Urząd Stanu Cywilnego
Do zadań i kompetencji USC należy w szczególności:
- prowadzenie ewidencji ludności
- prowadzenie spraw z zakresu realizacji obowiązku meldunkowego
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dowodów osobistych
- przyjmowanie zgłoszeń o organizowanych zgromadzeniach, imprezach masowych i wydawanie zezwoleń
- aktualizacja wykazu przedpoborowych i poborowych
- prowadzenia i aktualizacja rejestru wyborców
- sporządzanie informacji dla celów kontroli spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki
- wydawanie decyzji na zbiórki publiczne
- wykonywanie zadań kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
- prowadzenie ksiąg stanu cywilnego, a w szczególności:
a) wykonywanie czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego
b) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń
c) kierowanie wniosków o unieważnienie, sprostowanie lub ustalenie treści aktów stanu cywilnego
d) prowadzenie postępowań w razie zaginięcia albo zniszczenia całości lub części księgi stanu cywilnego
e) przyjmowanie przewidzianych prawem oświadczeń
- sporządzanie testamentów w trybie przewidzianym w art. 951 kodeksu cywilnego
- organizowanie uroczystości jubileuszowych związanych z wieloletnim pożyciem małżeńskim i 100-leciem urodzin