W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce 

ul. Toruńska 12
87-165 Cierpice

tel. (+48) 56 678 10 93
tel./fax (+48) 56 678 12 12
e-mail: sekretariat@wielkanieszawka.pl

NIP 956-18-57-702
REGON 000545030

Protokół Nr XVIII/04 z sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka, która odbyła się w dniu 20 sierpnia 2004 roku.

P r o t o k ó ł Nr XVIII/04

z sesji Rady Gminy Wielka Nieszawka, która odbyła się w dniu 20 sierpnia 2004 roku w godz. 15ºº do 17³º w Ośrodku Kultury w Małej Nieszawce.

Obecni wg list obecności stanowiących zał. nr 1 i nr 2 do protokołu.

Porządek posiedzenia :

1. Otwarcie posiedzenia:

    - stwierdzenie quorum.

2. Przyjęcie protokołów z XVI sesji Rady Gminy, która odbyła się w dniu 1 lipca 2004 r. oraz z XVII sesji Rady Gminy, która odbyła się w dniu 2 sierpnia 2004 r.

3. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:

a) miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Wielka Nieszawka (wsie: Mała Nieszawka, Wielka Nieszawka, Cierpice) - ( druk nr 1 ),

b) miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Wielka Nieszawka (tereny przemysłowe i tereny działalności gospodarczej) – ( druk nr 2),

c) zmiany budżetu gminy na 2004 rok - ( druk nr 3 ).

Przerwa

4. Informacja Wójta Gminy Wielka Nieszawka o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2004 roku – ( druk nr 4).

5. Informacja o przygotowaniu placówek oświatowych do nowego roku szkolnego – referuje Wójt.

6. Informacja o stanie przygotowań planu budowy Ośrodka Sportu i Rekreacji - referuje Wójt.

7. Działalność Komisji Rady między sesjami – referują przewodniczący Komisji.

8. Sprawozdanie Wójta Gminy z działalności między sesjami.

9. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy z realizacji podjętych uchwał.

10. Interpelacje i wolne wnioski.

11. Zakończenie Sesji.

Ad. 1.

XVIII sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy Bronisław Krywionek, który na wstępie powitał zebranych. Następnie stwierdził, że na stan 15 radnych w momencie otwarcia obrad obecnych jest 11 ( nieobecni: radny Romuald Wiśniewski, radna Maria Demko, radna Danuta Gierad oraz radny Józef Przewięźlikowski) co oznacza, że Rada jest władna do podejmowania uchwał i decyzji. Przewodniczący poprosił o zgłaszanie uwag do porządku obrad, który radni otrzymali w zawiadomieniu o sesji.

Radni nie zgłosili uwag.

Ad. 2.

Przewodniczący Rady poprosił o wnoszenie uwag do protokołów z XVI i XVII sesji, które odbyły się w dniach 1 lipca i 2 sierpnia 2004 roku - proponując jednocześnie połączenie dyskusji nad obu protokołami.

Radni nie wnieśli uwag do protokołów.

Przewodniczący zamknął dyskusję nad protokołami i poddał pod głosowanie ich przyjęcie w przedstawionej treści.

Za przyjęciem głosowało 11 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczący stwierdził, że Rada przyjęła protokoły z XVI i XVII sesji.

Ad. 3.

a) Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Wielka Nieszawka ( wsie: Mała Nieszawka, Wielka Nieszawka, Cierpice) , druk nr 1 – radni otrzymali w materiałach na sesję – stanowi zał. nr 3 do protokołu. Następnie oddał głos Wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt - poinformował, że przedmiotowy projekt został opracowany w oparciu o studium uwarunkowań i kierunków miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy. Radni otrzymali obszerny materiał dotyczący projektu. Z opracowaniem zapoznała się wcześniej Komisja Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji niemniej jednak Wójt poprosił, aby urbanista Pan inż. Marek Porczyk - który jest autorem opracowania - zapoznał radnych ze jego szczegółami.

Pan Marek Porczyk – wyjaśnił, że opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przedstawionego w projekcie uchwały jest nawiązaniem do wcześniejszego planu - który utracił ważność – z rozwinięciem o tereny , na które osoby zainteresowane złożyły stosowne wnioski. Na mapie poszczególne tereny zostały zaznaczone odpowiednimi kolorami i tak: grunty pod usługi publiczne kolorem czerwonym, grunty pod budownictwo mieszkaniowe kolorem jasno brązowym , pod funkcję mieszaną usługowo-mieszkaniową kolorem pasiastym oraz grunty sportowe kolorem zielonym. Łączna powierzchnia gruntów objętych planem wynosi 1100 ha z czego tereny planowane pod inwestycje ( pod funkcję: mieszkaniowe, usługowe i przemysłowe) stanowią ok. 30%. Pozostałe grunty to tereny rolne z dopuszczeniem zabudowy zagrodowej oraz usług związanych z rolnictwem oraz niewielkie fragmenty lasów, tereny istniejących cmentarzy - także pod ich rozwój oraz tereny ogródków działkowych. Radni mieli możliwość zapoznania się z materiałami na etapie uchwały o przystąpieniu do planu. Z tego obszaru są wyłączone tereny pojedynczo zaznaczone jako tzw. “dziury” – gdzie plan opracowano niedawno i nie utracił on ważności.

Następnie Przewodniczący oddał głos Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji w celu wyrażenia opinii o projekcie uchwały.

Przewodniczący Komisji Jan Dąbrowski – poinformował, że Komisja na posiedzeniu w dniu 18.08.br. po zapoznaniu się z projektem oraz wyjaśnieniach postanowiła pozytywnie zaopiniować przedstawiony projekt.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad projektem.

Radny Józef Dąbrowski – zapytał, czy działki za torem poznańskim - na Glinkach- leżą na terenie Gminy i czy objęte są przedstawionym planem.

Wójt – wyjaśnił, że działki leżą na terenie Gminy, ale przedstawiany plan ich nie obejmuje. Istnieje na tym terenie obowiązujący plan uchwalony 2 lata temu.

Radna Brygida Czapiewska – zapytała czy przedstawiony plan jest zaktualizowany, aby w najbliższym czasie Rada znowu nie musiała zajmować się tym problemem.

Wójt wyjaśnił, że plany aktualizowane są na podstawie wniosków jakie składają mieszkańcy. Już na dzień dzisiejszy zostały złożone nowe wnioski, ale będą one analizowane przy sporządzaniu nowego planu. Dzisiejszy projekt uchwały nie powoduje całkowitego zamknięcia uchwały, która była podjęta rok temu ( we wrześniu). W dniu dzisiejszym przedstawiono dwa projekty obejmujące większy teren gminy, a pozostałe tereny pójdą odrębnym trybem m.in. Brzoza, niektóre tereny węzłów komunikacyjnych oraz indywidualne przypadli gdzie mamy do czynienia z gruntami klas I-III, które wymagają zgody Ministra na zmianę przeznaczenia ( omawianych terenów nie ma w przedstawionym projekcie).

Radny Waldemar Gołaś – zapytał jakie nowe tereny o różnym przeznaczeniu zostały włączone do przedstawionego planu.

Pan Marek Porczyk – wyjaśnił, ze są to tereny, które uzyskały zgodę na zmianę przeznaczenia. Następnie omówił o jakie tereny chodzi i przedstawił ich położenie na mapie.

Więcej głosów w dyskusji nie było.

Z uwagi na powyższe Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, którego przyjęcie poddał pod głosowanie. Za przyjęciem głosowało 11 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania została podjęta uchwała Nr XVIII/96/04 – stanowi zał. nr 4 do protokołu.

b) Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Wielka Nieszawka (  tereny przemysłowe i tereny działalności gospodarczej) – druk nr 2- stanowi zał. nr 5 do protokołu , radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos Wójtowi w celu uzasadnienia projektu uchwały.

Wójt – poinformował, że druk nr 2 dotyczy w szczególności terenów ANDREWEX-u.

Następnie poprosił planistę Pana Marka Porczyka o omówienie opracowanego projektu.

Pan Marek Porczyk – poinformował, że przedmiotowy teren położony jest na uboczu od terenów mieszkaniowych – za wyjątkiem istniejącego osiedla wielorodzinnego – otoczony z każdej strony lasami. Nadaje się więc w stopniu znacznym na cele obecnie tam prowadzone tj. przemysł i usługi z możliwością rozwoju tych funkcji na terenach dotychczas niezainwestowanych. Projekt planu określa przeznaczenie i zasady zagospodarowania zgodnie z obowiązujacymi przepisami w sposób bardzo szczegółowy. Również ten projekt stanowi obecnie podstawę do natychmiastowego projektowania - dotyczy to również uchwały podjętej w pkt.3a o czym przy omawianiu tego punktu rozmówca zapomniał poinformować.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji w celu wyrażenia opinii o projekcie uchwały.

Przewodniczący Komisji Jan Dąbrowski – poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczący otworzył dyskusję nad projektem uchwały.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

W związku z powyższym Przewodniczący odczytał projekt uchwały, którego przyjęcie poddał pod głosowanie. Za przyjęciem głosowało 11 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania została podjęta uchwała Nr XVIII/97/04 - stanowi zał. nr 6 do protokołu.

c) Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na 2004 rok ( druk nr 3) radni otrzymali w materiałach na sesję – stanowi zał. nr 7 do protokołu. Następnie oddał głos Wójtowi w celu uzasadnienia projektu.

Wójt – poinformował , że potrzeba dokonania zmian budżetu wynika z uporządkowania zadań inwestycyjnych w związku ze spisaniem umowy z SAPARD na wykonanie ścieżek rowerowych oraz przesunięcie terminu złożenia wniosków na finansowanie zadań związanych z uporządkowaniem gospodarki wodno-ściekowej. W związku z późniejszym terminem składania wniosków do Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji inwestycji nastąpi w latach 2004-2005 i wobec tego również należało dokonać stosownych korekt. W związku z uchwałą Nr XIV/84/04 z dnia 20.04.2004 r. w sprawie ustalenia kolejności realizacji inwestycji drogowych zostały podjęte działania zmierzające do wykonania wymienionych zadań i z uwagi na wzrost cen przy istniejących środkach nie ma możliwości wykonania wszystkich planowanych przedsięwzięć. Wobec powyższego proponuje się zwiększenie środków, a niedobór pokryć z nadwyżki z lat ubiegłych. W momencie realizacji inwestycji pn.” rozbudowa szkoły w Cierpicach” okazało się , że konieczne jest wykonanie robót dodatkowych w związku z czym proponuje się podwyższenie wydatków na to zadanie. Zwiększenie środków na bieżące utrzymanie dróg wynika z konieczności remontu jednego mostka, którego stan techniczny zagraża bezpieczeństwu. W gospodarce komunalnej podwyższenie wydatków wiąże się z awariami przepompowni ścieków. Ponadto do budżetu po stronie dochodów i wydatków została włączona dotacja celowa na zadania zlecone, na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego. Po dokonaniu proponowanych zmian w §1 pkt 1 sumę dochodów w wysokości 7.263.497 zł zastępuje się sumą 7.463.997 zł natomiast w § 1 pkt 2 sumę wydatków w wysokości 7.263.497 zł zastępuje się sumą 7.748.997 zł. W § 6 sumę dochodów i wydatków w wysokości 658.251 zł zastępuje się sumą 716.751 zł. Powstały niedobór w kwocie 285.000 zł proponuje się pokryć nadwyżką z lat ubiegłych.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Rewizyjnej w celu wyrażenia opinii o projekcie zmian budżetu.

Przewodniczący Komisji Waldemar Gołaś – poinformował, że Komisja na posiedzeniu w dniu 17.08.br. po otrzymanych wyjaśnieniach pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na 2004 r.

Następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad projektem zmian budżetowych..

Radny Józef Dąbrowski – stwierdził, że Wójt w swoim wyjaśnieniu ominął rozdzi. 92109 wydatków budżetowych “Domy Kultury, Świetlice i Kluby”.

Wójt wyjaśnił , że w tym rozdz. w § 6050 proponuje się zwiększenie wydatków inwestycyjnych na wykonanie podjazdów przy Ośrodku Kultury w Małej Nieszawce o czym wspominał przy omawianiu proponowanych zmian.

Radny Zdzisław Wiśniewski – uważa, że należałoby zwiększyć wydatki w rozdz. “Pozostała Działalność”, z których mają być zakupione m. in. opony do autobusu.

Wójt – wyjaśnił, że na dzień dzisiejszy nie proponuje w tym dziale podwyżki – zakłada, że nic się nie wydarzy. Jeśli natomiast zajdzie taka potrzeba to może skorzystać z rezerwy budżetowej z lat ubiegłych.

Więcej głosów w dyskusji nie było.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, którego przyjęcie poddał pod głosowanie. Za przyjęciem głosowało 10 radnych, głosów przeciwnych nie było, 1 radny ( Józef Dąbrowski ) wstrzymał się od głosowania. Przewodniczący stwierdził, że w wyniku głosowania została podjęta uchwała Nr XVIII/98/04 – stanowi zał nr 8 do protokołu.

Przewodniczący Rady ogłosił 15 min. przerwę w obradach.

Po przerwie Przewodniczący wznowił obrady.

Ad. 4.

Przybył radny Józef Przewięźlikowski – obecnych jest 12 radnych.

Przewodniczący Rady poinformował, że informację o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2004 roku ( druk nr 4)- stanowi zał. nr 9 do protokołu - radni otrzymali w materiałach na sesję. Następnie oddał głos Wójtowi w celu omówienia powyższej informacji.

Wójt – poinformował, że zgodnie z uchwałą budżetową plan dochodów jak i wydatków wyniósł 7.223.500 zł – budżet zrównoważony. W I półroczu wykonano dochody w kwocie 4.140.476 zł – co stanowi 57,32% wielkości planowanej oraz wydatki w kwocie 2.626.616 zł co stanowi 36,36% wielkości planowanej. Nie ma zagrożenia w wykonaniu planów dochodów. Na wykonanie wydatków poniżej 50% zadecydowało to, że w I półroczu prowadzone były procedury przetargowe, a płatność za wykonanie inwestycji następować będzie w II półroczu. Nie ma zagrożenia nie wykonania planu inwestycyjnego przy inwestycjach finansowanych z budżetu gminy. Pozostaje sprawa inwestycji wodociągowych, kanalizacyjnych i oczyszczalni ścieków, które planuje się realizować ze środków strukturalnych. Wójt poinformował, że otrzymał pismo z Urzędu Marszałkowskiego – potwierdzone przez Ministerstwo Gospodarki – że złożony przez Gminę projekt przeszedł pozytywnie od strony formalno-prawnej i został skierowany do ekspertów. Jest więc nadzieja na pozyskanie środków. Należy stwierdzić natomiast, że istnieje zagrożenie w dziale “ Opieka Społeczna”. Może się tak zdarzyć, że Gmina na ten cel wyda własne środki i nie otrzyma pełnego zwrotu (Wojewoda nie przekazuje pełnych wydatków). Plan i wykonanie wydatków wg działów za I półrocze 2004 roku w pełni odzwierciedla tabela , która jest załącznikiem do informacji.

Następnie Przewodniczący Rady oddał głos Komisjom w celu wyrażenia opinii o informacji Wójta z przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2004 roku.

a/ Przewodniczący Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji Jan Dąbrowski – poinformował, że Komisja na posiedzeniu w dniu 18.08.br. przyjęła informację Wójta o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2004 roku,

b/ Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu Ewa Król – poinformowała, że Komisja na posiedzeniu w dniu 17.08.br. – po wysłuchaniu wyjaśnień Wójta – pozytywnie zaopiniowała informację z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2004 r.,

c/ Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Waldemar Gołaś – poinformował, że Komisja na posiedzeniu w dniu 17.08.br. pozytywnie zaopiniowała informację z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2004 r..

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad informacja.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczący stwierdził, że informacja Wójta z przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2004 r. została przyjęta przez Radę.

Ad. 5.

Przewodniczący Rady oddał głos Wójtowi w celu zreferowania informacji o przygotowaniu placówek oświatowych do nowego roku szkolnego.

Wójt – poinformował, że placówki oświatowe położone na terenie gminy w czasie wakacji nie przechodziły większych remontów. Następnie omówił ich przygotowanie do nowego roku szkolnego i tak:

a) budowa pawilonu Szkoły Podstawowej w Cierpicach zgodnie z umową została zakończona w terminie. Dokonano formalnego odbioru budynku od Wykonawcy. Kontrole przeprowadzone przez Straż Pożarna oraz Inspektora Pracy nie wniosły zastrzeżeń. Zostało również zakupione wyposażenie do budynku - meble. Placówka będzie gotowa na rozpoczęcie roku szkolnego,

b) Gimnazjum w Cierpicach również jest przygotowane do rozpoczęcia nowego roku szkolnego. Budowa placu manewrowego jest jeszcze realizowana – zgodnie z umowa ma się zakończyć do 15.09.br. – ale wykonawca chce zakończyć prace do 1.09.br.,

c) przy Szkole Podstawowej w Małej Nieszawce został wykonany podjazd, aby sprawnie można dowozić obiady do stołówki szkolnej.

Wójt zaapelował do radnych, aby zastanowili się nad przeznaczeniem budynku ( pawilonu), w którym uczyli się uczniowie klas od “0” do III, a którzy teraz zostali przeniesieni do wybudowanego obiektu. Wójt zaznaczył, że budynek jest w stanie katastrofalnym, do tej pory był jednak ogrzewany więc należy podjąć decyzję - do następnej sesji - co z tym obiektem zrobić.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji w celu wyrażenia opinii o przygotowaniu placówek oświatowych od strony inwestycji.

Przewodniczący Komisji Jan Dąbrowski – poinformował, ze Komisja zapoznała się z informacją Wójta i po dyskusji i wyjaśnieniach nie wnosi do niej uwag.

Następnie Przewodniczący oddał głos Komisji Zdrowia Oświaty i Kultury w celu wyrażenia opinii o przegotowaniu placówek oświatowych do nowego roku szkolnego.

Przewodnicząca Komisji Ewa Król – poinformowała, że Komisja zapoznała się z informacją Wójta na posiedzeniu i pozytywnie ją zaopiniowała. Również Komisja wizytowała nowy pawilon Szkoły Podstawowej w Cierpicach.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad informacja Wójta o przygotowaniu placówek oświatowych do nowego roku szkolnego.

Radni nie zabrali głosu w dyskusji.

Przewodniczący zamknął dyskusję - stwierdził, że uważa iż Rada przyjęła informację Wójta.

Ad. 6.

Przewodniczący Rady oddał głos Wójtowi w celu przedstawienia informacji o stanie przygotowań planu budowy Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Wójt – poinformował, że zgodnie z wieloletnim planem inwestycyjnym oraz zapisem w budżecie jest na etapie przygotowań do budowy Ośrodka Sportu i Rekreacji. Pierwszą sprawą jest wskazanie lokalizacji Ośrodka. Wójt poinformował, że od kilku miesięcy prowadził rozmowy z P. Zduńskim Kazimierzem, któremu złożył ofertę wymiany gruntów polegającą na przekazaniu gruntów gminnych na przeciw byłej mleczarni o pow. ok. 4,76 ha w Wielkiej Nieszawce za grunty będące własnością p. Zduńskiego położone również w Wielkiej Nieszawce o pow. 9,60 ha w okolicy nieruchomości P. Radego (z wyliczeń wynikało, że powierzchnie stanowią równowartość 450.000 zł) Ponadto Wójt zobowiązał się do zmiany planu zagospodarowania na pozostałe grunty - będące własnością zainteresowanego - przyległe do przedmiotowego obszaru. Wydawało się, że sprawa została uzgodniona. Za parę dni jednak Pan Zduński zaczął zmieniać wcześniejsze warunki podnosząc swoje wymagania. W związku z taką sytuacją Wójt odstąpił od negocjacji z w/w.

W związku z zaistniała sytuacją Wójt zaczął szukać nowych terenów pod lokalizację tej inwestycji. Na dzień dzisiejszy można mówić o trzech takich miejscach:

a) teren o pow. ok. 2 ha przy ul. Bydgoskiej w Małej Nieszawce - jest to ferma drobiarska – z możliwością dokupienia przyległych gruntów + ewentualna wymiana gruntu z lasami. W tej sprawie Wójt odbył już pierwsze spotkanie z właścicielem. Właściciel za powyższe żąda 1.500.000 zł. Wójt poinformował właściela , że gminę nie interesują istniejące na działce kurniki w związku z czym zaproponował, aby zainteresowany przeanalizował co z przedmiotowej działki może zabrać, a wtedy odbędzie się następne spotkanie dotyczące negocjacji dotyczącej zakupu gruntu,

b) teren po byłej żwirowni w Cierpicach - Kąkolu o pow. 2,87 ha + teren będący własnością P. Ryszarda Kryszewskiego. Wójt poinformował, że złożył ofertę kupna gruntu od P. Kryszewskiego, ale na dzień dzisiejszy nie ma wiążącej odpowiedzi,

c) teren poligonu ul. Stawki Południe – wjazd od ul.Łódzkiej. Wcześniej już Rada podejmowała uchwałę o wykup tego gruntu od wojska za określoną cenę, ale wojsko sprzedało te grunty za duże pieniądze osobie prywatnej. Obecny właściciel zgłosił się do Wójta z ofertą odsprzedaży 3,00 ha. Wójt poinformował oferenta, że ewentualne kupno mogłoby się odbyć tylko na podstawie wyceny biegłego, na co zainteresowany wyraził zgodę. Postawił on jednak warunek, że na pozostałej części Rada Gminy zgodzi się na postawienie supermarketu.

Wójt zwrócił się do Rady o przemyślenie tematu lokalizacji Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji w celu wyrażenia opinii dot. informacji przedstawionej przez Wójta.

Przewodniczący Komisji Jan Dąbrowski – poinformował, że Komisja zapoznała się z informacją Wójta, odbyła się dyskusja w tym temacie, ale stanowisko nie zostało wypracowane.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad informacja Wójta.

Radny Jan Dąbrowski – uważa, że należałoby się zastanowić nad lokalizacja Ośrodka Sportu i Rekreacji na gruntach położonych w Wielkiej Nieszawce naprzeciw byłej mleczarni. Na tym obszarze powierzchnia do zabudowy jest zbliżona więc zdaniem rozmówcy nie powinno się już rezygnować z lokalizacji na tych gruntach.

Wójt – wyjaśnił, że w swojej informacji przedstawił miejsca, które należałoby wziąć pod uwagę przy realizacji inwestycji. Grunty naprzeciw mleczarni mogą posłużyć do wymiany – co poprzedzone musi być jednak wyceną.

Radna Brygida Czapiewska – również uważa, że jeszcze raz powinno się rozpatrzyć lokalizację Ośrodka Sportu i Rekreacji na gruncie naprzeciw mleczarni. Poprzedzone to jednak musi być zbadaniem gruntu – czy nadaje się na taką inwestycję. Lokalizacja Ośrodka na Kąkolu zdaniem rozmówczyni byłaby niedogodna dla mieszkańców Małej Nieszawki z uwagi na dojazd. Wygodniej im byłoby zatem korzystać z takiego obiektu w Toruniu.

Wójt – wyjaśnił, że z tego co się zorientował w Toruniu nie będzie budowany park wodny. Jeśli natomiast Gmina wybuduje obiekty to również zabezpieczy dla mieszkańców dogodny do nich dojazd.

Radny Zdzisław Wiśniewski – uważa, że do tej inwestycji należy podejść bardzo poważnie , biorąc również pod uwagę koszty związane z dalszą eksploatacją obiektu. Wszyscy są zorientowani jak wysokim budżetem dysponuje gmina więc trzeba szukać jak najtańszych rozwiązań. Może należałoby się zastanowić nad zmniejszonym zakresem tej inwestycji. Również przy jej lokalizacji należałoby całkowicie nie rezygnować z możliwości budowy na gruntach naprzeciw mleczarni po przeprowadzeniu badań tego gruntu , bo wykup gruntów również wiąże się z wysokimi kosztami.

Wójt – wyjaśnił, że na dzień dzisiejszy każda budowa poprzedzona jest badaniami geologicznymi gruntu. Zdaniem Wójta teren przy ul. Bydgoskiej jest terenem pewnym pod taką budowę natomiast na terenie naprzeciw mleczarni mogą pojawić się nieprzewidziane przeszkody.

Decydując się na budowę Ośrodka również należy brać pod uwagę koszty eksploatacyjne oraz możliwość pozyskania środków na ten cel. Dlatego należy spełnić wszystkie warunki, aby pozyskać środki z zewnątrz..

Więcej głosów w dyskusji nie było.

Przewewodniczący Rady zamknął dyskusję w tym temacie.

Ad. 7.

Przewodniczący Rady oddał głos Komisjom w celu przedstawienia informacji z ich działalności między sesjami i tak:

a/ Przewodniczący Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji Jan Dąbrowski – poinformował, że Komisja odbyła posiedzenie w dniu 18.08.br, na którym opiniowała materiały na dzisiejszą sesję, dyskutowała na temat budowy Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz montażu muld na drogach,

b/ Przewodnicząca Komisji Statutowo-Regulaminowej Brygida Czapiewskapoinformowała, że Komisja odbyła posiedzenie w dniu 18.08.br., tematem którego była weryfikacja statutów sołectw,

c/ Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu Ewa Król – poinformowała, że Komisja odbyła jedno posiedzenie , na którym opiniowała materiały na dzisiejszą sesję,

d/ Przewoddniczacy Komisji Rewizyjnej Waldemar Gołaś – poinformował, że Komisja odbyła posiedzenie w dniu 17.08.br., na którym opiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na 2004 r. oraz informację Wójta z przebiegu wykonania budżetu gminy za półrocze 2004 roku.

Radni nie wnieśli uwag do informacji Komisji.

Ad. 8

Przewodniczący Rady oddał głos Wójtowi w celu przedstawienia sprawozdania z działalności między sesjami.

Wójt – przedstawił informację ze swojej działalności między sesjami – stanowi zał. nr 9 do protokołu.

Ponadto Wójt poinformował radnych o stanowisku Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji w sprawie usytuowania progów zwalniających na drogach gminnych. Komisja ustaliła, aby zamontować progi w następujących miejscach: na ul. Leśnej w Małej Nieszawce na wysokości posesji P. Rokickiej-Krzemińskiej; na ul. Szkolnej w Cierpicach przy transformatorze przy szkole; na ul. Zielonej w Wielkiej Nieszawce między wjazdem na osiedle, a starymi zabudowaniami P. Kozaka.

Radni nie wnieśli uwag do informacji Wójta.

Ad. 9.

Informację z realizacji podjętych na XVI sesji, która odbyła się w dniu 1.07.br. oraz na XVII sesji, która odbyła się w dniu 2.08.br uchwał przekazał Przewodniczący Rady Gminy.

Radni nie zgłosili uwag do informacji.

Ad. 10.

Przewodniczący Rady - złożył wniosek, aby Komisje Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Inwestycji oraz Zdrowia Oświaty, Kultury i Sportu odbyły wspólne posiedzenie celem wypracowania propozycji dotyczącej przeznaczenia budynku ( pawilonu) Szkoły Podstawowej w Cierpicach.

Wójt – poinformował o propozycji zakupu budynku przyległego do Ośrodka Kultury w Małej Nieszawce. Zdaniem Wójta również tym problemem oraz wypracowaniem stanowiska powinny zająć się Komisje, gdyż oferta jest korzystna dla Gminy. Właściciel żąda za budynek 100.000 zł. Rozmówca uprzedził oferenta, że ewentualny wykup mógłby się odbyć tylko na podstawie wyceny biegłego na co zainteresowany wyraził zgodę.

Przewodniczący Rady rozszerzył złożony wcześniej wniosek o zajęcie się również przez obie Komisje sprawą ewentualnego wykupu budynku przyległego do Ośrodka Kultury. Następnie poddał pod głosowanie przyjęcie wniosku. Za przyjęciem głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było. Przewodniczący stwierdził, że wniosek został przyjęty przez Radę.

Radny Zdzisław Wiśniewski - poruszył następujące sprawy:

a) zapytał o zainstalowanie lampy oświetleniowej na ul. Szkolnej obok budynku P. Góreckiego,

b) poprosił o wyjaśnienie w jakim kierunku będzie kontynuowana budowa ścieżki rowerowej,

c) z uwagi na odstąpienie w bieżącym roku z zamontowania progu zwalniającego na ul. Ogrodowej w Cierpicach poprosił o zabezpieczenie w przyszłorocznym budżecie środków na to zadanie,

d) przypomniał o odnowieniu zaznaczenia środka jezdni na ul. Szkolnej w najbardziej niebezpiecznych miejscach,

e) zapytał o możliwość przeniesienia rodziny P. Wioletty Górskiej do budynku Nadleśnictwa pod Przyłubie – ta rodzina wcześniej też mieszkała w budynku Nadleśnictwa więc może Nadleśniczy by wyraził teraz również zgodę.

Wójt – ustosunkował się do wypowiedzi przedmówcy:

a) poinformował, że w tegorocznym budżecie nie ma środków na zainstalowanie lampy na ul. Szkolnej,

b) wyjaśnił, że Rada przyjęła plan ścieżek rowerowych., które są budowane ze środków SAPARD zapisanych w budżecie gminy. Budowa prowadzona jest od ul. Leśnej do ul Prostej w Małej Nieszawce i docelowo będzie prowadzona do Jarek. W przyszłym roku trzeba będzie wykupić grunt pod drogę od P. Dulińskiego gdyż dalszy odcinek drogi został już uregulowany z P. Lewandowskim poprzez wymianę gruntu. Oprócz budowy ścieżek rowerowych zadanie to obejmuje również budowę placów zabaw, 5 wiat przystankowych, ustawienie stojaków na rowery, ławek, tablic informacyjnych, wydanie informatora i.t.p. Wykonawcą jest firma DROKOL, która wygrała przetarg,

c) poinformował, że odnowienie środka drogi na ul. Szkolnej zostanie wykonane w najbliższym czasie,

d) poinformował, że jest problem z pozyskaniem lokalu dla P. Wioletty Górkiej, gdyż nikt nie chce wynająć mieszkania. Jednak zgodnie z ustawą Gmina musi rozwiązać problem mieszkaniowy tej rodziny.

Radna Brygida Czapiewska – wystąpiła z prośbą o wystąpienie z interpelacją do władz Miasta Torunia dotyczącą umożliwienia bezpiecznego wyjazdu spod tzw. Krowiego Mostu na ul. Nieszawską.

Wójt – wyjaśnił, że rozwiązanie tego problemu leży w kompetencji Miasta Torunia.

Przewodniczący Rady – zapytał radnych czy są propozycje związane z debata dotyczącą budowy parku wodnego – jak Rada ma podejść do tego problemu, aby podjąć ostateczną decyzję.

Radny Jan Dąbrowski – uważa, że na dzień dzisiejszy radni mają za mało informacji aby podjąć decyzję w tej sprawie. Zdaniem rozmówcy należy poczekać na wyniki rozmów z poszczególnymi właścicielami gruntów.

Radny Waldemar Gołaś – poinformował, że z Przewodniczącym Rady odwiedzili uczestników kolonii organizowanej przez Gminę. W imieniu rodziców podziękował Wójtowi za trud jaki włożył w organizację kolonii, aby dzieci z terenu gminy mogły wypocząć w czasie wakacji.

Wójt – wyjaśnił, że organizacja kolonii jest wspólnym wkładem i należy sobie życzyć aby tą sprawę dalej kontynuować.

Radny Zdzisław Wiśniewski – poparł dyskusję radnego Jana Dąbrowskiego w temacie budowy parku wodnego. Rozmówca uważa, że należy dysponować pełnymi informacjami przed podjęciem decyzji ( również związanymi z pozyskaniem środków). Pod uwagę należy również wziąć tereny położone naprzeciw mleczarni w Wielkiej Nieszawce.

Ad. 11.

Przewodniczący Rady podziękował zebranym za wzięcie udziału w posiedzeniu i zamknął obrady.

        Protokołowała                                                                  Przewodniczący Rady Gminy

/-/ Krystyna Błach                                                                   /-/ Bronisław Krywionek

Powiadom znajomego