W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce 

ul. Toruńska 12
87-165 Cierpice

tel. (+48) 56 678 10 93
tel./fax (+48) 56 678 12 12
e-mail: sekretariat@wielkanieszawka.pl

NIP 956-18-57-702
REGON 000545030

Protokół nr XXVII/2009 z sesji Rady Gminy, która odbyła się w dniu 2 kwietnia 2009 roku

Protokół nr XXVII/2009

z sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka, która odbyła się w dniu 2 kwietnia 2009 roku w godz. 15:00 do 17:00 w Ośrodku Kultury w Małej Nieszawce

Obecni na sesji wg list obecności stanowiących załączniki nr 1 i nr 2 do protokołu.

Porządek posiedzenia :

1. Otwarcie posiedzenia:

  • stwierdzenie quorum

  • przedstawienie porządku obrad.

2. Przyjęcie protokołu z XXVI sesji, która odbyła się w dniu 20 marca 2009 roku.

3. Absolutorium dla Wójta Gminy za 2008 rok:

a) sprawozdanie roczne Wójta Gminy Wielka Nieszawka z przebiegu wykonania budżetu gminy za 2008 rok ( radni otrzymali w dniu 10 marca 2009 roku),

b) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy o sprawozdaniu rocznym Wójta o przebiegu wykonania budżetu Gminy Wielka Nieszawka za 2008 rok,

c) wystąpienie przewodniczących Komisji Rady w sprawie opinii o przebiegu wykonania budżetu gminy za 2008 rok,

d) opinia Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu gminy za 2008 rok oraz wniosek o absolutorium dla Wójta Gminy za 2008 rok,

e) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie Wójtowi Gminy absolutorium za 2008 rok,

f) dyskusja,

g) podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy za 2008 rok (druk nr1).

Przerwa

4. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:

a) utworzenia oddziałów przedszkolnych (druk nr 2),

b) oświetlenia ulicznego ( druk nr 3).

5. Sprawozdania z działalności Komisji Rady za 2008 rok.

6. Informacja z działalności Komisji między sesjami – referują przewodniczący Komisji.

7. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy z realizacji podjętych uchwał – referuje Przewodniczący Rady.

8. Interpelacje i wolne wnioski.

9. Zakończenie sesji.

Ad. 1.

XXVII sesję otworzył przewodniczący Rady Bronisław Krywionek, który na wstępie powitał zebranych. Następnie stwierdził, że na stan 15 radnych w momencie otwarcia obrad obecnych jest 13 ( nieobecny: radny Ireneusz Śmiechowski – usprawiedliwiony, Bernard Brzeziński - nieusprawiedliwiony) co stanowi, że Rada jest władna do podejmowania uchwał , stanowisk decyzji.

Przewodniczacy poprosił o uwagi do porządku posiedzenia, który radni otrzymali w materiałach na sesję.

Radni nie zgłosili uwag do porządku posiedzenia.

Ad. 2.

Przewodniczacy Rady poinformował , że do dnia wczorajszego radni nie wnieśli uwag do treści protokołu z XXVI sesji , która odbyła się w dniu 20 marca 2009 roku. W związku z tym poddał pod głosowanie przyjęcie protokołu. Za przyjęciem głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych nie było, 1 radna ( Brygida Czapiewska) wstrzymała się od głosowania. Przewodniczący stwierdził, że Rada przyjęła protokół z XXVI sesji.

Ad. 3

a) Przewodniczacy Rady poinformował, że sprawozdanie Wójta Gminy o przebiegu wykonania budżetu gminy za 2007 rok radni otrzymali w dniu 10 marca 2009 roku- stanowi zał. nr 3 do protokołu. Następnie oddał głos wójtowi w celu omówienia sprawozdania.

Wójt Gminy Kazimierz Kaczmarek – poinformował, że budżet gminy na 2008 rok został uchwalony dnia 18 grudnia 2007 r. uchwałą Nr XVI/62/2007 Rady Gminy Wielka Nieszawka w wysokości plan dochodów 11.080.000 zł; plan wydatków 11.080.000 zł. W ciągu 2008 r. budżet był zmieniany: uchwałą Nr XVIII/71/2008 Rady Gminy z dnia 14 marca 2008 r. gdzie dokonano zmian poprzez włączenie dotacji na zadania własne i zlecone, subwencji oświatowej, zwiększenia dochodów własnych oraz zabezpieczono środki na organizację wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży, remont biur w urzędzie i zakup garaży; : uchwałą Nr XIX/90/2008 Rady Gminy z dnia 23 kwietnia 2008 r. gdzie zwiększono dochody poprzez włączenie dotacji na zadania własne oraz zwiększono dochody tworząc niedobór w wysokości 973.607,00 zł, który został pokryty nadwyżkami z lat ubiegłych; uchwałą Nr XX/95/2008 Rady Gminy z dnia 25 czerwca 2008 r. gdzie dokonano zmian poprzez włączenie dotacji, podwyższono dochody z odsetek od lokat, a po stronie wydatków zwiększono środki m.in. na inwestycje oraz nieprzewidziane wydatki bieżące zwiększając tym samym deficyt do kwoty 1.873.607 zł; uchwałą Nr XXI/100/2008 Rady Gminy z dnia 27 sierpnia 2008 r. 2008 r. gdzie dokonano zmian poprzez włączenie dotacji na zadania własne i zlecone oraz na budowę “ Orlika 2012”’ a po stronie wydatków zabezpieczono środki m.in. na zakup samochodu, dotacje dla straży pożarnej oraz dokonano aktualizacji wydatków na budowę boiska zmniejszając niedobór do kwoty 1.769.107,00 zł; uchwałą Nr XXII/103/2008 Rady Gminy z dnia 20 października 2008 r. gdzie zwiększono dochody poprzez włączenie dotacji na zadania własne , na realizację programu “Kapitał ludzki” oraz dodatkowe wpłaty z rozliczenia VAT z lat ubiegłych, a po stronie wydatków dokonano korekty zadań inwestycyjnych zmniejszając niedobór do kwoty 145.738,00 zł; uchwałą Nr XXIII/109/2008 Rady Gminy z dnia 25 listopada 2008 r. gdzie zwiększono dochody poprzez włączenie dotacji na zadania zlecone i własne oraz włączono środki z tytułu rekompensaty utraconych dochodów zmniejszając niedobór do kwoty 127.543,00 zł Zarządzeniami Wójta Gminy Nr 24/V/2008 z dnia 19 maja 2008 r., Nr 54/V/2008 z dnia 24.09.2008 r. i Nr 76/V/2008 dokonano zmian dotyczących włączeń dotacji celowych zarówno po stronie dochodów jak i wydatków, dokonano przesunięć z rezerwy ogólnej na nieprzewidziane wydatki oraz włączono do dochodów uzupełnienie subwencji oświatowej.

Po dokonaniu powyższych zmian budżet gminy przedstawiał się następująco: plan dochodów 12.829.171,00 zł; plan wydatków 12.955.339,00 zł; deficyt 126.168,00 zł. Na koniec okresu sprawozdawczego kwota należności wyniosła 334.696,00 zł, a kwota zobowiązań niewymagalnych 269.866,00 zł. Należności dotyczą podatków i opłat lokalnych, a zobowiązania niewymagalne naliczonego dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2008 rok z terminem wypłaty do dnia 31 marca 2009 r. Zobowiązań wymagalnych gmina nie posiadała. W roku sprawozdawczym planowany był deficyt w wysokości 126.168,00 zł, a w wyniku wyższego wykonania dochodów i niższego wykonania wydatków wypracowana została nadwyżka budżetowa w wysokości 2.180.663,00 zł i tym samym skumulowana nadwyżka na zasobach budżetu wynosi 25.731.992,00 zł. W 2008 roku dochody budżetu na plan 12.829.171,00 zł zostały wykonane w kwocie 14.188.211,00 zł tj. w 110,59% wielkości planowanej. Wydatki na plan 12.955.339,00 zł wykonane zostały w wysokości 12.007.548,00 zł tj. 92,68% wielkości planowanej.

W ogólnej kwocie dochodów gminy w 2008 r. poszczególne tytuły wynoszą: uzyskane dochody własne -7.535.509,00 zł; udziały w podatkach stanowiących dochód państwa- 2.372.917,00 zł; dotacje celowe na zadania zlecone i powierzone – 1.267.557,00 zł; dotacje celowe na zadania własne – 215.082,00 zł; dotacje rozwojowe – 25.222,00 zł; subwencje – 2.771.924,00. W ogólnej kwocie zrealizowanych wydatków: wydatki inwestycyjne wyniosły 3.712.644,00 zł; wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń wyniosły – 3.848.609,00 zł wydatki rzeczowe wyniosły 4.446.295,00 zł.Następnie wójt przedstawił sprawozdanie z wykonania planu finansowego Gminnego Ośrodka Zdrowia w Wielkiej Nieszawce za 2008 rok i tak: przychody na plan 564.327,56 zł zostały wykonane w kwocie 612,265,17 zł tj w 108,49%; wydatki bieżące na plan 485.717,96 zł wykonano w kwocie 423.277,80 zł tj. w 87,14 %; wydatki inwestycyjne na plan 9.000,00 zł wykonano w kwocie 7.019 ,10 zł tj. w 77,99%.

b)Przewodniczacy Rady oddał głos wójtowi w celu odczytania Radzie uchwały nr 3/2009 Składu Orzekającego Nr 5 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 16 marca 2009 roku w sprawie pozytywnej opinii o sprawozdaniu rocznym Wójta o przebiegu wykonania budżetu Gminy Wielka Nieszawka za 2008 rok – ksero uchwały stanowi zał. nr 4 do protokołu.

c) Przewodniczący Rady oddał głos Komisjom w celu wyrażenia opinii o sprawozdaniu Wójta z wykonania budżetu gminy za 2008 rok i tak:

1) Przewodniczący Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji Waldemar Król – poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie roczne wójta z wykonania budżetu za 2008 rok,

2) Przewodnicząca Komisji Statutowo-Regulaminowej Brygida Czapiewska – pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie wójta,

3) Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu Agnieszka Bajdak – pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie wójta z wykonania budżetu za 2008 rok.

d) Przewodniczacy Rady oddał głos Komisji Rewizyjnej w celu wyrażenia opinii dotyczącej wykonania budżetu gminy za 2008 rok oraz przedstawienia wniosku w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Wielka Nieszawka za 2008 rok.

Przewodniczący Komisji Rafał Kujawa – poinformował, że Komisja powołana przez Radę gminy w składzie : Rafał Kujawa – Przewodniczacy, Jolanta Sobiech- zastępca przewodniczącego oraz członkowie Komisji Józef Dąbrowski i Krystyna Eichberger na posiedzeniu w dniu 17 marca 2009 r. zapoznała się z materiałami dotyczącymi wykonania budżetu gminy za 2008 r. Przedmiotem analizy były sprawozdania sporządzone przez Wójta Gminy oraz dokumenty finansowo księgowej materiały dotyczące spraw merytorycznych związanych z wyborem ofert na usługi i wykonawstwo. Badając wymienione dokumenty Komisja stwierdziła, że : plan dochodów i wydatków wykazany w sprawozdaniu uwzględnia zmiany wynikające z podjętych uchwał budżetowych gminy; uchwały budżetowe gminy najczęściej dotyczyły włączenia do budżetu dotacji , na zadania zlecone i powierzone, zmian wysokości subwencji oraz przesunięć pomiędzy rozdziałami i paragrafami; Zarządzenia Wójta dotyczące zmian budżetu zostały wydane zgodnie z prawem ramach upoważnień wydanych przez Radę; dochody budżetowe ogółem w 2008 r. na plan wynoszący 12.829.171,00 zł zostały zrealizowane w wysokości 14.188.210,89 zł co stanowi 110,59% w stosunku do zaplanowanej wielkości natomiast wydatki na plan wynoszący 12.955.339,00 zostały wykonane w wysokości 12.007.548,28 zł co stanowi 92,68%; budżet gminy na 2008 r. wynosił zarówno po stronie dochodów jak i wydatków 11.080.000,00 zł i był budżetem zrównoważonym. Po dokonanych zmianach ciągu roku plan budżetu został przyjęty z niedoborem w wysokości 126.168,00 zł. W wyniku wyższego wykonania dochodów i niższego wykonania wydatków budżet zamknął się nadwyżka w kwocie 2.180.662,61 zł. Po przeanalizowaniu dokumentów Komisja Rewizyjna stwierdziła, że cele założone w budżecie zostały osiągnięte. Nie nastąpiły przekroczenia wydatków budżetowych przez Wójta, które mogłyby być podstawa do wszczęcia postępowania o naruszenie dyscypliny budżetowej. Wykorzystanie środków publicznych otrzymanych w ramach dotacji celowych było zgodne z ich przeznaczeniem. Pozostałe zadania były realizowane zgodnie z przyjętą uchwałą budżetową wraz z jej zmianami. Ze środków budżetowych na realizację zadań inwestycyjnych wydatkowano kwotę w wysokości 3.712.644,09 zł. Zadania inwestycyjne realizowane były zgodnie z zawartymi umowami, a zapłata była dokonywana w ustawowych terminach. Przy zawieraniu umów przestrzegano zasad wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych. Informacja Wójta Gminy o przebiegu wykonania budżetu za 2008 r. została przedłożona do zaopiniowania przez wszystkie Komisje powołane przez Radę , które nie wniosły zastrzeżeń do realizacji budżetu oraz przedłożonych materiałów. Biorąc pod uwagę przedstawioną ocenę przedłożonych dokumentów Komisja Rewizyjna postanowiła nie wnosić zarzutów do wykonania budżetu za 2008 r. Na podstawie art. 18 a ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu gminy i złożyła wniosek o udzielenie Wójtowi Gminy absolutorium za 2008 rok – stanowi zał. nr 5 do protokołu.

e) Przewodniczacy Rady odczytał uchwałę nr 3a/2009 Składu Orzekającego Nr 5 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia. 30 marca 2009 roku w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Wielka Nieszawka za 2008 rok - ksero stanowi zał. nr 6 do protokołu.

f) Przewodniczacy Rady otworzył dyskusje dotyczącą sprawozdania Wójta Gminy Wielka Nieszawka o przebiegu wykonania budżetu gminy za 2008 rok oraz wniosku Komisji Rewizyjnej absolutorium dla Wójta Gminy za 2008 rok.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

g) Przewodniczacy Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy za 2008 rok( druk nr 1) radni otrzymali w materiałach na sesję – stanowi zał. nr 7 do protokołu. Następnie odczytał powyższy projekt, którego przyjęcie poddał pod głosowanie. Za udzieleniem absolutorium głosowało 13 , głosów przeciwnych nie było głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że ustawową większością głosów Rada Gminy udzieliła Wójtowi Gminy absolutorium za wykonanie budżety gminy za 2008 r. – podjęła uchwałę Nr XXVII/131/2009 – stanowi zał. nr 8 do protokołu.

Przewodniczacy Rady ogłosił 15 min. przerwę w obradach.

Po przerwie Przewodniczący wznowił obrady.

Ad. 4.

a) Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że radni przed sesja otrzymali nowy projekt uchwały w sprawie utworzenia oddziałów przedszkolnych i poprosił o oznakowanie go jako (druk nr 2) – stanowi zał. nr 9 do protokołu . Następnie oddał głos wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt – poinformował, że projekt uchwały w sprawie utworzenia oddziałów przedszkolnych różni się od tego, który radni otrzymali w materiałach na sesję tym, że w § 1 dodano pkt 2 w brzmieniu “ 2. W przypadku, gdy do oddziałów przedszkolnych zostanie zapisanych przez rodziców łącznie w obu szkołach “ mniej niż 20 5-letnich, utworzyć jeden oddział przedszkolny dla dzieci 5-letnich – w Szkole Podstawowej w Cierpicach”. odjęcie uchwały spowodowane jest tym iż w dniu 18 marca br. Sejm odrzucając weto Prezydenta RP w stosunku do ustawy zmieniającej ustawę o systemie oświaty ostatecznie przesądził o wprowadzeniu od 2012 r. obowiązku szkolnego dla dzieci 6-cioletnich. Od 1 września 2009 r. obowiązywać będą przepisy przejściowe dające rodzicom uprawnienie do posłania do  szkoły dzieci 6-cio letnich. W związku z tym, rodzice dzieci 5-cio letnich będą mieli prawo do żądania od gminy zapewnienia ich dzieciom rocznego przygotowania przedszkolnego. Przedstawiony Radzie projekt zmierza do stworzenia warunków do spełnienia przez Gminę żądań rodziców w tym względzie. Wójt wniósł o przyjęcie projektu uchwały.

Przewodniczacy Rady oddał głos Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu w celu wyrażenia opinii o projekcie uchwały.

Przewodnicząca Komisji Agnieszka Bajdak – poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczacy Rady otworzył dyskusję.

Pani Bogdana Drychta Dyrektor Szkoły Podstawowej w Cierpicach – zapytała czy ze sprawą 5-cio latków czekamy do września czy już teraz działać – wywiesić ogłoszenia.

Wójt – stwierdził, że należałoby wywiesić informację określając w niej termin zgłoszeń dzieci 5-cio letnich. Zdaniem wójta sprawę należy przeprowadzić bezkolizyjnie przy udziale dyrektorów i rodziców.

Więcej głosów w dyskusji nie było.

Przewodniczacy Rady odczytał projekt uchwały, którego przyjęcie poddał pod głosowanie. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania została podjęta uchwała Nr XXVII/132/2009 – stanowi zał. nr 10 do protokołu.

b) Przewodniczacy Rady Poinformował, że projekt uchwały w sprawie oświetlenia ulicznego ( druk nr 3) – stanowi zał. nr 11 do protokołu – radni otrzymali w materiałach na sesję.

Następnie oddał głos wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt – wyjaśnił, że w związku z sytuacją ekonomiczną kraju, skutkującą zmniejszeniem dochodów budżetowych gminy proponuje się przystąpić do czasowego wyłączania oświetlenia ulicznego będącego własnością gminy w okresie od 1 maja do 30 października 2009 roku w godz. 23:00 do 4:00. Wójt wniósł o przyjęcie projektu uchwały.

Przewodniczacy Rady oddał głos Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji w celu wyrażenia opinii o projekcie uchwały.

Przewodniczacy Komisji Waldemar Król – poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczacy otworzył dyskusję.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczacy Rady odczytał projekt uchwały, którego przyjęcie poddał pod głosowanie. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania została podjęta uchwała Nr XXVII/133/2009 – stanowi zał. nr 12 do protokołu.

Ad. 5.

Przewodniczacy Rady oddał głos Komisjom w celu przedstawienia sprawozdań z działalności za 2008 rok i tak:

a) przewodniczący Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji Waldemar Król – poinformował, że w 2008 roku Komisja odbyła 19 posiedzeń: w I kw. - 2 posiedzenia ; w II kw. 7 posiedzeń; w III kw. 2 posiedzenia i w IV kw. 8 posiedzenia – ksero sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej za 2008 rok stanowi zał. nr 13 do protokołu,

b) przewodnicząca Komisji Statutowo-Regulaminowej Brygida Czapiewska – poinformowała, że w 2008 r. odbyła 10 posiedzeń – ksero sprawozdania stanowi zał. nr 14 do protokołu,

c) przewodnicząca Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu Agnieszka Bajdak – poinformowała, że w 2008 r. odbyła 11 posiedzeń – ksero sprawozdania stanowi zał. nr 15 do protokołu,

d) przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rafał Kujawa – poinformował, że w 2008 roku Komisja odbyła 14 posiedzeń: w I kw.-2 posiedzenia ; w II kw. 7 posiedzeń; w III kw. 2 posiedzenia i w IV kw. 3 posiedzenia – ksero sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej za 2008 rok stanowi zał. nr 16 do protokołu.

Ad. 6.

Przewodniczacy Rady oddał głos Komisjom w celu przedstawienia informacji z działalności między sesjami i tak:

a) przewodniczący Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji Waldemar Król – poinformował, że między sesjami Komisja odbyła 2 posiedzenia: w dniu 23.03.09 r. opracowała sprawozdanie z działalności Komisji za 2008 rok; w dniu 26.03.09 r. zajmowała się realizacja inwestycji gminnych w 2008 roku.

b) przewodnicząca Komisji Statutowo-Regulaminowej Brygida Czapiewskapoinformowała, że między sesjami Komisja odbyła 1 posiedzenie- w dniu 26.03.09 r. w czasie którego opracowała sprawozdanie z działalności Komisji za 2008 rok,

c) przewodnicząca Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu Agnieszka Bajdakpoinformowała, że między sesjami Komisja odbyła 1 posiedzenie w dniu 300.03.09 r. w czasie którego opiniowała materiały na sesję oraz opracowała sprawozdanie z działalności za 2008 rok.

d) przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rafał Kujawa – poinformował, że między sesjami komisja odbyła 1 posiedzenie – w dniu 31.03.09 r. w czasie którego opracowała sprawozdanie z działalności Komisji za 2008 rok.

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionych informacji.

Ad. 7.

Przewodniczący Rady przedstawił informację z realizacji uchwał podjętych na XXVI sesji Rady, która odbyła się w dniu 20 marca 2009 roku.

Radni nie wnieśli uwag do informacji.

Ad. 8.

Radny Józef Dąbrowski – podziękował wszystkim, którzy przyczynili się do zorganizowania wyścigów kolarskich, które odbyły się na trenie gminy w dniu 22 marca 2009 roku z okazji rozpoczęcia sezonu kolarskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, a w których wzięło udział ok. 120 zawodników z różnych klubów kolarskich oraz ok. 40 osób towarzyszących – w szczególności wójtowi, dyrektor SP w Małej Nieszawce pani Bronisławie Masłowskiej i dyrektor Gimnazjum w Cierpicach pani Dorocie Masłowskiej, radnej Brygidzie Czapiewskiej za pomoc w opiece medycznej i radnemu Rafałowi Kujawie za pomoc w organizacji wyścigów.

Radna Krystyna Eichberger – poruszyła następujące sprawy:

a) stwierdziła, że sukcesywnie ktoś wyrzuca opony do pojemnika na plastiki, ustawionego przy wjeździe na ul. Wiślana w Wielkiej Nieszawce. Pracownicy MPO przy opróżnianiu pojemników wszystkie opony pozostawili i należy z tym coś zrobić. Wszyscy wiedzą kto te opony przywozi dlatego zdaniem w/w należałoby wystosować pismo ostrzegające,

b) poinformowała, że przy wjeździe na ul. Wiślana stał znak ograniczenie prędkości, który zginął.

Pani Aleksandra Gronowska – zapytała o rozbudowę przedszkola.

Wójt- wyjaśnił, że na koniec kwietnia gmina ma otrzymać pozwolenie na budowę przedszkola. Zakończenie inwestycji planowane jest na 1 września br. W przypadku wyłonienia wykonawcę w pierwszym przetargu. Do przedszkola w 1 kolejności będą przyjmowane dzieci 5 letnie. W br. W przedszkolu było 5 miejsc i nabór będzie w kwietniu.

Radna Brygida Czapiewska – podziękowała za remont ul. Rzemieślniczej w Małej Nieszawce.

Ad. 9.

Przewodniczacy Rady podziękował zebranym za wzięcie udziału w sesji , złożył życzenia związane ze Świętami Wielkanocnymi i zamknął obrady.

     Protokołowała:                                                                                          Przewodniczacy Rady Gminy

(-) Maria Rumińska                                                                                           (-) Bronisław Krywionek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Powiadom znajomego