytała, ile środków przeznaczonych na realizację współpracy z organizacjami pozarządowymi pochodzi z funduszy sołeckich.
Wójt Kazimierz Kaczmarek – stwierdził, że na to pytanie sołtys zna odpowiedź, bo wie, jakie działania były zgłoszone do realizacji w ramach funduszu sołeckiego. W przypadku sołectwa Mała Nieszawka były sfinansowane wyjazdy zespołu „Wspomnienie”. Pozostali sołtysi też wiedzą, na jakie działania przeznaczyli środki z funduszu sołeckiego. Fundusz sołecki to nic innego, jak pewna pula pieniędzy wydzielona z budżetu gminy.
Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i wniósł pod głosowanie Sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Gminy Wielka Nieszawka z organizacjami pozarządowymi za rok 2016 w brzmieniu jak na druku 4 – stanowi załącznik nr 6 do protokołu. Za jego przyjęciem głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Gminy przyjęła sprawozdanie jednogłośnie.
Wójt Kazimierz Kaczmarek – poinformował, że zgodnie z wymogami ustawy o pomocy społecznej, dokonuje się corocznie oceny zasobów pomocy społecznej na terenie gminy. Obszerny materiał, który radni otrzymali, dotyczy oceny pomocy społecznej za rok 2016. Opracowanie zostało przygotowane przez pracowników GOPS i zawiera wiele danych m.in. dotyczących sytuacji demograficznej i społecznej, danych o korzystających z pomocy społecznej, rodzajach pomocy i świadczeń, kadrze GOPS, środkach finansowych na wydatki w pomocy społecznej i innych obszarach polityki społecznej. Na pytania radnych odpowie kierownik GOPS, Magdalena Żbikowska, obecna na posiedzeniu rady gminy.
Przewodniczący Rady poprosił przewodniczącą Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu o opinię w tej sprawie.
Przewodnicząca Komisji Aniela Grela – poinformowała, że komisja na posiedzeniu w dn. 24 kwietnia pozytywnie zaopiniowała przedstawione sprawozdanie.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i wniósł pod głosowanie Ocenę zasobów pomocy społecznej za rok 2016 dla Gminy Wielka Nieszawka w brzmieniu jak na druku 5 – stanowi załącznik nr 7 do protokołu.
Za jego przyjęciem głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Gminy przyjęła ocenę jednogłośnie.
Przewodniczący Rady ogłosił
10-minutową przerwę.
Po przerwie Przewodniczący
wznowił obrady.
Ad. 7
Przewodniczący Rady oddał
głos przewodniczącym Komisji w celu złożenia informacji z
działalności komisji między sesjami, i tak:
a) Przewodnicząca
Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i
Inwestycji Małgorzata Wieczerzak-Małysz – poinformowała, że
komisja spotkała się 2 razy, w dn. 6 kwietnia opiniowała wnioski
mieszkańców dotyczące zmian w miejscowym planie zagospodarowania
przestrzennego, w dn. 24 kwietnia opiniowała materiały na sesję.
b) Przewodnicząca
Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu Aniela Grela –
poinformowała, że komisja spotkała się 1 raz, w dn. 24
kwietnia opiniowała materiały na sesję.
c) Członek Komisji
Statutowo-Regulaminowej Małgorzata Kopańska-Mizeria –
poinformowała, że komisja spotkała się 1 raz, w dn. 24
kwietnia opiniowała materiały na sesję.
d) Przewodnicząca
Komisji Rewizyjnej Małgorzata Kopańska-Mizeria –
poinformowała, że komisja nie spotykała się między sesjami.
Ad. 8
Przewodniczący przedstawił
informację z realizacji uchwał podjętych na XXVIII sesji Rady
Gminy, która odbyła się w dniu 29 marca 2017 r.
Ad. 9
Radny
Krzysztof Czarnecki – poruszył następujące kwestie:
-
poprosił o interwencję na ul. Osiedlowej w Wielkiej Nieszawce,
gdzie po opadach deszczu tworzy się kałuża. Mieszkańcy proponują
montaż rynny odprowadzającej wodę do studzienki ściekowej,
-
zapytał o budowę placu zabaw w Wielkiej Nieszawce,
-
pracownicy szkoły i nauczyciele nie są zadowoleni z przydziału
godzin.
Radna
Aniela Grela – zapytała o kolonie letnie: termin i ilość
miejsc oraz dopłaty. Poprosiła kierownik GOPS o informacje na temat
spotkania zorganizowanego w ramach funduszy partycypacyjnego, na
które radni zostali zaproszeni.
Radna
Małgorzata Wieczerzak-Małysz – zapytała o termin otwarcia
muzeum.
Radny
Michał Dąbrowski – zapytał, kiedy będzie podany harmonogram
budżetu partycypacyjnego na 2018 rok.
Radny
Mieczysław Kociucki – poprosił o wcześniejsze dostarczanie
radnym protokołu z sesji.
Sołtys
sołectwa Cierpice Ryszard Kryszewski – poruszył następujące
kwestie:
-
teren przystanku przy Andrewexie jest obniżony i przy opadach
deszczu pasażerowi stoją w kałuży, naprzeciwko jest zardzewiała
wiata, która wymaga odnowienia,
-
chodnik na ul. Żwirowej na Kąkolu znajduje się poniżej studzienek
kanalizacyjnych, został uszkodzony przez samochód ciężarowy,
-
droga nr 200, od drogi nr 10 ul. Dworcowa jest pełna dziur i wymaga
interwencji.
Radna
Irena Lewandowska – zauważyła, że na terenie placu
rekreacyjnego w Małej Nieszawce znajduje się miejsce do
grillowania, w związku z tym powinien znaleźć się tam regulamin,
aby było wiadomo kto za co odpowiada, i kto powinien sprzątać po
imprezie.
Sołtys
sołectwa Mała Nieszawka Brygida Czapiewska – otrzymuje prośby
od mieszkańców o interwencję w sprawie budowy zatoki i wiaty
autobusowej przy kościele w Małej Nieszawce. Przystanek znajduje
się przy drodze głównej, a jest niezabezpieczony. Poza tym
potrzebne są tam pasy.
Wójt
Kazimierz Kaczmarek – odpowiadając na poruszone kwestie,
odpowiedział, że:
-
zorientuje się, jakie można znaleźć rozwiązanie problemu na ul.
Osiedlowej,
-
projekt na plac zabaw w Wielkiej Nieszawce jest w trakcie realizacji,
po jego ukończeniu zostanie rozpisany przetarg na budowę,
-
jeżeli chodzi o reformę oświaty, co jest najważniejsze, nikt z
nauczycieli nie stracił pracy, odchodzi tylko jeden nauczyciel,
który pracował bez uprawnień, są jeszcze wakaty, z pracowników
obsługi również nikt nie stracił pracy,
-
kolonie obędą się w terminie 24.07-6.08 w Iwoniczu, ośrodek
dysponuje 200 miejscami, pokoje są 2-osobowe z łazienkami,
wyżywienie jest też bardzo dobre, przewidziano dużo wycieczek, do
dyspozycji będą 3 autokary, po otrzymaniu kalkulacji kosztów od
organizatora kolonii, zostanie podana kwota odpłatności za dziecko
i kwota dofinansowania,
-
nie sprecyzowano jeszcze terminu otwarcia muzeum,
-
harmonogram budżetu partycypacyjnego jest przygotowywany przez panią
sekretarz, została zmienione karty do głosowania, formularze do
głosowania online przygotowuje inna firma,
-
jeżeli chodzi o przystanek autobusowy przy Andrewex-ie, oczekuje na
jakiś pomysł, może sołtys wie, jak rozwiązać problem,
-
chodnik na Kąkolu na ul. Żwirowej, rzeczywiście mógł być
uszkodzony przez ciężarówki przywożące materiały budowlane,
-
jeżeli chodzi o drogę nr 200, złoży pismo do Zarządu Dróg
Wojewódzkich, żeby zajął się jej naprawą,
-
regulamin na placu rekreacyjnym przy GOK-u zostanie zamontowany,
-
nie będzie zatoki autobusowej przy kościele w Małej Nieszawce, bo
Zarząd Dróg Wojewódzkich, właściciel i zarządca drogi, nie
wyraził na nią zgody, to samo dotyczy pasów, komisja
bezpieczeństwa, która oglądała wskazane lokalizacje stwierdziła,
że te miejsca są bardziej bezpieczne bez pasów, pasy dla pieszych
zostaną natomiast wymalowane przy Dino i zostanie tam wybudowany
chodnik.
Sołtys
sołectwa Mała Nieszawka Brygida Czapiewska – zaprosiła na
bezpłatne warsztaty kulinarne dn. 3 czerwca w sali Elema w Małej
Nieszawce, które są finansowane z funduszu partycypacyjnego
Starostwa Powiatowego w Toruniu. Następnego dnia odbędzie się
degustacja przygotowanych potraw, połączona z akcją krwiodawstwa.
Radny
Mieczysław Kociucki – zapytał o budowę nowego Urzędu Gminy.
Wójt
Kazimierz Kaczmarek – odpowiedział, że budynek jest na etapie
projektowania.
Kierownik
GOPS Magdalen Żbikowska – wyjaśniła, że radni otrzymali
zaproszenie na spotkanie, realizowane w ramach środków z budżetu
partycypacyjnego, podczas którego można będzie się dowiedzieć
jak miło spędzać czas bez spożywania alkoholu, będzie można też
uzyskać porady na temat zdrowego trybu życia i pomocy
dobrosąsiedzkiej.
Przewodniczący
Rady Gminy – przypomniał radnym o obowiązku złożenia do
końca kwietnia oświadczeń majątkowych.
Ad.
10
Przewodniczący
Rady Gminy Ireneusz Śmiechowski podziękował zebranym za
wzięcie udziału w XXVIII sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka i
zamknął obrady.
Protokołowała: Przewodniczący Rady Gminy
(-) Ewa Wróblewska-Kucharska (-) Ireneusz Śmiechowski