W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce 

ul. Toruńska 12
87-165 Cierpice

tel. (+48) 56 678 10 93
tel./fax (+48) 56 678 12 12
e-mail: sekretariat@wielkanieszawka.pl

NIP 956-18-57-702
REGON 000545030

Protokół nr XXVIII/2009 z sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka, która odbyła się w dniu 3 czerwca 2009 roku

 

Protokół nr XXVIII/2009

z sesji Rady Gminy, która odbyła się w dniu 3 czerwca 2009 roku w godz. 15:00 do 17:30 w Ośrodku Kultury w Małej Nieszawce.

Obecni według list obecności stanowiących załączniki nr 1 i nr 2 do protokołu.

Porządek posiedzenia :

1. Otwarcie posiedzenia:

  • stwierdzenie quorum

  • przedstawienie porządku obrad.

2.  Przyjęcie protokołu z XXVII sesji, która odbyła się w dniu 2 kwietnia 2009 roku.

3.  Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:

a) zmiany budżetu gminy za 2009 rok (druk nr 1),

b) nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2010 roku ( druk nr 2),

c) przyjęcia dotacji przekazanej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ze środków dotacji rozwojowej w ramach Mechanizmu Finansowania Norweskiego ( druk nr 3),

d) nadania nazw ulicom na terenie gminy Wielka Nieszawka wieś Wielka Nieszawka (dz.nr. 156, 157 i 287) - ( druk nr 4),

e) nadania nazw ulicom na terenie gminy Wielka Nieszawka wieś Mała Nieszawka (dz.nr. 192/9) - ( druk nr 5),

f) nabycia nieruchomości niezabudowanej ( druk nr 6).

Przerwa

4. Gospodarka komunalna w gminie w 2008 roku (druk nr 7).

5. Opieka Społeczna w gminie w 2008 roku (druk nr 8).

6. Informacja z działalności Komisji między sesjami – referują przewodniczący Komisji.

7. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy z realizacji podjętych uchwał – referuje Przewodniczący Rady.

8. Interpelacje i wolne wnioski.

9. Zakończenie sesji.

Ad. 1.

XXVIII sesję otworzył Przewodniczacy Rady Gminy pan Bronisław Krywionek, który na wstępie powitał zebranych. Następnie stwierdził, że na stan 15 radnych w momencie otwarcia obrad obecnych jest 12 (nieobecni : Jolanta Sobiech, Franciszek Wójcik, Bernard Brzeziński) co oznacza, że Rada jest władna do podejmowania uchwał, stanowisk decyzji.

Przewodniczacy poprosił o uwagi do porządku posiedzenia, który radni otrzymali w materiałach na sesję.

Radni nie wnieśli uwag.

Ad. 2.

Przewodniczący Rady poinformował, że do dnia wczorajszego radni nie wnieśli uwag do treści protokołu z XXVII sesji, która odbyła się w dniu 2 kwietnia 2009 roku. W związku z tym poddał pod głosowanie jego przyjęcie. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania Rada podjęła protokół z XXVII sesji .

Ad. 3.

a) Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy za 2009 rok ( druk nr 1) – stanowi zał. nr 3 do protokołu radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt Gminy Kazimierz Kaczmarek– na wstępie zgłosił autopoprawkę do projektu uchwały – poinformował, że w dniu dzisiejszym otrzymaliśmy informację o zwiększeniu dotacji o kwotę 4.020,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie kosztów związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do Parlamentu Europejskiego. W związku z powyższym proponuje się powyższą kwotę włączyć do budżetu zarówno po stronie dochodów jak i wydatków zgodnie z ich przeznaczeniem. Ponadto potrzeba dokonania zmian budżetu po stronie dochodów wynika ze: zmian kwot dotacji na zadania zlecone (wybory do Parlamentu Europejskiego), podpisanej umowy na dotację rozwojową w ramach programu operacyjnego “Kapitał ludzki”, zwiększenie dotacji na wypłatę dodatku dla pracownika socjalnego, wpłaty za udział w koloniach letnich. Po dokonaniu powyższych zmian budżet po stronie dochodów będzie wynosił 12.968.728,00 , a po stronie wydatków 14.822.728,00 zł.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Rewizyjnej w celu wyrażenia opinii o projekcie uchwały.

Przewodniczacy Komisji Rafał Kujawa- poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczacy Rady otworzył dyskusję.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczacy Rady poddał pod głosowanie przyjęcie projektu uchwały z uwzględnioną autopoprawką. Za przyjęciem autopoprawki głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że w wyniku głosowania została podjęta uchwała Nr XXVIII/134/2009 – stanowi zał. nr 4 do protokołu.

b) Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnieniu funduszu sołeckiego w 2010 roku ( druk nr 2) – stanowi zał. nr 5 do protokołu radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt – poinformował, że w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim ustawodawca zobowiązał organy uchwałodawcze gmin do podjęcia uchwały o wyodrębnieniu lub nie wyodrębnianiu funduszu sołeckiego w roku 2010 - w terminie do 30 czerwca br. Ustawa stanowi, że środki funduszu przeznacza się na realizację przedsięwzięć , które zgłoszone we wniosku są zadaniami własnymi gminy, służą poprawie warunków życia mieszkańców i są zgodne ze strategią rozwoju gminy. Zgodnie z ustawą procedura składania wniosku jest następująca : warunkiem przyznania w danym roku budżetowym środków z funduszu jest złożenie przez sołectwo do wójta wniosku uchwalonego przez zebranie wiejskie zwołane z inicjatywy sołtysa, rady sołeckiej lub co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa. Wniosek powinien zawierać wskazania przedsięwzięć przewidzianych do realizacji na obszarze sołectwa wraz z oszacowaniem ich kosztów i uzasadnieniem. W terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy, którego dotyczy wniosek sołtys ten wniosek przekazuje wójtowi w celu uwzględnienia go w projekcie budżetu gminy. W terminie 7 dni od dnia otrzymania Wójt może odrzucić wniosek nie spełniający warunków określonych w ustawie informując jednocześnie o tym sołtysa, który w terminie 7 dni od otrzymania informacji kieruje wniosek do rady gminy za pośrednictwem wójta. W przypadku podtrzymania wniosku przez sołtysa rada gminy rozpatruje wniosek w ciągu 30 dni, a wójt jest związany rozstrzygnięciem rady w tym zakresie. Wysokość środków przypadających na dane sołectwo oblicza się wg. wzoru zawartego w ustawie. W przypadku sołectw naszej gminy szacunkowe kwoty funduszu przypadającego na poszczególne sołectwa kształtują się w przybliżeniu następująco: Mała Nieszawka, Wielka Nieszawka i Cierpice po ok. 12.935,70 zł, a Brzoza około 4.566,30 zł. Biorąc powyższe pod uwagę wyodrębnianie funduszu sołeckiego dla poszczególnych sołectw wydaje się nieracjonalne i niecelowe stąd projekt uchwały. W następnych latach uchwała zgodnie z ustawą musi być podjęta do 31 marca roku poprzedzającego rok, na który wyodrębniany jest fundusz.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Statutowo - Regulaminowej w celu wydania opinii o projekcie uchwały.

Przewodnicząca Komisji Brygida Czapiewska – poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczacy poddał pod głosowanie przyjęcie projektu uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnieniu funduszu sołeckiego w 2010 roku Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że w wyniku głosowania została podjęta uchwała Nr XXVIII/135/2009 – stanowi zał. nr 6 do protokołu.

c) Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie przyjęcia dotacji przekazywanej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ze Środków dotacji rozwojowej w ramach Mechanizmu Finansowego Norweskiego ( druk nr 3) – stanowi zał. nr 7 do protokołu radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt – poinformował, że zgodnie z zasadami ubiegania się o dofinansowanie w ramach Mechanizmu Finansowego Norweskiego gmina otrzymała list z Ofertą Pomocy przyznający naszej gminie dotację w kwocie 556 080 EURO na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn. Centrum Sportu i Rekreacji w Wielkiej Nieszawce” na zakres dotyczący instalacji lamp ciepła kolektorów słonecznych. Jednym z dokumentów , jakie należy przedstawić w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do umowy finansowanej na dotację jest uchwała w sprawie przyjęcia dotacji przekazywanej przez NFOŚiGW w ramach Mechanizmu Finansowego Norweskiego. Treść uchwały jest zgodna ze wzorem podanym przez NFOŚiGW.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji w celu wydania opinii o projekcie uchwały.

Przewodniczacy Komisji Waldemar Król – poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczacy poddał pod głosowanie przyjęcie projektu uchwały w sprawie przyjęcia dotacji przekazywanej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ze Środków dotacji rozwojowej w ramach Mechanizmu Finansowego Norweskiego. Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że w wyniku głosowania została podjęta uchwała Nr XXVIII/136/2009 – stanowi zał. nr 8 do protokołu.

d) Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie nadania nazw ulicom na terenie gminy Wielka Nieszawka wieś Wielka Nieszawka (dz.nr 156, 157 i 287) - ( druk nr 4) – stanowi zał. nr 9 do protokołu radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt – poinformował, że w związku z zaawansowaniem prowadzonych budów przyległych do drogi oznaczonej numerami 156, 157 i 287 konieczne jest nadanie nazwy ulicy i ustalenie adresów poszczególnych posesji. Rada Sołecka pismem z dnia 23 maja 2009 roku zaproponowała nazwę “Sarnia”. Wójt wniósł o przyjęcie projektu uchwały.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji w celu wydania opinii o projekcie uchwały.

Przewodniczacy Komisji Waldemar Król – poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczacy poddał pod głosowanie przyjęcie projektu uchwały w sprawie nadania nazw ulicom na terenie gminy Wielka Nieszawka wieś Wielka Nieszawka (dz.nr 156, 157 i 287). Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że w wyniku głosowania została podjęta uchwała Nr XXVIII/137/2009 – stanowi zał. nr 10 do protokołu.

e) Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie nadania nazw ulicom na terenie gminy Wielka Nieszawka wieś Mała Nieszawka (dz.nr 192/9) - ( druk nr 5) – stanowi zał. nr 11 do protokołu radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt – poinformował, że w związku z zaawansowaniem prowadzonych budów przyległych do drogi oznaczonej numerami 192/9 konieczne jest nadanie nazwy ulicy i ustalenie adresów poszczególnych posesji. Rada Sołecka pismem z dnia 22 maja 2009 roku zaproponowała nazwę “Radosna”. Wójt wniósł o przyjęcie projektu uchwały.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji w celu wydania opinii o projekcie uchwały.

Przewodniczacy Komisji Waldemar Król – poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczacy poddał pod głosowanie przyjęcie projektu uchwały w sprawie nadania nazw ulicom na terenie gminy Wielka Nieszawka wieś Wielka Nieszawka (dz.nr 156, 157 i 287). Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że w wyniku głosowania została podjęta uchwała Nr XXVIII/138/2009 – stanowi zał. nr 12 do protokołu.

f) Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości gruntowej - ( druk nr 6) – stanowi zał. nr 13 do protokołu radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt – poinformował, że państwo Jadwiga i Stefan Łaska wystąpili z wnioskiem o wykupienie gruntu w Małej Nieszawce, oznaczonej geodezyjnie numerem działki 64/37 o pow. 838 m ² za cenę 838 zł tj. 1 zł za 1m² gruntu. Wójt wniósł o przyjęcie projektu uchwały.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji w celu wydania opinii o projekcie uchwały.

Przewodniczacy Komisji Waldemar Król – poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczacy poddał pod głosowanie przyjęcie projektu uchwały w sprawie nabycia nieruchomości gruntowej. Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że w wyniku głosowania została podjęta uchwała Nr XXVIII/138/2009 – stanowi zał. nr 14 do protokołu.

Przewodniczacy Rady ogłosił przerwę w obradach.

Po przerwie Przewodniczacy wznowił obrady.

Ad. 4.

Przewodniczący Rady poinformował, że “Informację dotyczącą funkcjonowania referatu technicznego w Urzędzie Gminy w Wielkiej Nieszawce w 2008 r.” ( druk nr 7) – stanowi zał. nr 15 do protokołu – radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu omówienia informacji.

Wójt – poinformował, że w referacie technicznym zatrudnionych jest 7 osób. W zakres obowiązków referatu wchodzi: obsługa oczyszczalni ścieków; obsługa gminnej sieci wodno-kanalizacyjnej; obsługa dróg gminnych oraz inne prace nie wchodzące w jego zakres obowiązków tj. modernizacja dróg gminnych, która pozwala na utrzymanie dróg w okresie bieżących napraw: oczyszczenie dna i wykoszenie skarp Kanału Głównego Niziny Nieszawskiej; systematyczne wykaszanie traw na terenach gminnych; udział w obsłudze organizowanych przez gminę zawodów sportowych oraz festynów ; przeprowadzenie generalnych porządków na cmentarzach jeńców wojennych; w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania obiektów gminnych pracownicy referatu dokonywali w nich drobnych napraw. Następni e wójt poprosił o pytania do informacji.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji w celu wydania opinii o informacji z działalności referatu technicznego w 2008 roku.

Przewodniczacy Komisji Waldemar Król – poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała informację.

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Radny Józef Dąbrowski - podziękował w imieniu mieszkańców ul. Leśnej w Małej Nieszawce za natychmiastową reakcję pracowników referatu na zgłoszenia o usunięcie nieprawidłowości, a w imieniu klubu kolarskiego, swoim własnym i zawodników dziękuje za pomoc w organizacji wyścigów kolarskich na terenie gminy.

Radna Brygida Czapiewska – również podziękowała pracownikom referatu za natychmiastową reakcję na zgłoszenia mieszkańców pomimo tylu obowiązków.

Więcej głosów w dyskusji nie było.

Przewodniczacy Rady stwierdził, że Rada przyjęła sprawozdanie.

Ad. 5.

Przewodniczący Rady poinformował, że “Informację z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w okresie od stycznia do grudnia w 2008 r.” ( druk nr 8) – stanowi zał. nr 16 do protokołu – radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu omówienia informacji.

Wójt – poinformował, że GOPS działa i wydaje decyzje w oparciu o Ustawę o pomocy społecznej, KPA i rozporządzeniach ministrów jak również ustawy o dodatkach mieszkaniowych. W 2008 r. do GOPS wpłynęło 335 wniosków o udzielenie pomocy społecznej. Ośrodek udziela świadczenia w formie zasiłku celowego ze środków własnych gminy oraz wykonuje zadania zlecone – ze środków otrzymywanych od państwa w formie dotacji. Ponadto GOPS rozpatruje wnioski o przyznanie dodatków mieszkaniowych, dożywiania uczniów , skierowania do DPS, przydzielania usług opiekuńczych, przyznania dofinansowania dla dzieci wyjeżdżających na kolonie gminne. Wójt poprosił o pytania do informacji z działalności GOPS, z uwagi na to iż radni zapoznali się z tematem po otrzymaniu materiałów na sesję.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu w celu wyrażenia opinii o informacji.

Przewodnicząca Komisji Agnieszka Bajdak – poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała “Informację z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w okresie od stycznia do grudnia w 2008 r.”

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczacy Rady stwierdził, że Rada przyjęła sprawozdanie.

Ad. 6.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisjom w celu przedstawienia informacji z ich działalności między sesjami i tak:

a) Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu Agnieszka Bajdak – poinformowała, że Komisja między sesjami odbyła cztery posiedzenia : trzy posiedzenia wynikały z planu pracy na 2009 rok, na czwartym posiedzeniu w dniu 2 czerwca 2009 roku Komisja opiniowała materiały na dzisiejszą sesję,

b) Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rafał Kujawa – poinformował, że między sesjami Komisja odbyła jedno posiedzenie – w dniu 2 czerwca 2009 r. – w czasie którego opiniowała materiały na dzisiejsza sesję,

c) Przewodnicząca Komisji Statutowo-Regulaminowej Brygida Czapiewska – poinformowała, że Komisja między sesjami odbyła jedno posiedzenie w czasie którego opiniowała materiały na sesję,

d) Przewodniczący Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji Waldemar Król – poinformował, że między sesjami Komisja odbyła dwa posiedzenia. W dniu 1 czerwca 2009 r. Komisja opiniowała materiały na dzisiejszą sesję. W dniu 25 maja 2009 r. zajmowała się ze stanem dróg na terenie gminy. Komisja stwierdziła, że : stan ul. Olszynowej w Małej Nieszawce jest zły – nadal są w niej dziury, a ścieżka rowerowa jest zniszczona. Również fatalny jest stan ul. Wodociągowej w Małej Nieszawce (jest dziurawa). Na rogu ulic Przy Lesie i Dobrej w Cierpicach jest dużo piachu i to miejsce można by utwardzić przez podsypanie kamieniem. Również stan ul. Narcyzowej w Wielkiej Nieszawce jest  nienajlepszy – co spowodowane jest tym iż część tej ulicy jest własnością osoby prywatnej. W sołectwie  Brzoza do chwili obecnej nic nie zrobiono, a ul. Ciechocińska wymaga remontu. Pozostałe drogi gruntowe są w dość dobrym stanie- w ul. Rzemieślniczej w Małej Nieszawce zasypano dziury i utwardzono tłuczniem ceglanym, również można będzie rozpocząć budowę chodników w Kąkolu gdyż wszyscy mieszkańcy wyrazili zgodę na przejście przez ich grunty. Należałoby również rozpocząć prace na wiadukcie w Kąkolu, gdyż jest pozwolenie na budowę, a które może stracić ważność .

Radni nie wnieśli uwag do informacji Komisji z działalności między sesjami.

Ad. 7.

Przewodniczacy Rady złożył informację z realizacji uchwał podjętych na XXVIII sesji , która odbyła się w dniu 2 kwietnia 2009 roku.

Radni nie wnieśli uwag do informacji.

Ad. 8.

Wójt – odniósł się do uwag Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji, dotyczących stanu dróg gminnych:

a) naprawa ul. Ciechocińskiej w Brzozie będzie w pierwszym etapie prowadzona na odcinki od wiaduktu do pierwszego zjazdu. Nastąpi to po pozyskaniu przez Powiatowy Urząd Pracy pracowników,

b) wójt stwierdził, na ul. Dobrej w Cierpicach jest dobra podbudowa i nic nie należy na razie tam robić,

c) jeśli chodzi o ul. Wodociągową to po powrocie wykonawcy ze szpitala będą prowadzone rozmowy na temat remontu – usunięcia przez niego usterek,

d) poinformował, że było prowadzone postępowanie prokuratorskie w sprawie zniszczenia ścieżki rowerowej na ul. Olszynowej, które zostało umorzone. Wszystkie drogi i ścieżki są ubezpieczone i z uwagi na zniszczenie gmina otrzymała odszkodowanie, za które będzie się remontowało tą ścieżkę,

e) poinformował, że będzie robiona ul. Parkowa i ulica Cicha w Cierpicach. Gruz i kamień gmina zakupiła na remonty dróg.

f) również będzie sprzątana ul. Sosnowa w Cierpicach, za co płacić będzie Andrewex.

Radna Anna Kumorek - poinformowała, że w dniu 9 czerwca 2009 r. o godz. 18:00 w “Zajeździe Pod Kominkiem” w Brzozie odbędzie się zebranie sołeckie. W związku z tym rozmówczyni poprosiła wójta i radnych o wzięcie udziału w zebraniu.

Przewodniczacy Rady – odczytał zaproszenie ze Szkoły Podstawowej w Małej Nieszawce dotyczące wzięcia udziału w obchodach III - rocznicy nadania imienia szkole, które odbędą się w dniu 14 czerwca 2009 r. o godz. 15:00. Uroczystości rozpoczną się mszą św. która odprawiona zostanie w kaplicy.

Radny Ireneusz Śmiechowski – w imieniu zespołu WSPOMNIENIE poprosił o zakup dla niego organów.

Wójt - zaproponował, aby rozważyć prośbę zespołu. Do swojej dyspozycji zespół ma pianino i akordeon- o który wcześniej prosił – a teraz chce organy. Jeśli będzie wola rady zakup zostanie dokonany.

Radna Danuta Gierad – zapytała o budowę przedszkola – czy został już rozstrzygnięty przetarg o co rozmówczynię pytają mieszkańcy.

Wójt – poinformował, że każdy radny ma możliwość zapoznania się z przetargami na stronie internetowej bip. Jeśli chodzi o przedszkole, to nie ogłaszano jeszcze przetargu z uwago na brak pozwolenia na budowę – dokumentację już posiadamy. W momencie otrzymania pozwolenie zostanie rozpisany przetarg.

Radny Ireneusz Śmiechowski – zapytał o Centrum Sportu i Rekreacji.

Wójt poinformował, że termin składania ofert mija 24.06.2009 r. Należy mieć nadzieję, że nikt nie oprotestuje przetargu i niebawem ruszą prace.

Radny Józef Przewięźlikowski – zapytał o dojazd do osiedla mieszkaniowego w Cierpicach, na którym mieszka rozmówca.

Wójt – wyjaśnił, że w obecnej chwili prowadzona jest regulacja KW. Na dzień dzisiejszy trudno jest cokolwiek powiedzieć w tej sprawie.

Pani Zofia Kochanowicz – sołtys Cierpic – zapytała o budowę chodników przez Kąkol..

Wójt – wyjaśnił, że w budżecie są zabezpieczone fundusze na budowę chodników i będą one wybudowane – wszyscy wyrazili zgodę na przejście przez ich grunty.

Ad. 9.

Przewodniczacy Rady podziękował zebranym za wzięcie udziału w sesji i zamknął obrady.

         Protokołowała :                                                                                    Przewodniczący Rady Gminy

(-)   Maria Rumińska                                                                                        (-) ?Bronisław Krywionek

Powiadom znajomego