W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce 

ul. Toruńska 12
87-165 Cierpice

tel. (+48) 56 678 10 93
tel./fax (+48) 56 678 12 12
e-mail: sekretariat@wielkanieszawka.pl

NIP 956-18-57-702
REGON 000545030

Protokół nr XXI/2012 z sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka, która odbyła się w dn. 18 września 2012 r.

Protokół nr XXI/2012
z sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka, która odbyła się
w dniu
18 września 2012 roku
w godz. od 15:00 do 15:20 w Ośrodku Kultury w Małej Nieszawce

Obecni wg list obecności stanowiących załączniki nr 1 i nr 2 do protokołu.

Proponowany porządek obrad:

1. Otwarcie posiedzenia:
a) stwierdzenie quorum,
b) przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie protokołu z XX sesji, która odbyła się w dniu 4 września 2012 roku.
3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Wielka Nieszawka na rok 2012 (druk nr 1).

Przerwa

4. Informacja z działalności Komisji między sesjami – referują przewodniczący Komisji.
5. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy z realizacji podjętych uchwał.
6. Interpelacje i wolne wnioski.
7. Zakończenie sesji.


Ad. 1
a)
XXI sesję Rady Gminy Wielka Nieszawka otworzył Przewodniczący Rady Gminy Ireneusz Śmiechowski. Na wstępie powitał panią Skarbnik, Pana Sekretarza, Panie i Panów Radnych oraz zaproszonych gości.
Stwierdził, że w momencie otwarcia obrad na stan 15 radnych obecnych jest 13, co oznacza, że jest quorum i Rada jest władna do podejmowania uchwał, stanowisk i opinii.

b)
Następnie Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie uwag do porządku posiedzenia, który radni otrzymali z materiałami na sesję.

Radna Agnieszka Bajdak – zapytała o możliwość skrócenia przerwy.

Przewodniczący Rady – odpowiedział, że przerwa będzie skrócona do 1 minuty.

(Doszły Radne – Pani Brygida Czapiewska i Pani Anna Kamińska-Kumorek, obecnych jest 15 radnych).

Radni nie wnieśli uwag do porządku obrad.

Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie porządku sesji. Za jego przyjęciem głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania porządek obrad na obecną sesję został przyjęty przez Radę Gminy jednogłośnie.

Ad. 2
Przewodniczący Rady
poinformował, że według jego wiedzy do dnia bieżącego do godz. 14-ej nie wpłynęły do biura Rady Gminy żadne uwagi co do treści protokołu z XX sesji, która odbyła się w dniu 4 września 2012 r. W związku z tym poddał pod głosowanie przyjęcie protokołu w przedstawionej treści. Za jego przyjęciem głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania protokół z XX sesji został przyjęty przez Radę Gminy jednogłośnie.

Ad. 3
Przewodniczący Rady
poprosił Sekretarza Gminy o wprowadzenie w temat (druk nr 1).

Sekretarz Jacek Mularz – poinformował, że obecna sesja i projekt wywołanej uchwały ws. zmiany budżetu gminy spowodowane są przede wszystkim kwestiami związanymi z inwestycjami. W tym roku udało się rozstrzygnąć kilka przetargów w bardzo korzystnych cenach, średnio 40 % taniej w stosunku do kosztorysów inwestorskich. W związku z tym pojawiła się możliwość realizacji większej ilości zadań wyznaczonych ubiegłorocznym stanowiskiem Rady. W chwili obecnej otwarty jest przetarg na przebudowę ul. Zacisze w Małej Nieszawce, dlatego proponuje się zwiększyć środki na inwestycje drogowe o 100.000 zł, aby ten przetarg rozstrzygnąć i zrealizować tą inwestycję.

Ponadto proponuje się podwyższyć dochody poprzez włączenie dotacji przekazanej decyzją Wojewody oraz odsetek od lokat bankowych i wpłaty tytułem wzrostu wartości nieruchomości. Po stronie dochodów włącza się dotacje zgodnie z ich przeznaczeniem i zabezpieczeniem udziału własnego gminy. Zgodnie z wnioskiem Dyrektorów szkół zabezpiecza się środki na naukę pływania dla uczniów klas III szkół podstawowych (2 godz. tygodniowo) w wysokości 8.000 zł.

Po dokonaniu zmian budżet po stronie dochodów będzie wynosił 18.260.705 zł, a po stronie wydatków 21.260.705 zł, niedobór zmniejszy się do kwoty 3.000.000 zł.
Sekretarz wniósł o przyjęcie projektu uchwały w przedstawionej treści.

Przewodniczący Rady poprosił przewodniczącą Komisji Rewizyjnej o opinię komisji w tej sprawie.

Przewodnicząca Komisji Małgorzata Kopańska-Mizeria poinformowała, że komisja na posiedzeniu w dn. 17 września br. zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.

Radny Krzysztof Czarnecki – zapytał, czy nie ma obawy, iż tanie oferty przetargowe na wykonanie inwestycji nie spowodują, że potem wykonawca będzie chciał podnieść koszty.

Sekretarz Jacek Mularz – odpowiedział, że nie ma takiej możliwości. Zgodnie z ustawą o przetargach publicznych komisja przetargowa sprawdzająca oferty sprawdza również, czy oferowana cena nie jest rażąco niska. W przypadku rozstrzygniętych do tej pory przetargów wszystkie oferowane ceny były do siebie zbliżone, co świadczy o tym, że wykonawcy szukają pracy. Gdyby tylko jeden z oferentów zaproponował rażąco niską cenę, byłoby to rzeczywiście dziwne, ale tak nie było, bo wszyscy wykonawcy proponowali podobne ceny. Wykonawca nie może żądać wzrostu wynagrodzenia, gdyż podpisuje umowę na podstawie złożonej przez siebie oferty cenowej.

Radny Michał Dąbrowski – zapytał, co się kryje pod pojęciem wpłaty tytułem wzrostu wartości nieruchomości.

Sekretarz Jacek Mularz – odpowiedział, że jest to renta planistyczna, która wynosi 30 % i jest naliczana po sprzedaży działki przez jej właściciela. Ujęta w budżecie wpłata dotyczy jednej nieruchomości.

Kierownik Referatu Planowania i Inwestycji Waldemar Urbaczewski – dodał, że jest opłata planistyczna w wysokości 30 % od różnicy wartości działki przed uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i po jego uchwaleniu. Jest ona wyliczana w oparciu o operat szacunkowy wykonywany przez rzeczoznawcę majątkowego.

Radna Halina Dąbrowska – zauważyła, że opłata planistyczna w tej wysokości, czyli 30 %, zostaje przyjmowana przez Radę Gminy przy uchwalaniu planu.

Kierownik Referatu Planowania i Inwestycji Waldemar Urbaczewski – potwierdził, precyzując, że określa się ją w jednym z ostatnich artykułów uchwały dot. zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i wniósł pod głosowanie uchwałę Nr XXI/96/2012 Rady Gminy Wielka Nieszawka z dnia 18 września 2012 roku w sprawie zmiany budżetu gminy Wielka Nieszawka na rok 2012 w brzmieniu jak na druku nr 1 – stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Za jej przyjęciem głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących się nie było. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Gminy przyjęła uchwałę jednogłośnie.



Ad. 4
Przewodniczący Rady
oddał głos Przewodniczącym Komisji w celu złożenia informacji z działalności komisji między sesjami, i tak:

  1. Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Małgorzata Kopańska-Mizeria – poinformowała, że komisja spotkała się między sesjami 1 raz, na posiedzeniu w dn. 17 września zajmowała się projektem uchwały.

  2. Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu Agnieszka Bajdak – poinformowała, że komisja spotkała się 1 raz na posiedzeniu w dn. 6 września i przygotowywała kolejną „Wampiriadę”.

  3. Przewodniczący Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji Bogdan Falkowski – poinformował, że komisja nie spotkała się między sesjami. 

  4. Przewodnicząca Komisji Statutowo-Regulaminowej Brygida Czapiewska – poinformowała, że komisja nie spotkała się między sesjami. 


Ad. 5
Przewodniczący Rady
przedstawił informację z realizacji uchwał podjętych na XX sesji Rady Gminy, która odbyła się w dniu 4 września 2012 roku.


Ad. 6
Sołtys Brzozy Józef
Kumorek – stwierdził, że rozumienie niepokój radnego Czarneckiego dotyczący przetargów, gdyż sam inwestuje. Zapytał, czy oprócz firm chińskich, uczestniczyły w przetargach jakieś firmy polskie.

Sekretarz Gminy Jacek Mularz – odpowiedział, że w przetargach uczestniczyły tylko polskie firmy.

Radna Halina Dąbrowska – zapytała, kiedy będzie remontowana ul. Dybowska (niwelowanie dziur i podsypanie).

Sekretarz Gminy Jacek Mularz – odpowiedział, że zamówiono już kamień, który zostanie dowieziony w poniedziałek i wtedy remont zostanie wykonany.

Radny Krzysztof Czarnecki – poinformował, że podczas „Wampiriady” jedna z mieszkanek oddających krew zgłosiła następujący problem: osoby idące od Andrewex-u w stronę przejścia dla pieszych na drodze krajowej nr 10 w Cierpicach przechodzą bardzo wąskim przejściem obok jezdni kierując się do świateł. Zapytał, czy byłaby możliwość zwrócenia się z pismem do Zarządu Dróg Wojewódzkich z prośbą o postawienie barierek oddzielających przejście od jezdni w pobliżu tego niebezpiecznego dojścia do świateł, gdyż chodzą tam również dzieci idące do szkoły.

Sekretarz Gminy Jacek Mularz – odpowiedział, że rozmowy z Zarządem Dróg Wojewódzkich zawsze są trudne, ale gmina rozpozna czy są w ogóle możliwości techniczne postawienia barierek.

Ad. 7

Przewodniczący Rady Gminy podziękował wszystkim zebranym za wzięcie udziału w XXI sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka i zamknął obrady.



Protokołowała:                                           Przewodniczący Rady Gminy

(-) Ewa Wróblewska-Kucharska                            (-) Ireneusz Śmiechowski


Powiadom znajomego