W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce 

ul. Toruńska 12
87-165 Cierpice

tel. (+48) 56 678 10 93
tel./fax (+48) 56 678 12 12
e-mail: sekretariat@wielkanieszawka.pl

NIP 956-18-57-702
REGON 000545030

Protokół nr XXVI/2009 z sesji Rady Gminy, która odbyła się w dniu 20 marca 2009 roku

Protokół nr XXVI/2009

z sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka , która odbyła się dnia 20 marca 2009 roku w godz. 15:00 do 17:00 w Ośrodku Kultury w Małej Nieszawce.

Obecni na sesji wg list obecności stanowiących załączniki nr 1 i nr 2 do protokołu.

Porządek posiedzenia :

1. Otwarcie posiedzenia:

  • stwierdzenie quorum

  • przedstawienie porządku obrad.

2. Złożenie ślubowania przez radną Annę Kamińską-Kumorek.

3. Przyjęcie protokołu z XXV sesji, która odbyła się w dniu 13 lutego 2009 roku.

4. Stanowisko Rady Gminy w sprawie zasad uczestnictwa w koloniach organizowanych przez Gminę Wielka Nieszawka ( druk nr 1).

5. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:

a) zmiany uchwały o powołaniu Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji (druk nr 2),

b) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Cierpice na lata 2009-2016 - ( druk nr 3),

c) zasad korzystania z boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej w miejscowości Cierpice - ( druk nr 4),

Przerwa

d) ustalenia opłaty za wodę i opłaty za odprowadzanie i ścieków (druk nr 5),

e) utworzenia odrębnego obwodu głosowania w Domu Pomocy Społecznej w Wielkiej Nieszawce - (druk nr 6),

f) zmiany budżetu gminy na rok 2009 - (druk nr 7).

6.  Informacja z działalności Gminnego Centrum Informacji w 2008 roku - (druk nr 8).

7. Informacja z działalności Komisji między sesjami – referują przewodniczący Komisji.

8. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy z realizacji podjętych uchwał – referuje Przewodniczący Rady.

9. Interpelacje i wolne wnioski.

10. Zakończenie sesji.

Ad. 1.

XXVI sesję otworzył przewodniczący Rady Gminy Bronisław Krywionek, który na wstępie powitał zebranych. Następnie stwierdził, że w momencie otwarcia obrad na stan 15 radnych obecnych jest 13 ( nieobecni: Ireneusz Śmiechowski – usprawiedliwiony, Bernard Brzeziński - nieusprawiedliwiony ) co oznacza, że rada jest władna do podejmowania uchwał, stanowisk, decyzji.

Przewodniczący Rady poprosił o wnoszenie uwag do porządku posiedzenia, który radni otrzymali w materiałach na sesję.

Radni nie wnieśli uwag.

Ad. 2.

Zgodnie z art. 23a ustawy o samorządzie gminnym przed przystąpieniem do wykonywania mandatu radny składa ślubowanie. W wyborach, które odbyły się w dniu 22.02.2009 r. w Brzozie ( po śmierci śp. Radnego Stanisława Czachorowskiego) radną wybrana została Anna Kamińska-Kumorek. Na pierwszej sesji od dnia wyborów radna Anna Kamińska-Kumorek złożyła ślubowanie . Przewodniczacy Rady odczytał treść roty “ Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na uwadze dobro mojej gminy i jej mieszkańców”, a radna stojąc wypowiedziała słowo “ślubuję – tak mi dopomóż Bóg”.

Ad. 3.

Przewodniczacy Rady poddał pod głosowanie przyjęcie protokołu z XXVI sesji Rady Gminy , która odbyła się dnia 13 lutego 2009 roku – do treści którego radni nie wnieśli uwag. Za przyjęciem protokołu głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że protokół z XXV sesji został przyjęty przez Radę.

Ad. 4.

Przewodniczący Rady poinformował, że projekt stanowiska w sprawie zasad uczestnictwa w koloniach organizowanych przez Gminę Wielka Nieszawka (druk nr 1 ) – stanowi zał. nr 3 do protokołu – radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu jego uzasadnienia .

Wójt Kazimierz Kaczmarek – poinformował, że projekt stanowiska został wcześniej uzgodniony z Komisją Zdrowia , Oświaty, Kultury i Sportu w następującym brzmieniu:

1. Uczestnikami kolonii mogą być wyłącznie uczniowie zameldowani na pobyt stały i czasowy na terenie gminy Wielka Nieszawka.

2. Kryterium odpłatności za kolonie będzie określone tylko wg udokumentowanej dochodowości, wynikające z zarządzenia wójta.

3. Uczestnik kolonii będący uczniem szkoły na terenie gminy Wielka Nieszawka posiadający zameldowanie na pobyt czasowy płaci pełna kwotę.

4. Korzystanie z telefonów komórkowych przez uczestników kolonii odbywać się będzie zgodnie z regulaminem kolonii.

5. Proponuje się ograniczyć wysokość “kieszonkowego” uczestnika kolonii do 300 złotych.

6. Rodzice wraz z kartą zgłoszenia zobowiązani są do zapoznania się z regulaminem kolonii i jego podpisanie.

7. Zobowiązuje się dyrektorów szkół na terenie gminy do rzetelnego zapoznania się z treścią kart kwalifikacyjnych uczestników kolonii, w szczególności dotyczącą stanu zdrowia uczestnika.

8. Za naganne zachowanie uczestnika kolonii może nastąpić wydalenie na koszt własny uczestnika, bez zwrotu kosztów za niewykorzystany czas pobytu.

Wójt wniósł o przyjęcie przedstawionego stanowiska.

Przewodniczacy Rady oddał głos Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu w celu wydania opinii o stanowisku.

Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu Agnieszka Bajdak – poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt stanowiska.

Przewodniczacy Rady poddał pod głosowanie przyjęcie projektu stanowiska. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że Rada przyjęła stanowisko w sprawie zasad uczestnictwa w koloniach organizowanych przez Gminę Wielka Nieszawka – stanowi zał. nr 4 do protokołu.

Ad. 5.

a) Przewodniczacy Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały o powołaniu Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji ( druk nr 2) – stanowi zał nr 5 do protokołu – radni otrzymali w materiałach na sesję. Zgodnie z § 29 pkt 2 Statutu Gminy Wielka Nieszawka Komisja Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji działa w następującym składzie : Przewodniczacy Komisji i czterech członków. W związku ze śmiercią radnego Stanisława Czachorowskiego, który był w składzie Komisji zachodzi konieczność jego uzupełnienia. Przewodniczacy poprosił o zgłaszanie Kandydatów.

Radny Waldemar Król – zaproponował do składu Komisji radną Annę Kamińską-Kumorek, co spowoduje, że w jej składzie będzie przedstawiciel każdego sołectwa.

Więcej kandydatów nie zgłoszono.

Radna Anna Kamińska- Kumorek wyraziła zgodę na pracę w Komisji.

Przewodniczacy Rady poddał pod głosowanie przyjęcie projektu uchwały. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że w wyniku głosowania została podjęta uchwała Nr XXVI/125/2009 – stanowi zał. nr 6 do protokołu.

b) Przewodniczacy Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Cierpice na lata 2009-2016 ( druk nr 3) – stanowi zał nr 7 do protokołu – radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt - poinformował, że w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 - Odnowa wsi istnieje możliwość aplikowania o dofinansowanie następujacych działań:

1) budowy, przebudowy, remontu lub wyposażenia obiektów :

a) pełniących funkcje publiczne, społeczno-kulturalne, rekreacyjne i sportowe,

b) służących promocji obszarów wiejskich, w tym propagowaniu i zachowaniu dziedzictwa historycznego, tradycji, sztuki oraz kultury,

2) kształtowanie obszaru przestrzeni publicznej;

3) budowy remontu lub przebudowy infrastruktury związanej z rozwojem funkcji turystycznych, spostowych lub społeczno-kulturalnych;

4) zakupu obiektów charakterystycznych dla tradycji budownictwa w danym regionie, w tym budynków będacych zabytkami, z przeznaczeniem na cele publiczne;

5) odnawiania, eksponowania lub konserwacji lokalnychpomników historycznych, budynków będących zabytkami lub miejsc pamięci;

6) kultywowania tradycji społeczności lokalnej oraz tradycyjnych zawodów.

Realizacja przedsięwzięć w ramach “Odnowy wsi” przyczynić się ma do poprawy jakości życia na obszarach wiejskich przez zaspokojenie potrzeb społecznych i kulturalnych mieszkańców wsi oraz promowanie obszarów wiejskich.

Umożliwi rozwój tożsamości społeczności wiejskiej, zachowanie dziedzictwa kulturowego i specyfiki obszarów wiejskich oraz wpłynie na wzrost atrakcyjności turystycznej i inwestycyjnej obszarów wiejskich.

Plan Odnowy Miejscowości, zatwierdzony przez zebranie wiejskie danej miejscowości jest jednym z dokumentów, które zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2008 roku należy dołączyć do dokumentacji aplikacyjnej. Wójt wniósł o przyjęcie projektu uchwały.

Przewodniczacy oddał głos Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji w celu wyrażenia opinii o projekcie uchwały.

Przewodniczacy Komisji Waldemar Król - poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczacy Rady otworzył dyskusję.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczacy odczytał projekt uchwały, którego przyjęcie poddał pod głosowanie. Za przyjęciem głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych nie było, 1 radna ( Brygida Czapiewska) wstrzymała się od głosowania. Przewodniczacy stwierdził, że Rada podjęła uchwałę Nr XXVI/126/2009 – stanowi zał. nr 8 do protokołu.

c) Przewodniczacy Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie zasad korzystania z boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej w miejscowości Cierpice ( druk nr 4)- stanowi zał. nr 9 do protokołu. – radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt - w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 –“Odnowa wsi” istnieje możliwość aplikowania o dofinansowanie budowy ogólnodostępnego boiska wielofunkcyjnego, które zostało ujęte w Planie Odnowy Miejscowości Cierpice na lata 2009- 2016. Gmina składając wniosek o dofinansowania w ramach “ Odnowy wsi” jest zobowiązana do dołączenia uchwały intencyjnej udostępnienia boiska mieszkańcom po zajęciach szkolnych. Wójt wniósł o przyjęcie projektu uchwały.

Przewodniczacy oddał głos Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji w celu wyrażenia opinii o projekcie uchwały.

Przewodniczacy Komisji Waldemar Król - poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczacy Rady otworzył dyskusję.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczacy odczytał projekt uchwały, którego przyjęcie poddał pod głosowanie. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że Rada podjęła uchwałę Nr XXVI/127/2009 – stanowi zał. nr 10 do protokołu.

Przewodniczacy Rady ogłosił 15 min. Przerwę w obradach.

Po przerwie Przewodniczacy wznowił obrady.

d) Przewodniczacy Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie ustalenia opłaty za wodę i opłaty za odprowadzanie ścieków ( druk nr 5) – stanowi załącznik nr 11 do protokołu radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt - w związku ze wzrostem cen sprzedaży wody przez Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o., które stanowią zasadniczą część kosztów, przy założeniu minimalnego wzrostu cen zakupu materiałów i paliwa, konieczne jest nieznaczne podwyższenie ceny sprzedawanej wody o 4,6 % tj. do kwoty 2,04 zł/m3 (z VAT).

Z uwagi na oszczędności odbiorców w ilości zużytej wody nie założono większego jej zużycia. Ewentualne większe koszty i mniejsze niż założone zużycie wody trzeba będzie zrekompensować podwyżką ceny w 2010 r. Cena jednostkowa odprowadzanych ścieków w 2008 r. nie pokryła faktycznych kosztów eksploatacji sieci kanalizacyjnej i oczyszczalni ścieków. W związku z powyższym, przy założeniu minimalnego wzrostu cen zakupu energii oraz materiałów, niezbędne jest podwyższenie ceny jednostkowej odprowadzanych ścieków. Z uwagi na przyłączenie się do sieci nowych mieszkańców zasiedlających oddawane do użytku budynki mieszkalne założono wzrost ilości odprowadzonych ścieków. Faktyczne koszty zużytej energii i zakupu materiałów prawdopodobnie będą wyższe od założonych i podwyżka cen jednostkowych w 2010 r. będzie nieunikniona. Wójt wniósł o przyjęcie projektu uchwały.

Przewodniczacy oddał głos Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji w celu wyrażenia opinii o projekcie uchwały.

Przewodniczacy Komisji Waldemar Król - poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczacy Rady otworzył dyskusję.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczacy odczytał projekt uchwały, którego przyjęcie poddał pod głosowanie. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że Rada podjęła uchwałę Nr XXVI/128/2009 – stanowi zał. nr 12 do protokołu.

e) Przewodniczacy Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania w Domu Pomocy Społecznej w Wielkiej Nieszawce (druk nr 6) – stanowi zał. nr 13 do protokołu – radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt – poinformował, że zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy z dnia z dnia 23 stycznia 2004 r. - Ordynacja wyborcza do Parlamentu Europejskiego w związku z art. 30 ust 1 i 3 ustawy z dnia 12 kwietnia 2001 r. – Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej tworzy się obwody głosowania w szpitalach, zakładach pomocy społecznej, jeżeli w dniu wyborów, tj. 7.06.2009 r. będzie w nich przebywać co najmniej 50 wyborców. Obwód tworzony jest każdorazowo dla danych wyborów.

Na terenie gminy Wielka Nieszawka znajduje się Domu Pomocy Społecznej, w którym na dzień wyborów przebywać będzie ponad 50 wyborców (na podstawie informacji zastępcy dyrektora DPS w Wielkiej Nieszawce – ok. 90 osób). Wobec powyższego Rada Gminy na wniosek wójta tworzy obwód odrębny ustalając jego numer, granice oraz siedzibę obwodowej komisji wyborczej. Wójt wniósł o przyjęcie projektu uchwały.

Przewodniczacy oddał głos Komisji Statutowo- Regulaminowej w celu wyrażenia opinii o projekcie uchwały.

Przewodnicząca Komisji Brygida Czapiewska - poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczacy Rady otworzył dyskusję.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczacy odczytał projekt uchwały, którego przyjęcie poddał pod głosowanie. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że Rada podjęła uchwałę Nr XXVI/129/2009 – stanowi zał. nr 14 do protokołu.

f) Przewodniczacy Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Wielka Nieszawka na rok 2009 ( druk nr 7) – stanowi zał. nr 15 do protokołu- radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt – poinformował, że potrzeba dokonania zmian budżetu po stronie dochodów wynika ze zmian kwot dotacji na zadania zlecone i własne oraz subwencji. Natomiast po stronie wydatków zostały włączone dotacje zgodnie z ich przeznaczeniem. Natomiast do wydatków dotacje na zadania własne z przeznaczeniem dofinansowania realizacji programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" (dz.852-85295-2030) zostały włączone w niższej wysokości ponieważ środki na powyższy cel zostały uwzględnione w przyjętym budżecie na 2009 rok.Ponadto proponuje się zabezpieczyć środki na budowę parkingu i boiska przy szkole w Cierpicach , ponieważ istnieje możliwość pozyskania środków zewnętrznych ale przy składaniu wniosku powinny być zabezpieczone środki na całość zadania. Po dokonaniu powyższych zmian budżet po stronie dochodów będzie wynosił 12.807.501,00zł , po stronie wydatków 14.622.501zł , a niedobór wyniesie 1.815.000,00zł.

Przewodniczacy oddał głos Komisji Rewizyjnej w celu wyrażenia opinii o projekcie uchwały.

Przewodniczący Komisji Rafał Kujawa - poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczacy Rady otworzył dyskusję.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczacy odczytał projekt uchwały, którego przyjęcie poddał pod głosowanie. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że Rada podjęła uchwałę Nr XXVI/130/2009 – stanowi zał. nr 16 do protokołu.

Ad. 6.

Przewodniczacy Rady poinformował, że sprawozdanie z działalności Gminnego Centrum Informacji za 2008 rok ( druk nr 8) radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos wójtowi w celu omówienia sprawozdania.

Wójt – poprosił o pytania do sprawozdania.

Radny Waldemar Król - zapytał czy wójt ma jakiś pomysł na dalsze funkcjonowanie Gminnego Centrum Informacji .

Wójt – wyjaśnił, że jest czas do września na rozważenie tej sprawy.

Więcej dyskusji nie było.

Przewodniczacy Rady poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczacy stwierdził, że Rada przyjęła sprawozdanie z działalności Gminnego Centrum Informacji za 2008 r.

Ad.7.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisjom w celu przedstawienia informacji z działalności między sesjami:

a) Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu Agnieszka Bajdak – poinformowała, że Komisja między sesjami odbyła dwa posiedzenia: w dniu 13.03.09 r. opiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2008 rok; w dniu 18.03.09 r. opiniowała materiały na sesję,

b) Przewodniczacy Komisji Rewizyjnej Rafał Kujawa- poinformował, że między sesjami Komisja odbyła 2 posiedzenia: w dniu 17.03.09 r. Komisja opiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu za 2008 r. oraz wypracowała wniosek do RIO w sprawie absolutorium dla wójta za 2008 r.; w dniu 19.03.09 r. opiniowała materiały na sesję,

c) Przewodnicząca Komisji Statutowo-Regulaminowej Brygida Czapiewska – poinformowała, że między sesjami Komisja odbyła dwa posiedzenia - w dniu 13.03.09 r. opiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu za 2008 rok; w dniu18.03.09 r. opiniowała materiały na sesję,

d) Przewodniczący Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji Waldemar Król – poinformował, że Komisja między sesjami odbyła dwa posiedzenia 13.03.09 r. opiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu za 2008 rok, a w dniu 17.03.09 r. opiniowała materiały na sesję.

Radni nie wnieśli uwag do informacji Komisji.

Ad. 8.

Przewodniczący Rady złożył informację z realizacji uchwał podjętych przez Radę na XXV sesji , która odbyła się w dniu 13 lutego 2009 roku.

Radni nie wnieśli uwag do informacji

Ad. 9.

Przewodniczący Rady- poruszył następujące sprawy:

a) przypomniał o obowiązku złożenia przez radnych do dnia 30.04.2009 r. oświadczeń majątkowych za 2008 rok - radni otrzymali formularze w materiałach na sesję,

b) poinformował, że następna sesja - absolutoryjna - planowana jest na 2 kwietnia br., na której również Komisje przedstawią sprawozdania z działalności za 2008 rok. Przewodniczacy poprosił o opracowanie sprawozdań.

Radny Józef Dąbrowski – poruszył następujące sprawy:

a) stwierdził, że jako radny , prezes UKS Iskra oraz szkoleniowiec ma niedosyt z uwagi na to iż w dniu otwarcia “Orlika 2012” nie uczestniczyli kolarze, którzy w strojach sportowych godnie mogliby reprezentować naszą gminę,

b) Zarząd UKS Iskra wysłał zaproszenia do władz gminy i dyrektorów szkół, a rozmówca osobiście na sesji zapraszał radnych na podsumowanie Ligi UKS, które odbyło się w dniu 29.12.2008 r. w Ośrodku Kultury w Małej Nieszawce. Rozmówca z przykrością stwierdził, że za wyjątkiem dyrektor Szkoły Podstawowej w Małej Nieszawce pani Bronisławy Masłowskiej nikt nie skorzystał z zaproszenia. Na tym podsumowaniu zostali uhonorowani zawodnicy za osiągnięcia sportowe, wyniki w nauce, zachowanie i zdaniem rozmówcy powinno się poważnie podejść do tematu szczególnie Komisja Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu. Rozmówca prowadzi społecznie kolarstwo w UKS i tylko otrzymuje pomoc z Klubu “ NESTLE PACYFIC”,

c) poinformował, że w dniu 22 marca br. odbędzie się wyścig kolarski - otwarcie sezonu województwa Kujawsko - Pomorskiego – w którym udział weźmie ok. 120 zawodników. Rozpoczęcie wyścigu o godz. 9:00 przy SP w Małej Nieszawce, a zakończenie przy SP w Cierpicach. Rozmówca zwrócił się z prośbę, aby dyrektorzy szkół byli obecni na tej imprezie jak również radni którym czas pozwoli – szczególnie KZOKiS. Zapewne będzie to mile odebrane przez młodzież.

Przewodniczacy Rady – stwierdził, że podsumowanie odbyło się 29.12.br. jest to okres zakończenia roku i niekiedy trudno jest wyrwać się z pracy. Zdaniem rozmówcy Komisja Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu powinna słowa przedmówcy wziąć do serca.

Wójt – ustosunkował się do wypowiedzi radnego Józefa Dąbrowskiego. Stwierdził, że rzeczywiście w tym dniu z przyczyn od siebie niezależnych nie mógł wziąć udziału w spotkaniu. Uważa jednak, że przez pryzmat jednego spotkania nie można ustawiać wszystkich pod jedną linią. Źle się stało, że akurat nikogo nie było, ale należy powiedzieć również, że bez dofinansowania z budżetu takie spotkania by się nie odbyły. Wszyscy rozumieją rozgoryczenie radnego, ale nie ma możliwości zapłaty za jego działalność z uwagi na pełnienie przez niego mandatu radnego, gdyż nie pozwala na to ustawa o samorządzie gminnym.

Radna Anna Kamińska-Kumorek – w imieniu mieszkańców Brzozy poruszyła następujące sprawy:

a) zapytała o aktualny stan remontu nawierzchni ul. Ciechocińskiej,

b) zapytała jaki odcinek ul. Ciechocińskiej w br. jest przewidziany do budowy oświetlenia oraz czy jakieś inne inwestycje są przewidziane do realizacji w br. w Brzozie.

c) zapytała o możliwość dowozu 2 przyczep szlaki na utwardzenie ulicy równoległej do ul Łódzkiej, która biegnie przez las,

d) poprosiła o zorganizowanie zebrania sołeckiego w Brzozie.

Wójt – ustosunkował się do wypowiedzi przedmówczyni:

a) stwierdził, że w chwili obecnej trudno mu powiedzieć w jakim zakresie będzie remontowana ulica Ciechocińska. Naprawa będzie prowadzona z funduszu bieżącego utrzymania dróg . Z uwagi na obsuwanie skarpy planuje się odkrycie jej na całej szerokości i dotychczasowe odtworzenie jak również wyrównanie zaniżenia na odcinku od wiaduktu do zjazdu,

b) w Brzozie na ul. Ciechocińskiej nie planuje się budowy oświetlenia w br. – projekt jest wykonany, a nie zabezpieczono środków w budżecie.

Jeśli chodzi o oświetlenie to na przyszłej sesji wójt przedstawi Radzie projekt budżetu dotyczący wyłączania oświetlenia w godz. 23:00 do 4:00 w okresie od 1 maja do 30.10.br ( na słupach gminnych i będziemy rozmawiać z Zakładem Energetycznym),

c) wyjaśnił, że droga w lesie jest drogą Lasów Państwowych i gmina bez ich zgody nie może nic na niej robić. Dobrze by było, aby tamtejsi mieszkańcy zwrócili się z pismem do gminy, a gmina na tej podstawie wystąpi do Nadleśnictwa Gniewkowo

d) wyjaśnił, że organizacja zebrania wiejskiego leży w kompetencji sołtysa, a wójt chętnie weźmie w nim udział..

Radny Waldemar Król- zwrócił się do radnego Dąbrowskiego Józefa, że celowo rozmówca występował o to , aby wszedł w skład dwóch Komisji Rady ,żeby w ten sposób zrekompensowały się w jakimś stopniu wydatki związane z działalnością kolarską. Jeśli chodzi o wynagrodzenie za prowadzenie treningów jako radnemu nie pozwala ustawa i dlatego powinien to zrozumieć

Ponadto zapytał wójta o Internet bezprzewodowy, o którym się wcześniej mówiło.

Wójt – wyjaśnił, że Kujawsko-Pomorska sieć informatyczna wybudowała maszt na Domu Pomocy Społecznej i chciała włączyć Urząd Gminy. Aby się przekonać czy Internet zadziała zaproponowano włączenie Ośrodka Kultury i do dnia dzisiejszego nie uruchomiono sieci więc wygląda na to, że coś jest nie tak z tą siecią. Przez Urząd Marszałkowski pojawił się nowy operator, ale co z tego wyjdzie za wcześnie w dniu dzisiejszym mówić.

Radna Brygida Czapiewska – poruszyła następujące sprawy:

a) zapytała o naprawę nawierzchni ul. Przemysłowej i ul. Topolowej w Małej Nieszawce,

b) zapytała kiedy zostanie naprawiona sygnalizacja świetlna przy SP w Małej Nieszawce.

Wójt – ustosunkował się do głosu przedmówczyni:

a) wyjaśnił, że w chwili obecnej jeszcze nic się na drogach nie robi. Jak tylko pozwolą warunki pogodowe, to w pierwszej kolejności będzie naprawiana ul. Rzemieślnicza na odcinku od p. Dąbrowicz do ul. Kolejowej,

b) jeśli chodzi o sygnalizację to słup zostanie jutro ustawiony, a sygnalizacja zostanie naprawiona w ciągu 2 tyg. tj po otrzymaniu od producenta.

Więcej głosów w dyskusji nie było.

Ad. 10.

Przewodniczacy Rady podziękował zebranym za wzięcie udziału w sesji zamknął obrady.

 

Protokołowała:                                                                   Przewodniczący Rady Gminy

(-) Maria Rumińska                                                                (-) Bronisław Krywionek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Powiadom znajomego