W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce 

ul. Toruńska 12
87-165 Cierpice

tel. (+48) 56 678 10 93
tel./fax (+48) 56 678 12 12
e-mail: sekretariat@wielkanieszawka.pl

NIP 956-18-57-702
REGON 000545030

Protokół nr XXXIV/2010 z sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka, która odbyła się w dniu 28 stycznia 2010 roku.

 

Protokół nr XXXIV/2010

z sesji Rady Gminy, która odbyła się w dniu 28 stycznia 2010 roku w godz. 15:00 do 17:35 w Ośrodku Kultury w Małej Nieszawce.

 

Obecni wg list obecności stanowiących załączniki nr 1 i nr 2 do protokołu.

Porządek posiedzenia :

1. Otwarcie posiedzenia:

  • stwierdzenie quorum

  • przedstawienie porządku obrad.

2. Przyjęcie protokołu z XXXIII sesji, która odbyła się w dniu 11 grudnia 2009 roku.

3. Sprawozdanie Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych z realizacji programu za 2009 rok.( druk nr 1).

4. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:

a) przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010 rok (druk nr 2),

b) przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2010 rok ( druk nr 3),

Przerwa

c) formy organizacyjnej Centrum Sportu i Rekreacji (druk nr 4),

d) wyrażenia zgody na przystąpienie i realizację przez Gminę Wielka Nieszawka projektu “Kompetentna kadra , profesjonalny urząd – atutem powiatu toruńskiego” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (druk nr 5).

5. Informacja z działalności Komisji między sesjami – referują przewodniczący Komisji.

6. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy z realizacji podjętych uchwał – referuje Przewodniczący Rady.

7. Interpelacje i wolne wnioski.

8. Zakończenie sesji.

Ad. 1.

XXXIV sesję otworzył przewodniczący Rady Gminy Bronisław Krywionek, który na wstępie powitał zebranych . Następnie stwierdził, że na stan 15 radnych w momencie otwarcia obrad obecnych jest 12. Oznacza to, że Rada jest władna do podejmowania uchwał, stanowisk, decyzji.

Przewodniczący poprosił o wnoszenie uwag do porządku posiedzenia.

Ad. 2.

Z uwagi na to, że nie wpłynęły do biura Rady uwagi do treści protokołu z XXXIII sesji, która odbyła się w dniu 11 grudnia 2009 roku, przewodniczący Rady podał pod głosowanie jego przyjęcie w przedstawionym brzmieniu. Za przyjęciem głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że przedstawiony protokół został przyjęty przez Radę.

Ad. 3.

Przewodniczący Rady oddał głos Gminnej Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w celu przedstawienia sprawozdanie z prac Komisji za 2009 rok – sprawozdanie na druku nr 1 radni otrzymali w materiałach na sesję.

Pan Rafał Osielski , członek Gminnej Komisji - w zastępstwie przewodniczącej pani Barbary Ślesik odczytał sprawozdanie, które stanowi zał. nr 3 do protokołu. Następnie poprosił o pytania do przedstawionego sprawozdania.

Przewodniczacy Rady oddał głos Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu w celu wyrażenia opinii o sprawozdaniu.

Przewodniczący Komisji Ireneusz Śmiechowski – poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawione sprawozdanie.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.

Radny Waldemar Król - zapytał o następujące sprawy:

a) kto pełni cotygodniowe dyżury w punkcie konsultacyjnym i ile osób się zgłaszało,

b) w jakiej wysokości Komisja dofinansowała kolonie letnie.

Pan Rafał Osielski – odniósł się do zapytań przedmówcy:

a) poinformował, że m.in. on w każdy czwartek pełni dyżur,

b) jeśli chodzi o dofinansowanie kolonii przez Komisję w chwili obecnej trudno mu powiedzieć, ale jeżeli jest taka konieczność, to przekaże pytanie przewodniczącej Gminnej Komisji i radni zostaną poinformowani w tej sprawie.

Radny Józef Dąbrowski – poinformował, że w Wielkiej Nieszawce jest melina pijacka, w której odbywają się burdy. Ostatnio interweniowała tam policja , która należała problemem zainteresować dzielnicowego.

Radna Brygida Czapiewska – w odniesieniu do sprawozdania poruszyła następujące sprawy:

a) zapytała ile prac wpłynęło na profilaktyczny konkurs gminny na ulotkę profilaktyczną “Dokonuję mądrych wyborów”,

b) zapytała o koszt szkoleń i ile osób wzięło w nich udział,

c) uważa, że po jednym dniu szkolenia nie powinno się wydawać certyfikatów – które zdaniem rozmówczyni w tym przypadku nie dają uprawnień,

c) jeśli jest realizowany na kolonii program profilaktyczny, kierownik kolonii powinien być o tym powiadomiony, aby wychowawcy w dziennikach zajęć ujęli ten temat.

Pan Rafał Osielski – odniósł się do zapytań przedmówczyni:

a) poinformował, że do konkursu przestąpiło ok. 15 uczniów szkół podstawowych z terenu gminy, którzy przesłali prace plastyczne o tematyce związanej z profilaktyką uzależnień,

b) w szkoleniu dla przedsiębiorców sprzedających alkohol na terenie gminy wzięło udział 12 osób , członkowie Gminnej Komisji również zostali przeszkoleni – całkowity koszt szkoleń wyniósł 1.600 zł,

Sekretarz Gminy Jacek Mularz – w odniesieniu do pkt c poinformował, że organizator szkoleń zaświadczenia o odbytym kursie nazwał certyfikatami.

Wójt Gminy Kazimierz Kaczmarek - w odniesieniu do pkt d wyjaśnił, że z chwilą zawarcia umowy z organizatorem kolonii zawiera się w niej prowadzenie zadań profilaktycznych, które są ujęte w programie kolonii. Zajęcia w tym zakresie są prowadzone przez profesjonalistów – a koszty były pokrywane ze środków alkoholowych. W 2009 roku początkowo zakładano, że w kolonii uczestniczyć będzie ok. 200 dzieci i wtedy za realizację zajęć profilaktycznych miała płacić Komisja. W konsekwencji na kolonie do Chęcin pojechało 50 uczniów i środki na sfinansowanie szkolenia pochodziły z budżetu gminy.

Radny Waldemar Król – zapytał w jaki sposób Gminna Komisja szuka ludzi nadużywających alkoholu i prowadzi z nimi rozmowy.

Pan Rafał Osielski – stwierdził, że pracując na stanowisku dzielnicowego na terenie naszej gminy ma wgląd do różnych dokumentów i jest powiadamiany o różnych sprawach. Z racji wykonywania obowiązków służbowych dociera do tych osób i prosi ich o rozmowy z Komisją i o dziwo oni przychodzą.

Sekretarz Jacek Mularz – uzupełnił, że źródłem pozyskiwania informacji są również raporty, które gmina otrzymuje z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Miejskiego Ośrodka Edukacji i Profilaktyki Uzależnień ( dawnej Izby Wytrzeźwień). W dwa poniedziałki w miesiącu odbywają się spotkania z konsultantem – instruktorem terapii uzależnień pracującym na co dzień w Wojewódzkim Ośrodku Terapii Uzależnień i Współdziałania Oddziału Odwykowego w Czerniewicach. Udzielono ok. 50 konsultacji, przy czym 6 osób uczestniczy systematycznie.

Radny Waldemar Król – zapytał, czy jest efekt leczenia dwóch osób, które poddały się leczeniu odwykowemu w Czerniewicach.

Sekretarz Jacek Mularz – stwierdził, że na razie te dwie osoby są abstynentami.

Więcej głosów w dyskusji nie było.

Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2009 rok. Za przyjęciem głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczący stwierdził, że Rada przyjęła sprawozdanie.

Ad. 4.

a) przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010 rok (druk nr 2) – stanowi zał nr 4 do protokołu - radni otrzymali w materiałach na sesję.

Następnie oddał głos sekretarzowi gminy w celu uzasadnienia projektu.

Sekretarz Gminy Jacek Mularz – poinformował, że Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zakłada cztery bloki działań Gminnej Komisji w 2010 roku i tak:

1) zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych,

2) udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą,

3) prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć o charakterze profilaktycznym i sportowym, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczęszczających w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych,

4) wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.

Te cztery bloki zostały szczegółowo rozpisane na kierunki działania i w dużej mierze są kontynuacją dotychczasowych działań. Różnica polega w szczególności na tym, że w ubiegłym roku Gminna Komisja wnioskowała o utworzenie punktu konsultacyjnego dla osób uzależnionych i ich rodzin, a w br. wnioskuje o to, aby on nadal działał. Pomoc terapeutyczna powinna być skierowana zarówno do dzieci i młodzieży, osób uzależnionych , osób współuzależnionych i ich rodzin.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu w celu wyrażenia opinii o projekcie uchwały.

Przewodniczący Komisji Ireneusz Śmiechowski – poinformował, że Komisja  pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczacy Rady otworzył dyskusję.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Wójt - zaproponował uzupełnienie projektu uchwały w rozdziale VI o wpisanie w miejsce kropek kwoty 190,00 zł, którą członkowie komisji otrzymują w formie wynagrodzenia za udział w pracach Komisji.

Przewodniczacy Rady odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010 rok i poddał pod głosowanie jego przyjęcie. Za przyjęciem głosowało 11 radnych, 1 radna (Brygida Czapiewska ) była przeciwna, głosów wstrzymujących nie było.

Przewodniczacy stwierdził, że została podjęta uchwała Nr XXXIV/165/2010stanowi zał. nr 5 do protokołu.

a) przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2010 rok (druk nr 3) – stanowi zał nr 6 do  protokołu - radni otrzymali w materiałach na sesję.

Następnie oddał głos sekretarzowi gminy w celu uzasadnienia projektu.

Sekretarz Gminy – poinformował, że podjęcie uchwały dotyczącej przeciwdziałaniu narkomanii wynika z ustawy z dnia 29.07.2005 r. która nakłada na gminę w porozumieniu z wójtem , opracowanie Gminnego Programu Przeciwdziałania  Narkomanii na 2010 rok. Cele postawione w programie to diagnoza profilaktyki narkomanii na terenie gminy i edukacja w zakresie jej przeciwdziałania . Cele szczegółowe to poszerzanie wiedzy dzieci i młodzieży w zakresie profilaktyki oraz zwiększenie świadczeń mieszkańców na temat negatywnych konsekwencji sięgania po środki psychotropowe. Po roku będzie wiadomo w jakim kierunku należy dalej działać. W dalszej części program wyszczególnia 14 zadań, które Gminna Komisja Rozwiązywania  Problemów Alkoholowych chciałaby w 2010 roku zrealizować.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu w celu wyrażenia opinii o projekcie uchwały.

Przewodniczący Komisji Ireneusz Śmiechowski – poinformował, że Komisja  pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczacy Rady otworzył dyskusję.

Radny Waldemar Król- zapytał, kto będzie realizował Gminny Program  Przeciwdziałania Narkomanii.

Radny Franciszek Wójcik – zapytał, czy na terenie gminy występuje problem  narkomanii.

Wójt – ustosunkował się do pytań przedmówców:

a) poinformował, że Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii będzie realizowała Gminna Komisja Profilaktyki i Przeciwdziałania Alkoholizmowi,

b) stwierdził, że problem narkotykowy istnieje we wszystkich szkołach - tylko się o tym nie mówi. Z uwagi na to, że żyjemy na obrzeżach dużego miasta istnieje problem alkoholowy i narkotykowy, a zaobserwować to można w dziwnych zachowaniach młodzieży . Dlatego zdaniem rozmówcy należy się zastanowić nad tym zjawiskiem i  się z nim zmierzyć.

Pan Rafał Osielski – stwierdził, że w tym temacie Komisja stawia na profilaktykę przeciwdziałania narkomanii , a nie jej zwalczanie bo do tego są inne instytucje.

Radny Ireneusz Śmiechowski – zapytał czy były zgłoszenia od rodziców dotyczące narkomanii.

Pan Rafał Osielski – wyjaśnił, że rodzice nie zgłaszali problemów dotyczących narkomanii. Ponadto stwierdził, że problem narkomanii wśród uczniów występuje, ale  nie w szkołach.

Radny Waldemar Król – uważa, że jeżeli taki problem istnieje należałoby na zebrania rodziców zaprosić policjantów i poruszyć ten temat, aby uczulić ich na skutki spowodowane zażywaniem narkotyków.

Radna Brygida Czapiewska – uważa, że policja i straż miejska powinni bardziej kontrolować lokale, w których odbywają się dyskoteki bo właśnie tam rozprowadzane są narkotyki.

Pan Rafał Osielski – wyjaśnił, że policja może interweniować tylko wtedy, kiedy jest  zgłoszenie .

Więcej głosów w dyskusji nie było.

Przewodniczacy Rady odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2010 rok i poddał pod głosowanie jego przyjęcie. Za przyjęciem głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych nie było , głosów  wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że została podjęta uchwała  Nr XXXIV/166/2010 – stanowi zał. nr 7 do protokołu.

Przewodniczący ogłosił 15 min przerwę w obradach.

Po przerwie przewodniczący wznowił obrady.

c) przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie formy organizacyjnej  Centrum Sportu i Rekreacji (druk nr 4) – stanowi zał nr 7 do protokołu radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt – poinformował, że radni otrzymali dwa projekty uchwał oznaczone jako druk nr 4. Analizując sytuację w jakiej realizowany jest obiekt należy zastosować się , aby nie wejść teraz i w przyszłości w kolizję z ustawą o podatku VAT. Dlatego pokazano dwa warianty dot. wyboru formy organizacyjno – prawnej, w jakiej może być prowadzone Centrum Sportu i Rekreacji w Wielkiej Nieszawce. Pierwszy wariant pokazuje prowadzenie obiektu w ramach referatu Urzędu Gminy , a drugi wariant w ramach spółki z o.o. utworzonej przez gminę. Pierwszy wariant jest o tyle skomplikowany iż wszystkie decyzje musiałby podejmować wójt (bo kierownik ma określone możliwości), a w momencie tworzenia budżetu należałoby zabezpieczyć fundusze na funkcjonowanie tego obiektu (choć w tym momencie zapisane fundusze są funduszami wirtualnymi). Takie funkcjonowanie paraliżowałoby gminę w podejmowaniu innych decyzji inwestycyjnych na jakiś okres. Zdaniem wójta obiekt CSiR powinien funkcjonować w formie spółki z o.o. W tym przypadku zgodnie z kodeksem prawa handlowego spółkę należy powołać aktem notarialnym . Następnie wójt jako przedstawiciel gminy powołuje radę nadzorczą , a spółka powołuje prezesa. W omawianym przypadku jest to spółka komunalna ze 100% udziałem  gminy. Wójt wniósł o przyjęcie projektu uchwały, gdzie spółka z o.o. utworzona przez gminę będzie prowadziła działalność Centrum Sportu i Rekreacji. Ponadto wójt wniósł autopoprawkę do projektu uchwały dotyczącą wykreślenia z § 2 brzmienia” (...) w taki  sposób , aby spółka rozpoczęła działalność nie później niż 01 lipca 2010 r.”. Chodzi o to by  nie uzgadniać terminu, który jest związany z zakończeniem budowy. Będzie się robiło  wszystko, aby prace zostały ukończone w terminie, ale ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne trzeba to wziąć pod uwagę.

Przewodniczacy Rady poprosił Komisję Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony  Środowiska i Inwestycji w celu przedstawienia wspólnego stanowiska wszystkich Komisji  dotyczącego dokonania wyboru formy organizacyjno – prawnej, w jakiej będzie prowadzone Centrum Sportu i Rekreacji.

Przewodniczący Komisji Waldemar Król - poinformował , że Komisje szeroko  dyskutowały na temat wyboru formy organizacji CS i R w Wielkiej Nieszawce w oparciu o wyjaśnienia wójta i radcy prawnego i ostatecznie pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały na którym przedstawiono powadzenie działalności przez spółkę z ograniczona odpowiedzialnością utworzoną przez gminę .

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi do autopoprawki wniesionej przez wójta.

Radni nie wnieśli uwag. Przewodniczacy Rady poprosił o oznaczenie projektu uchwały przedstawionego na druku nr 4 – gdzie wskazuje się prowadzenie działalności przez spółkę z o.o. (...) - jako druk nr 4b, a następnie otworzył dyskusję.

Radny Waldemar Król – poprosił radcę prawnego o ponowne wyjaśnienie  jaki wpływ będzie miała Rada Gminy na działalność spółki z o.o. i głównego udziałowca  tj. wójta.

Radca Prawny Beata Romanowska – poinformowała, że na podstawie ustawy o samorządzie gminnym Rada podejmuje uchwałę o utworzeniu spółki i o wniesieniu do tej spółki majątku . Na podstawie tej uchwały wójt jako organ wykonawczy gminy złoży oświadczenie woli w formie aktu notarialnego (akt założycielski spółki) , który będzie zawierał takie postanowienia, które są wymagane przez kodeks handlowy dla założenia spółki. Spółka ma 3 organy; zgromadzenie wspólników; radę nadzorcza i zarząd. Funkcję zgromadzenia wspólników w spółce z kapitałem wniesionym przez gminę w 100% pełni organ wykonawczy gminy ( wójt). W akcie założycielskim zostanie określona ilość członków rady nadzorczej- przy czym z ustawy o gospodarce komunalnej wynika , że tych członków powinno być co najmniej 3. Zarząd Spółki zgodnie z ustawą o gospodarce komunalnej jest powoływany przez Radę Nadzorczą. Rolą Rady Gminy jest powołanie spółki , względnie w razie potrzeby jej likwidacja - stosownymi uchwałami. Jeśli chodzi o działalność spółki to wpływ na to mają tylko jej organy, co wynika z kodeksu Spółek Handlowych . Rady Gminy zatem nie ma możliwości bezpośredniego wpływu na  działalność spółki.

Wójt - w uzasadnieniu wyjaśnił, że spółka dzierżawi majątek gminy ( nie jest jej  właścicielem) więc nie może tego majątku sprzedać. Ma ona prowadzić działalność  publiczną na sprzęcie gminy. Będzie również płacić gminie dzierżawę.

Więcej głosów w dyskusji nie było.

Przewodniczacy Rady odczytał projekt uchwały w sprawie formy organizacyjnej  Centrum Sportu i Rekreacji – przedstawiony na druku 4b - z uwzględnioną autopoprawką  i poddał pod głosowanie jego przyjęcie. Za przyjęciem głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych nie było , głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że została podjęta uchwała Nr XXXIV/167/2010 – stanowi zał. nr 8 do protokołu.

d) przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie i realizację przez Gminę Wielka Nieszawka projektu “Kompetentna kadra , profesjonalny urząd – atutem powiatu toruńskiego” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (druk nr 5) – stanowi zał nr 9 do protokołu radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt – poinformował, że projekt uchwały dotyczy wyrażenia zgody na przystąpienie i realizację projekt “ Kompetentna kadra, profesjonalny urząd – atutem powiatu  toruńskiego”, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany będzie w partnerstwie związanym na mocy listu intencyjnego nr 1/2009 z dnia 20 lipca 2009 roku pomiędzy TNOIK “Dom Organizatora” w Toruniu, a Powiatem toruńskim i  wszystkimi gminami (partnerami) położonymi w jego obrębie. Projekt wdrażany będzie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre Rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1  Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej i w Krajowym Systemie Informatycznym oznaczony jest numerem POKL.05.02.01-00-027/09. Projekt realizowany będzie w okresie 0d 01.05.2010 r. do 30.04.2012 r. we wszystkich 10 jednostkach samorządu terytorialnego powiatu toruńskiego. Wartość złożonego projektu wynosi 1.452.769 zł (przed negocjacjami), który finansowany będzie w kwocie 1.298.069 zł z  dotacji i jako wkład własny gminy wnoszony w postaci oświadczenia o poniesionych kosztach wynagrodzenia pracownika delegowanego na szkolenie w czasie pracy w kwocie nie wyższej niż 14.924 zł. Do zawarcia umowy o dofinansowanie projektu niezbędne jest  podpisanie umowy partnerskiej pomiędzy Liderem, a Partnerami, natomiast jej podpisanie powinno zostać poprzedzone podjęciem uchwał właściwych organów gminy.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Statutowo-Regulaminowej w celu wyrażenia opinii o projekcie uchwały..

Przewodnicząca Komisji Brygida Czapiewska – poinformowała , że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczacy Rady odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na  przystąpienie i realizację przez Gminę Wielka Nieszawka projektu “Kompetentna kadra , profesjonalny urząd – atutem powiatu toruńskiego” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i poddał pod głosowanie jego przyjęcie. Za przyjęciem głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych nie było , głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że została podjęta uchwała Nr XXXIV/168/2010 – stanowi zał. nr 10 do  protokołu.

Ad. 5.

Przewodniczacy Rady oddał głos Komisjom w celu przekazania informacji z działalności Komisji między sesjami i tak:

a) Przewodniczacy Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu Ireneusz Śmiechowski – poinformował, że między sesjami Komisja odbyła 2 posiedzenia – w dniach 26.01.2010 roku i 27.01.2010 roku-, tematem których było opiniowanie materiałów na sesję,

b) Przewodniczacy Komisji Rewizyjnej Rafał Kujawa – poinformował, że między sesjami Komisja odbyła jedno posiedzenie – w dniu 27 stycznia 2010 r.- w czasie którego opiniowała materiały na sesję,

c) Przewodniczacy Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji Waldemar Król - poinformował, że między sesjami Komisja odbyła jedno posiedzenie – w dniu 27 stycznia 2010 r.- w czasie którego opiniowała materiały na sesję,

d) Przewodnicząca Komisji Statutowo-Regulaminowej Brygida Czapiewska – poinformowała, że między sesjami Komisja odbyła 2 posiedzenia – w dniach 25.01.2010 roku i 27.01.2010 roku-, tematem których było opiniowanie materiałów na sesję.

Ad. 6.

Przewodniczący Rady przedstawił informację z realizacji podjętych uchwał na sesji, która odbyła się w dniu 11 grudnia 2009 roku.

Radni nie wnieśli uwag do informacji.

Ad. 7.

Radny Waldemar Król – poruszył następujące sprawy:

a) zapytał czy gmina otrzymała już odszkodowanie za zniszczone wiaty przystankowe, bo zostały wszystkie naprawione,

b) zapytał o odśnieżanie dróg i chodników,

c) zapytał o opóźnienia na prowadzonych inwestycjach.

Wójt – odniósł się do zapytań rozmówcy:

a) przystanki zostały naprawione, ale gmina nie otrzymała jeszcze odszkodowania,

b) poinformował, że odśnieżane są drogi od 4:00 rano. W pierwszej kolejności odśnieżana jest ulica Toruńska i ciągnik odśnieżający tą ulicę w kierunku Torunia jedzie potem na Brzozę, a dwa pozostałe ciągniki odśnieżają drogi gminne w pozostałych 3 sołectwach,

c) poinformował, że na inwestycji budowy Centrum Sportu i Rekreacji opóźnienie wynosi ok. 2 miesiące, co spowodowane jest warunkami atmosferycznymi. Są również opóźnienia na inwestycji budowa Szkoły w Małej Nieszawce. Obiekt jest zamknięty, zostało poprowadzone ogrzewanie, stawiane są ścianki działowe).

Pani Krystyna Błach sołtys sołectwa Mała Nieszawka – zaapelowała do rodnych o przekazanie 1% podatku na rzecz Funduszu Pomocy Szkole . (90% z tej kwoty otrzyma Szkoła Podstawowa w Małej Nieszawce, co planuje się przeznaczyć na jej wyposażenie po oddaniu inwestycji) .

Więcej głosów w dyskusji nie było.

Ad. 8.

Przewodniczący podziękował zebranym za wzięcie udziału w sesji i zamknął obrady.

 

     Protokołowała :                                                                                           Przewodniczacy Rady Gminy

(-) Maria Rumińska                                                                                           (-) ?Bronisław Krywionek

 

 

Powiadom znajomego